Precies met een beetje plannen en kijken welke Suc je zou willen bezoeken. En als grove planning redelijk vol vertrekken en dan korte stop- langere stop en soms 2 korte stops tussen 2 lange afhankelijk waar de Suc's staan. Dan gewoon lekker gaan rijden en zien of de planning instand blijft of toch veranderd.Om de puntjes op de i te zetten: heel wat laadpunten (zeker bij Tesla) liggen een eindje van de snelweg af. Daar verlies je ook minuten mee en dit maakt het soms nuttiger om langer te laden in minder stops. Anyway, allemaal vooral hypothetisch. Gewoon ABRP gebruiken, die houdt oa. rekening met de weg naar het laadpunt, V2 vs CE,... . En je kan ingeven of je vooral snel wil gaan of minder stops,... . Ik plan mijn laden gewoon op basis van middageten, 4u koffie en avondeten. Gisteren kwam ik van Straatsburg en moest ik laden in Metz, waar ik om 17:20 aankwam. Wachten is dan tijdverlies voor mij. Daarom 5 minuten geladen om te kunnen doorrijden naar Arlon voor avondeten om 18:30.
De optimale snelheid is de planning waar je zelf (of je passagiers) het lekkerste bij voelt.