Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2019.40.50.1 geeft 1.5% verlies capaciteit

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste keer laden op 40.50 geen noemenswaardige afwijking. Maar blijft onvoorspelbaar

A5CC679B-46DF-4D58-AE8D-92677079BD4A.jpeg
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
nu toch ook een dip gepakt. maar vraag me af of het niet is omdat ik de laatste tijd veel meer kortere ritjes doe dan ervoor (waardoor verbruik per rit stijgt) en dat ie denkt dat dat mijn nieuwe rijpatroon isView attachment 493737
Rijpatroon zou je niet terug moeten zien. Deze range is gebaseerd op "typical" verbruik en daar hebben wij geen invloed op.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Klopt, Elon heeft mij er na 1e laadsessie op 50.x er 3km bijgegeven. Mensen die stout zijn geweest kregen wat in mindering :)

Ja nu het weer nachtvorst is dacht ik juist 'het zal wel weer verder kelderen' .. maar ik begrijp van je dat er andere parameters in het spel zijn ;-)

Maargoed, er is degradatie, dat is normaal.
En zeker in eerste levensfase van de accu.

Nu na dik 26,500 km iets van 6 a 7 km minder op 100% dan bij aflevering, dat vind ik nog best wel weinig degradatie, valt me alles mee.

Maar het is maar net hoe ze de getallen willen voorschotelen hoor. Het zegt allemaal niks.
Gisteren 220 km snelweg gereden, rustig, overal beetje onder de snelheidslimiet 115-125,
sentry mode aan en 1 x voorverwarmen 20mins... Pack van 90% naar 9% met een AWD LR.
Zijn toch zomerdagen dat ik meer dan het dubbele aan kms haalde uit die 81% lading zeg maar. Dus tja, wat zegt 6/7 km degradatie? Het is allemaal geen exacte wetenschap hoor... Gewoon rijden en laden wanneer je laden moet. Heb nog *nooit* onderweg hoeven bijladen omdat ik anders niet meer thuis kwam o.i.d.
Tis gewoon beetje plannen en rekening houden dat het 's winters LOEIhard gaat met je range, zeker met 110/120+ kms/pu.
 
Last edited:
Ja nu het weer nachtvorst is dacht ik juist 'het zal wel weer verder kelderen' .. maar ik begrijp van je dat er andere parameters in het spel zijn ;-)

Maargoed, er is degradatie, dat is normaal.
En zeker in eerste levensfase van de accu.

Nu na dik 26,500 km iets van 6 a 7 km minder op 100% dan bij aflevering, dat vind ik nog best wel weinig degradatie, valt me alles mee.

Maar het is maar net hoe ze de getallen willen voorschotelen hoor. Het zegt allemaal niks.
Gisteren 220 km snelweg gereden, rustig, overal beetje onder de snelheidslimiet 115-125,
sentry mode aan en 1 x voorverwarmen 20mins... Pack van 90% naar 9% met een AWD LR.
Zijn toch zomerdagen dat ik meer dan het dubbele aan kms haalde uit die 81% lading zeg maar. Dus tja, wat zegt 6/7 km degradatie? Het is allemaal geen exacte wetenschap hoor... Gewoon rijden en laden wanneer je laden moet. Heb nog *nooit* onderweg hoeven bijladen omdat ik anders niet meer thuis kwam o.i.d.
Tis gewoon beetje plannen en rekening houden dat het 's winters LOEIhard gaat met je range, zeker met 110/120+ kms/pu.

Dubbel verbruik in de winter? Nee hoor. Althans, niet op lange stukken. Eerder 10-20% meer (afhankelijk van de snelheid).
 
Dubbel verbruik in de winter? Nee hoor. Althans, niet op lange stukken. Eerder 10-20% meer (afhankelijk van de snelheid).

Ik overdrijf graag.
Maar 10-20% meer is wel iets te positief denk ik. Volgens TeslaFI is efficiency (ook op langere ritten, waar juist vaak veel snelweg bijzit met hogere snelheden) toch regelmatig tussen de 60-70% als de temperatuur tussen 0-5 graden ligt.

Screenshot 2019-12-29 at 09.56.33.png

Screenshot 2019-12-29 at 10.00.55.png
 
Last edited:
Ik overdrijf graag.
Maar 10-20% meer is wel iets te positief denk ik. Volgens TeslaFI is efficiency (ook op langere ritten, waar juist vaak veel snelweg bijzit met hogere snelheden) toch regelmatig tussen de 60-70% als de temperatuur tussen 0-5 graden ligt.

View attachment 494054

Ik heb het over de echt lange ritten.

Het is mijn ervaring met zowel de MS als met de M3.

Zoals recent: wintersport, 150 km/u op de AP. Gemiddeld verbruik ongeveer 225 wh/km. In de zomer met dezelfde snelheden kom ik echt niet onder de 200 wh/km, zeker niet icm regen.
 
Ik heb het over de echt lange ritten.

Het is mijn ervaring met zowel de MS als met de M3.

Zoals recent: wintersport, 150 km/u op de AP. Gemiddeld verbruik ongeveer 225 wh/km. In de zomer met dezelfde snelheden kom ik echt niet onder de 200 wh/km, zeker niet icm regen.

Ja wintersport doe ik nooit. Ik denk dat dat voor veel mensen ook een max 1 x per jaar "uitzondering rit" is.
Ik heb het over gewoon winters dagelijks verbruik.. En niet over korte ritten, maar over 100+ km ritten ;)
 
Ja wintersport doe ik nooit. Ik denk dat dat voor veel mensen ook een max 1 x per jaar "uitzondering rit" is.
Ik heb het over gewoon winters dagelijks verbruik.. En niet over korte ritten, maar over 100+ km ritten ;)

Het extra verbruik van het opwarmen van de accu is waar het het meeste pijn doet in de winter. Maar goed, met ritten die zo kort zijn is range weer niet zo belangrijk. :)
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?