Eind september 2016 heb ik een Model S 75 kenteken KK-363-R gekocht.
Ik ben heel tevreden over deze auto en wilde hem het liefst zeker 8 jaar rijden.
Echter vanaf 2019 veranderd de bijtellingsregeling. Dit betekend dat vanaf het 6-de jaar ik 22% bijtelling over mijn auto zou moeten afrekenen. (Ook logisch als in 2030 er geen co2 uitstoot op nieuwe auto's meer mag zijn)
Het lijkt dan ook dat het voor mij voordeliger (niet duurder) zou zijn mijn auto nu in te ruilen en eenzelfde Model S terug te kopen?
Nadelen: superchargen is persoonsgebonden ipv auto gebonden indien aanschaf nog voor 16 september 2018.
online connectie moet je na een jaar voor gaan betalen? Weet iemand hoeveel dat wordt?
De afschrijving na 2 jaar is uiteraard fors, maar dat wordt compenseert door het langer profiteren van de lagere bijtelling.
Ik zou natuurlijk op een Model 3 kunnen wachten ergens eind 2019 of 2020. Kijkend naar de prijzen op de amerikaanse website zou dit voor een standaard range ergens tussen de 55000 en 60000 euro liggen. (tesla Model S in Nederland is ongeveer factor 1.16 maal de prijs van de Tesla Model S in Amerika)
Gezien de lagere restwaarde en het bijtellingsnadeel boven de 50.000 en de Model S een betere/grotere auto lijkt mij een model 3 dan ook geen optie ten opzichte van een nieuwe in 2018/
Kan iemand hier iets op aanvullen/toevoegen?
gr Chris
Ik ben heel tevreden over deze auto en wilde hem het liefst zeker 8 jaar rijden.
Echter vanaf 2019 veranderd de bijtellingsregeling. Dit betekend dat vanaf het 6-de jaar ik 22% bijtelling over mijn auto zou moeten afrekenen. (Ook logisch als in 2030 er geen co2 uitstoot op nieuwe auto's meer mag zijn)
Het lijkt dan ook dat het voor mij voordeliger (niet duurder) zou zijn mijn auto nu in te ruilen en eenzelfde Model S terug te kopen?
Nadelen: superchargen is persoonsgebonden ipv auto gebonden indien aanschaf nog voor 16 september 2018.
online connectie moet je na een jaar voor gaan betalen? Weet iemand hoeveel dat wordt?
De afschrijving na 2 jaar is uiteraard fors, maar dat wordt compenseert door het langer profiteren van de lagere bijtelling.
Ik zou natuurlijk op een Model 3 kunnen wachten ergens eind 2019 of 2020. Kijkend naar de prijzen op de amerikaanse website zou dit voor een standaard range ergens tussen de 55000 en 60000 euro liggen. (tesla Model S in Nederland is ongeveer factor 1.16 maal de prijs van de Tesla Model S in Amerika)
Gezien de lagere restwaarde en het bijtellingsnadeel boven de 50.000 en de Model S een betere/grotere auto lijkt mij een model 3 dan ook geen optie ten opzichte van een nieuwe in 2018/
Kan iemand hier iets op aanvullen/toevoegen?
gr Chris