Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

12V batterij ineens dood en dode Model S

This site may earn commission on affiliate links.
En dat op de nieuwe Noorderbrug op koopzondag... gezellig :). Hopelijk valt de schade (financieel) mee. Succes!
Ja, perfecte plek om uit te vallen! Ik hoop ook dat het garantie is.

@widodh Waarom heb je eigenlijk een ww-abonnement? Alleen voor vervangende auto? Technisch gezien kunnen ze niks aan de Tesla doen toch?
Mijn auto is buiten garantie en dan sleept Tesla niet af, dat moet op eigen kosten.

ANWB Compleet NL+Europa kost mijn 200 per jaar en dekt alles voor mij. Ik reis met die auto overal naar toe en wil gewoon nooit vast komen te zitten.

Het is wat dubbel inderdaad, maar waar ik ook ben heb ik vervangend vervoer, hotels die gefixed worden, etc. Beetje redundantie inbouwen.
 
Prijs van die DC-DC converter valt nog mee. Die HV pack valt toch binnen die 8 jaar garantie?
upload_2017-12-12_16-6-18.png


DC 2 DC convertor vervangen in april...
 
Wat een geld...
Inderdaad. Is bij mij vervangen omdat de Airco compressor een zekering had doen springen in de DC2DC convertor. Maar de fuses voor de DC2DC convertors uit de classics zijn niet meer leverbaar. Dat werd dus een zeer prijzig extra'tje bovenop de compressor (ook +-1.000€) die vervangen werd.

Ik had het er in april wat moeilijker mee dan nu.
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: basvk and Exiteer
Prijs van die DC-DC converter valt nog mee. Die HV pack valt toch binnen die 8 jaar garantie?
Ik ga er wel vanuit als ik deze pagina lees: Onbeperkte km garantie

The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

Ha! Heb ik ook gehad, lijst met onderdelen was heel lang...
Wanneer was dat bij jou en hoe is dat opgelost? Garantie vermoed ik?

Inderdaad. Is bij mij vervangen omdat de Airco compressor een zekering had doen springen in de DC2DC convertor. Maar de fuses voor de DC2DC convertors uit de classics zijn niet meer leverbaar. Dat werd dus een zeer prijzig extra'tje bovenop de compressor (ook +-1.000€) die vervangen werd.

Ik had het er in april wat moeilijker mee dan nu.
Interessant verhaal! Volgens mij is een fabrikant verplicht om X jaar na de productie van de auto de onderdelen nog te kunnen leveren. Maar zo goed ken ik die wetgeving niet.
 
Re HV pack uitval:

Wanneer was dat bij jou en hoe is dat opgelost? Garantie vermoed ik?
.

Jazeker, ook ik stond daarmee stil. Keurig opgelost onder garantie na 1,5 jaar. Omschrijving: ‘during vehicle log reviews issues with the high voltage interlock... replacement is required, because safety system, no repairs allowed’ partnr 1031236-82-E. Specifiek voor pre sep 2015 models.

Klonk wel geruststellend.
 
Inderdaad. Is bij mij vervangen omdat de Airco compressor een zekering had doen springen in de DC2DC convertor. Maar de fuses voor de DC2DC convertors uit de classics zijn niet meer leverbaar. Dat werd dus een zeer prijzig extra'tje bovenop de compressor (ook +-1.000€) die vervangen werd.

Ik had het er in april wat moeilijker mee dan nu.
Op hoeveel km gebeurde dit?
 
Re HV pack uitval:



Jazeker, ook ik stond daarmee stil. Keurig opgelost onder garantie na 1,5 jaar. Omschrijving: ‘during vehicle log reviews issues with the high voltage interlock... replacement is required, because safety system, no repairs allowed’ partnr 1031236-82-E. Specifiek voor pre sep 2015 models.

Klonk wel geruststellend.
Mijn batterij is al vervangen bij 60.000km, iets met hoofdrelais.

Inmiddels bericht van Tesla gehad, alles gaat onder garantie worden vervangen en heb mijn auto voor het weekend terug.

Ik ben blij en een zeer tevreden Tesla klant.
 
Kijk @JoeNe zo doen Nederlanders dat ;).

@widodh ben zeer blij en vind het persoonlijk maar niet meer dan normaal.
Ik ben er ook blij mee. Maar in het verleden door Audi al een keer flink genaaid met een auto die 3 dagen uit garantie was en 90.000km op de teller had staan: EUR 6.000 voor nieuwe motor. Ik heb een lichte argwaan richting auto fabrikanten.

Netjes opgelost van Tesla. Er zijn op het forum even past learn die reeds langer op even vervangend pack wachten!
Ik ben ook verrast hoe snel het gaat!

Vrijdag weet ik meer, dan zal ik posten wat er nu écht aan de hand was.