Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

12V batterij ineens dood en dode Model S

This site may earn commission on affiliate links.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
Mijn Model S stopte er in Maastricht ineens mee, volgens Tesla een kapotte 12V accu.

In het internationale deel een post: Immediate and fatal 12V battery failure

De ANWB brengt mijn auto morgen naar Tilburg en dan gaan we het zien.

12V accu is paar maanden auto. We gaan het zien.

Is is uit Sep 2013 met 196.000km op de teller.

ACCC9C90-3CC4-4C8F-AD4C-A418354489EB.jpeg
53F57A13-9B7A-4A8A-BBE4-1E15CBF932FA.jpeg
D8152E5F-AF55-4327-AFC0-1064BE0BAFC4.jpeg
26BB1FD3-38B3-4003-9DAE-DDCB4A2AA7E8.jpeg
 
  • Disagree
Reactions: Ramon_E
Heb je dan bijna 200K km gereden met je eerste batterij?
Nee, ongeveer 5 maanden geleden bij ongeveer 160.000km is de eerste 12V batterij vervangen. Dat was dus na ongeveer 4 jaar.

Ik dacht dat dit iets historisch was, de issues met de 12V accu.

Je kan natuurlijk net even pech hebben met deze enkele. Succes @widodh met vervangen
Dat dacht ik ook. Helaas. Wel bizar dat het ineens spontaan was zonder enkele melding.
 
Nee, ongeveer 5 maanden geleden bij ongeveer 160.000km is de eerste 12V batterij vervangen. Dat was dus na ongeveer 4 jaar.


Dat dacht ik ook. Helaas. Wel bizar dat het ineens spontaan was zonder enkele melding.

Ga je zelf de sleepkosten hiervan moeten betalen omdat je boven de 80000 km / 4 jaar zit?
 
De 12V-contactoren zitten anders wel bij de 8-jarige drivetraingarantie.
Ja, het is maar de vraag.

Op Twitter kreeg ik een berichtje dat een andere S eigenaar Zaterdag precies het zelfde heeft gehad.

Als ik op dit forum verder lees lijkt de 12V vals alarm te zijn en kan het bijv ook de DC-DC converter zijn of ergens iers met vocht in een connector.
 
Had de auto er niet gewoon genoeg van dat voor de honderdste maal ‘Driving Home for Christmas’ werd ingezet?

Sorry, flauw. Veel succes ermee.

Vriendin wilde de Kerstmarkt bezoeken in Maastricht :)

Auto is nog steeds niet in Tilburg. Gisteren vanwege het slechtere weer is het transport uit gesteld en weet nu niet waar de auto is.

Volgens de App is mijn auto nog in Maastricht en laatste update was van 12 min terug.

Het is allemaal niet zo'n ramp, maar de ANWB geeft mij vervangend vervoer t/m Vrijdag.

Ik hoop maar dat het alleen de 12V is en niet de DC-DC converter of iets anders wat heel erg duur is.
 
Vriendin wilde de Kerstmarkt bezoeken in Maastricht :)

Auto is nog steeds niet in Tilburg. Gisteren vanwege het slechtere weer is het transport uit gesteld en weet nu niet waar de auto is.

Volgens de App is mijn auto nog in Maastricht en laatste update was van 12 min terug.

Het is allemaal niet zo'n ramp, maar de ANWB geeft mij vervangend vervoer t/m Vrijdag.

Ik hoop maar dat het alleen de 12V is en niet de DC-DC converter of iets anders wat heel erg duur is.
Enig idee wat de DC-DC converter zou kosten?