Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

19 december rondje Eiffel

This site may earn commission on affiliate links.
tijd om de ware redenen te onthullen :

als enige ware en waardige Classic rijder had ik mezelf voorgesteld om de bezemwagen te besturen.
Kwestie van al die Autopilots op het juiste spoor te zetten indien ze weer eens het noorden(of zuiden, westen of oosten) kwijt waren.

Dat is overigens prima gelukt.


Alleen hebben die snode AutoPilots op een bepaald moment samengespannen : op een helling, én vlak voor een onoverzichtelijke bocht halen ze op onverantwoorde wijze allemaal nog snel een landbouwtractor in. Gelukkig had de tegenligger géén autopilot, en kon hij op tijd in de remmen. (die AP moet dringend beperkt worden, want hier echt wel komen ongelukken van). Coordinaat : 50°37'30.4"N 6°14'12.1"E; we reden naar het noord-westen.

Vervolgens komt vanaf rechts ook nog snel een autobus voor de landbouwtractor gereden. En omwille van een middenberm was inhalen verder niet meer mogelijk.
Meteen zagen de AP's hun kans schoon, en zijn ze er met een rotvaart van door gereden.


Hierbij moet ook nog vermeld worden dat nadien de AP's inderdaad het noorden, oosten, zuiden én westen kwijt waren.
Toen ik ze bij coordinaat 50°42'57.6"N 6°00'40.1"E komende vanaf het zuiden terug vond, kwamen zij van alle kanten aangereden : vanaf het oosten, vanaf het westen en zelfs eentje vanaf het noorden.

Gelukkig heb ik nadien de horde wel bijéén kunnen houden.

Ik heb de dankbaarheid in hun ogen kunnen zien, maar een woordje van dank kon er net niet van af. Gelukkig wel een rondje in een lokaal café, en later ook in Gulpen.

Moraal van het verhaal : zorg dat er altijd minimaal twee classic-rijders meerijden.
Eéntje vooraan om de AP's de weg te wijzen, eentje achteraan om de troep bij mekaar te houden.
Ik heb alles op de dashcam en zal de waarheid onderzoeken...
 
Ook van mij nog even een kleine terugblik op het rondje Eifel.

Het was een dag waarop alles meewerkte. De nieuwe uitvalsbasis (SuC Erftstadt) die net open was, het mooie weer, de perfect te behappen afstand en het mooie landschap en natuurlijk de vele stuurmomentjes (geen AP geprobeerd in de haarspelden, dat zou trouwens ook zonde zijn :) )

Allereerst weer dank aan John die een mooie route had uitgestippeld en, zoals we inmiddels van hem gewend zijn, een uitstekende coach was, (letterlijk)vandaag zouden we zeggen, "een herder die zijn schaapjes bij elkaar hield" (op één moment en één schaap na dan, zie eerder in dit draadje).

Verzamelen en kennismaken met weer wat (voor mij) nieuwe Teslarijders met een gezamenlijk bakkie doen bij de Mc.

Daarna in konvooi (altijd indrukwekkend) door het mooie landschap waarbij we zowel volop konden genieten van de auto op deze wegen, het landschap als van de pauzes.

Mooi op tijd terug voor een heerlijk diner in Urmond, terwijl de auto's ook hun maaltje kregen aan de SuC :)

Voor mij was het de eerste "fatsoenlijke" rit met de nieuwe 70D.

Wat moet ik daar verder over zeggen. Batterij is kleiner maar verbruik is lager (tussen 10 en 15%), prestaties liggen (iets) boven die van mijn 85 en de AWD is vooral in de bochten bij het klimmen goed te merken. Het vreemde is dat de auto als het ware compacter aanvoelt door de directe besturing en aandrijving.

Prima auto en volgens mij een ideale configuratie voor mijn gebruik!

Ik kan deze roadtrip iedereen aanbevelen. Een mooie invulling van een zaterdag.

IMG_0253.jpg