Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

1st Tuesday's

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal voor het eerst op een first thuesday aanwezig zijn. Op de Brabantse golf heb ik in 1987 mijn eerste golfstappen gezet, dus wil daar wel nog eens 9 holes spelen. Bekend terrein dus. Mijn nichtje staat trouwens op de foto van de uitnodiging :smile:
 
Hoi Hans,

ik moest onverwacht afmelden voor Antwerpen.
Zie je alsnog kans om je e-fiets mee te brengen ?

thx

Goed dat je me er even aan herinnert. In Antwerpen had ik hem overigens niet bij me, had trouwens wel gekund maar eerlijk gezegd toen niet aan gedacht.

Nu zal ik hem zeker meenemen en kunnen er testdrives gemaakt worden. In Luxemburg bij de reünie had ik hem bij me en er zijn een stuk of vijf ritjes gemaakt. Misschien neem ik ze wel alle twee mee :)
 
In Luxemburg bij de reünie had ik hem bij me en er zijn een stuk of vijf ritjes gemaakt.

En ik was een van de gelukkigen. Super materiaal die fiets. Hij rijdt zo soepel dat ik dacht dat ik al op motor aan het rijden was zonder dat dat het geval was. Toen begon ik wat harder te trappen en WTF, precies een insane Tesla. :scared:

By the way, hoe is het nog met je GoCycle drivetrain issue afgelopen, Hans?
 
En ik was een van de gelukkigen. Super materiaal die fiets. Hij rijdt zo soepel dat ik dacht dat ik al op motor aan het rijden was zonder dat dat het geval was. Toen begon ik wat harder te trappen en WTF, precies een insane Tesla. :scared:

By the way, hoe is het nog met je GoCycle drivetrain issue afgelopen, Hans?

Even voor de rest die het verhaal niet kennen. Ik had mijn Gocycle meegenomen op vakantie (zie vakantiedraadje) en een aantal tochten in Oostenrijk gemaakt. Op een gegeven moment wilde hij niet meer, d.w.z. de motor pakte niet meer op. Kon wel fietsen maar dan "ouderwets". Er is nog geprobeerd om met een software update (jawel) het probleem op te lossen maar er bleek toch iets aan de unit te zijn.

Hij is daags na terugkomst van vakantie bij mij thuis opgehaald en een week later weer teruggebracht. Ik heb inderdaad een nieuwe drivetrain. Ben de 500 km die ik gereden heb nu kwijt op de odometer (wat een woord eigenijk) in de app. En, de fiets die behoorlijk vies was was helemaal schoongemaakt en zag er weer als nieuw uit (wat dat betreft komt het ons bekend voor).

Wat de oorzaak was is (mij) niet bekend. Wel heb ik er behoorlijk mee gereden tot een klim van 300 meter toe. Toen was hij wel behoorlijk warm maar daarna heb ik nog een km of 20 gereden. Overigens is mijn conclusie dat hij geschikt is voor rijden in heuvelachtig terrein maar stijgingen van meer dan 10% kun je beter niet langdurig doen, of op spierkracht maar daarvoor heb je net te weinig versnellingen. Daar is hij dus duidelijk niet voor gemaakt terwijl hij bij rijden in heuvelachtig terrein juist in zijn element is. Stijgen merk je alleen aan het aantal lampjes dat aangeeft hoe hard hij "bijtrapt".

Overigens kwam ik bij mijn klim bij een tunnel van zo'n 600 meter lang. Met de auto geen probleem maar met de fiets durfde ik er niet in. Zo leer je weer wat over jezelf :)

Schermafbeelding 2015-08-20 om 21.53.16.png


thumb_IMG_5685_1024.jpg