Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

19 december rondje Eiffel

This site may earn commission on affiliate links.
Duidelijk waarom zo iets Een rood trip heet:wink:
20151219_095400.jpg

20151219_105306.jpg

20151219_111919.jpg

20151219_114844.jpg

20151219_130837.jpg

20151219_141948.jpg

20151219_142059.jpg

20151219_143449.jpg
 
Hebben jullie nog iets geleerd over range en verbruik?

Het was weer een mooie rit. En m.i. een stuk ontspannener dan de vorige 2 edities vanuit Urmond. Door te vertrekken vanuit Erftstadt is er naast de lunch en de afsluiting bij vdv ook nog tijd geweest om onderweg nog 2 keer te stoppen om iets te drinken. En we hebben nog iets meer "bochtjes" kunnen pakken doordat we de ronde anderhalf keer hebben gedaan.

Voor al diegenen die het nu gemist hebben.... Volgend jaar nieuwe kansen en laten we dan Jan beloven weer iets meer met de statistiek te doen :biggrin:...

ik had én laagste verbruik én laagste range op het einde.
ook wel wat meer kilometers op de tripmeter.

En Dirk moet dan maar een nieuwe kopen, want zijn Classic lijkt het elk moment te kunnen gaan begeven...:rolleyes:

En tot slot: alle deelnemers bedankt voor jullie gezelschap!:smile:
 
Hum, we zijn hem een tijdje kwijt geweest, onze enige classic....
Of dat nu aan de auto lag of aan de bestuurder, weet ik niet.
Na een tijdje was de verloren zoon er terug.
wink.gif
Ik denk dat jij gelijk hebt Frank, een classic, dus geen Auto Pilot
wink.gif
En Dirk moet dan maar een nieuwe kopen, want zijn Classic lijkt het elk moment te kunnen gaan begeven...:rolleyes:


tijd om de ware redenen te onthullen :

als enige ware en waardige Classic rijder had ik mezelf voorgesteld om de bezemwagen te besturen.
Kwestie van al die Autopilots op het juiste spoor te zetten indien ze weer eens het noorden(of zuiden, westen of oosten) kwijt waren.

Dat is overigens prima gelukt.


Alleen hebben die snode AutoPilots op een bepaald moment samengespannen : op een helling, én vlak voor een onoverzichtelijke bocht halen ze op onverantwoorde wijze allemaal nog snel een landbouwtractor in. Gelukkig had de tegenligger géén autopilot, en kon hij op tijd in de remmen. (die AP moet dringend beperkt worden, want hier echt wel komen ongelukken van). Coordinaat : 50°37'30.4"N 6°14'12.1"E; we reden naar het noord-westen.

Vervolgens komt vanaf rechts ook nog snel een autobus voor de landbouwtractor gereden. En omwille van een middenberm was inhalen verder niet meer mogelijk.
Meteen zagen de AP's hun kans schoon, en zijn ze er met een rotvaart van door gereden.


Hierbij moet ook nog vermeld worden dat nadien de AP's inderdaad het noorden, oosten, zuiden én westen kwijt waren.
Toen ik ze bij coordinaat 50°42'57.6"N 6°00'40.1"E komende vanaf het zuiden terug vond, kwamen zij van alle kanten aangereden : vanaf het oosten, vanaf het westen en zelfs eentje vanaf het noorden.

Gelukkig heb ik nadien de horde wel bijéén kunnen houden.

Ik heb de dankbaarheid in hun ogen kunnen zien, maar een woordje van dank kon er net niet van af. Gelukkig wel een rondje in een lokaal café, en later ook in Gulpen.

Moraal van het verhaal : zorg dat er altijd minimaal twee classic-rijders meerijden.
Eéntje vooraan om de AP's de weg te wijzen, eentje achteraan om de troep bij mekaar te houden.
 
Last edited:
Wel opmerkelijk dat je op het einde het laagste verbruik had. Meestal ben je in het nadeel op dat vlak als je bezem rijdt maar ervaring is natuurlijk een heel grote factor op dat vlak.

klopt, de conclusie is dan ook dat de tripmeters sinds V7.0 tilt slaan, alvast bij mij.

Vanaf de start (geladen bij SuC Erftstadt) tot aan de eerste stop in Einruhr was mijn verbruik zowat 300Wh/km volgens 'last trip' en 200Wh/km volgens 'Since last charge'.
En vermits je voor de ganse rit enkel 'Since Last Charge' kan gebruiken (tripmeters A en B niet gereset), hebben we die waardes vergeleken.

Ik zat ergens rond de 178Wh/km op het einde. Maar dat kan dus ook 50% meer geweest zijn.:crying:


de "ervaring" in deze was : als laatste kan je ze even los laten voor de bochten, om dan lekker loos te gaan.