Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 Auto's met snelheidsbegrenzing

This site may earn commission on affiliate links.
Typegoedkeuringen voor voertuigen echter niet. Als de typegoedkeuring er is, kunnen ze niet ineens dingen gaan aanpassen waardoor deze niet meer geldig is.

Dat is dus ook van toepassing op software. Je mag als fabrikant niet zo maar update uitrollen. Mijn eerdere opmerking had betrekking op software.

Ik weet het niet zeker maar alle oude Tesla's met lange pauses tussen de nags hebben nu toch korte pauzes conform the UNECE regels. Het lijkt er dus op dat Tesla SOFTARE updates conform huidige regels moet toepassen. Ik kan mij niet voorstellen dat Tesla zelf er voor kiest dergelijke nags te enforcen als dit volgens de regels niet nodig zou zijn.

Ze moeten inderdaad niet met terugwerkende kracht hardware plaatsen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Laten we eerst allemaal even deze twee artikelen lezen en dan verder gaan met discussiëren


 
Ik lees dat de richtlijn nu geldt voor nieuwe modellen en over twee jaar voor alle. Maar misschien is het slecht geformuleerd. Je krijgt het voordeel van de twijfel.

Ik geloof dat het eerst een tijd geldt voor nieuwe modellen (dus niet nieuwe Model 3's, wel Cybertruck). Vanaf een bepaalde datum voor alle nieuwe auto's (dus ook nieuwe Model 3's). Het is eenvoudiger om aanpassingen uit te voeren in een wagen die nog ontwikkeld moet worden dan één waarvoor de productie al op punt staat (zeker voor andere autofabrikanten).
 
Update Q-Park Westergasfabriek Amsterdam.
Deze is MX proof. Ingang is redelijk breed, alhoewel ik wel de spiegels had ingeklapt toen ik door het ijzeren poortje reed. Zijn wel wat laadplekken, maar voor de beschikbaarheid zou ik er niet op vertrouwen.
(Zal later nog de spreadsheet bijwerken)
 
  • Like
Reactions: Maarten
Update Q-Park Westergasfabriek Amsterdam.
Deze is MX proof. Ingang is redelijk breed, alhoewel ik wel de spiegels had ingeklapt toen ik door het ijzeren poortje reed. Zijn wel wat laadplekken, maar voor de beschikbaarheid zou ik er niet op vertrouwen.
(Zal later nog de spreadsheet bijwerken)
Prima actie, maar even in draadje over parkeergarages zetten? :)