Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

0-100 upgrade voor oudere 75d modellen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al enige positieve terugkoppeling gehad? In AMS kreeg ik het antwoord dat de hardware niet geschikt was, maar dat is volgens mij een antwoord uit de categorie "SC's die nog niet goed op de hoogte zijn". Rotterdam ook even gebeld, die hebben na onderzoek hetzelfde antwoord gegeven...
 
Last edited:
Iemand al enige positieve terugkoppeling gehad? In AMS kreeg ik het antwoord dat de hardware niet geschikt was, maar dat is volgens mij een antwoord uit de categorie "SC's die nog niet goed op de hoogte zijn". Rotterdam ook even gebeld, die hebben na onderzoek hetzelfde antwoord gegeven...

ik denk idd dat SC in Europa nog niet op de hoogte zijn.
heb eigenlijk nu een 40.000km onderhoud nodig, maar ga dit nog even uitstellen tot ze hier ook de "ontkurk" procedure kennen ;-)
 
Misschien de rollen omdraaien. Als iemand me kan bewijzen dat SeC Aartselaar niet juist geinformeerd is, dan kan ik hen vriendelijk daarop attent maken m.a.w. zijn er S75D's geleverd vanaf Jun 16 die de uncrock kunnen krijgen. Zijn er nog eerdere exemplaren die daarvoor in aanmerking komen? Op de (US) fora lees ik dat vin 15xxxx zeker in aanmerking komt maar nergens iets van vin1349xx
 
Vandaag gebeld naar Tilburg, maar konden me (nog) niet verder helpen. Vin 1728xx
Zodra ze meer info uit Amerika krijgen zouden ze weer contact met me opnemen.
Het is dus gewoon nog niet duidelijk. Ik las net in een ander draadje dat ook in de UK nog niemand groen licht heeft gekregen, terwijl de VIN-range waarschijnlijk wel gewoon goed is, in vergelijking met US-auto's die wel geupgrade worden. Het is uiteindelijk gewoon een software-update die impact op de hardware heeft. Om te checken hoeveel impact, hebben ze eerst de grens op 1 juli 2017 gezet (met een lul-verhaal over hardware wat dus niet waar blijkt, maar goed). Ik werk zelf in de cloud-software en daar doe je nieuwe releases vaak ook in fases. Mocht er wat fout zijn of de impact op je centrale infra te groot zijn (lees: accu's of motoren die problemen geven bij zwaardere belasting), dan wil je dat snel kunnen zien en met beperkte impact op je klanten. Wellicht dat ze dit nu eerst alleen in de US en Australië open zetten en dat de rest van de wereld binnenkort volgt.
 
Kreeg een bevestigingsmail van SeC A'dam inzake de afspraak van a.s. woensdag. Tevens kreeg ik de volgende info:
"Uw Model S komt helaas niet in aanmerking voor de performance software upgrade. Dit omdat uw voertuig niet is gebouwd met de daarvoor benodigde “hardware” onderdelen."

Ach, zoals het nu is ben ik tevreden. De bandenslijtage is me ook zo al hoog genoeg :D
 
  • Funny
Reactions: BartJ