Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

1e betaling + BTW bij fin. lease

This site may earn commission on affiliate links.
Nu ik mijn auto heb ontvangen word ik door Tesla benaderd dat ik de eerste betaling + het BTW bedrag over moet maken. Dat wil ik wel doen, maar ik verwacht dat ik een factuur met dat bedrag krijg. Lijkt me logisch om op basis daarvan het bedrag over te maken toch? Maar Tesla verwijst naar de eindfactuur die het complete aankoopbedrag van de auto bevat. Dat bedrag ga ik alleen in termijnen betalen via Findio, Ik ga ervan uit dat ik een factuur met het BTW bedrag en die aanbetaling nodig heb voor m'n boekhouder/belastingdienst. Zie ik dat verkeerd en moet ik het bedrag nu gewoon overmaken?
 
Opzich is de verkoopfactuur met het BTW bedrag voldoende voor de belastingdienst. Hoe jij die auto verder afbetaalt zal ze (belastingdienst) een zorg zijn. Zolang het btwbedrag wat je op je factuur en in je voorheffing bij de btwaangifte staat maar overeenkomt.

Findio heeft diezelfde factuur nodig (als het goed is hebben ze die van jou gehad voordat de aflevering plaats gaat vinden)
Zij betalen Tesla het ex.BTW bedrag. (Als het om een zakelijke Financial Lease constructie gaat, is de FL ex btw.. check het amortisatieschema wat je hebt/gaat ontvangen, daar zie je het ex.btw bedrag)
Totaal vangt Tesla dus van de financierder en van jou tezamen het complete bedrag.
 
Ik heb gisteren de auto betaald en opgehaald. Kreeg van Tesla eerste een eindfactuur met het totale bedrag, en vervolgens (uurtje later) een mail met daarin het bedrag wat ik moet betalen (BTW + aanbetaling) en het restant wat Findio voorschiet.

Het was de bedoeling dat ik met een betalingsbewijs reageerde op die mail.

De factuur is voor je eigen administratie.