Ik heb nu vier jaar gereden in mijn S, en als ik hem verkoop krijg ik 1000 euro minder terug dan waarvoor ik hem gekocht heb. Dan heb ik dus vier jaar gratis gereden.
Ik moet dan een dikke 15000 euro bijleggen op een nieuwe model Y rwd. Een bedrag wat je normaal bijna zou zijn kwijt geweest aan de afschrijving van de S.Toch is het 15000 euro uitgeven, die ik als ik doorrij niet hoef uit te geven, al krijg ik waarschijnlijk nooit meer zo'n bedrag voor mijn S, en ben ik dan over een paar jaar misschien alsnog dat bedrag kwijt door de afschrijving die ik dan wél heb op de S.
Ik supercharge zelden, ik heb een camper dus vakanties met de S komen bijna niet voor. Maar door mijn roadtrip van deze week die goed beviel kreeg ik het idee dat ik dat wel vaker zou kunnen gaan doen, en dan is 0 euro superchargen wel leuk.
Ik ben 1,92 meter en zit uitstekend in mijn S. En ik heb in vier jaar ongeveer nul euro uitgegeven aan onderhoud. Wel CCS laten inbouwen.
Natuurlijk ook gratis spotify en connectivity.
Ik heb de S WA-verzekerd voor 30 euro per maand. De Y zou ik allrisk verzekeren en zal waarschijnlijk snel 80 euro per maand gaan kosten.
Dus best wat nadelen. Maar de Y is moderner en nieuw en laadt sneller.
Ik rij mijn S privé en ik denk dat dat met een Y ook weer verstandiger zou zijn. Want de bijtelling is denk ik altijd hoger dan de autokosten, en nu kan ik mijn km's nog declareren. Of zijn er tegenwoordig nog voordelen van het zakelijk rijden, ik kan ze niet meer ontdekken?