Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 holiday update

This site may earn commission on affiliate links.
Tjeetje het word echt steeds erger. Paar jaar geleden keek je uit naar de holiday V9/V10/V11 updates etc
1 nieuw spelletje waar niemand iets aan heeft (ik doe er iig nooit wat mee) en de mediacontrols zitten nu op een rare plek
Thats ongeveer it. Ik heb Spotify en hoef geen Apple Music. Tis een update van niks, heb m vandaag binnengehad. Super jammer allemaal.
Nou.. weer jaartje wachten dan. Kijken welke FSD features waar ik 6400 euro voor betaald heb nog meer uitgeschakeld gaan worden komend jaar.
(en gratis erbij komen voor niet-FSD'ers, zoals die groen-licht notificatie). Al die beloofde FSD functionaliteit, citydriving, etc etc, is nooit gekomen. Was in duitsland daar niet iemand succesvol zijn geld teruggekregen had? Ik vraag me af als je sprookjes verkoopt en mensen laat betalen, wanneer het aan oplichting begint te grenzen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JeePee
Oprecht happy met de terugkeer van de verbruiks- en bandenspanningskaartjes… Al de rest … Mèh.
De bandenspanning staat tegenwoordig ook in de app (laatst gemeten waarden) met daarbij een advies voor de bandenspanning.
Verbruik tijdens het rijden gebruik ik alleen de grafiek met tegenwoordig meer verbruik gerelateerde info. Voor mij zijn die kaartjes dus niet echt noodzakelijk.
 
Er wordt hier veel gemopperd over de update, maar nergens staat dat Tesla verplicht is om met updates te komen of een speciale kerstupdate moet uitbrengen. Ja er wordt wel iets aangekondigd, maar toch.
Komt Tesla met niets dan is het niet goed, en komt Tesla wel met iets dan is het ook niet goed🤔
Andere merken komen maar af en toe met een update, dus dat wat we krijgen is al een leuke extra.
Iets van een gegeven paard…………
 
Er wordt hier veel gemopperd over de update, maar nergens staat dat Tesla verplicht is om met updates te komen of een speciale kerstupdate moet uitbrengen. Ja er wordt wel iets aangekondigd, maar toch.
Komt Tesla met niets dan is het niet goed, en komt Tesla wel met iets dan is het ook niet goed🤔
Andere merken komen maar af en toe met een update, dus dat wat we krijgen is al een leuke extra.
Iets van een gegeven paard…………
Niks gegeven paard, vele duizenden euros betaald voor FSD suite met een heleboel features op de website genoemd met datums beschikbaar. Sindsdien alleen maar beloftes met "by the end of the year" of local regelgeving schuld geven. Als iets niet lukt te produceren of te reguleren, kan prima, maar dan moeten alle mensen die duizenden euro's hiervoor neergelegd hebben hun geld terug krijgen!
Bij iedere grote update de gespannen verwachting misschien komt het dan NU eindelijk?? Neehoor een of andere spellerje en remote scheten laten. Ik raad het niemand meer aan, leugenaars allemaal
 
Ik had hem ook gemist maar voor de M3 is het een livesaver in de winter wanneer de hendels bevroren zijn.
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
 
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
Volgens mij telt de USA behoorlijk wat skigebieden en ook Alaska en Canada staan niet bekend om hun hoge temperaturen.
 
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
Ik heb begrepen/ervaren dat alle ramen heel iets omlaag gaan bij koude temperaturen om vastvriezen te voorkomen.
 
De feature die ik in deze update lijk te missen, is het terugbrengen van de park assist features op wagens zonder USS. Je kan dan begin oktober aankondigen om de hardware achterwege te laten, dan denk ik dat dit toch stilaan het moment is waarop je een essentiële feature als deze kan terugbrengen.

Laat staan dat het sowieso al een vreemde keuze was om de USS te verwijderen zonder dat de software-oplossing voldoende productievatbaar is.
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
Vastvriezen kan je met iedere auto overkomen als je een vochtige auto is de vrieskou zet.

Dat aan Californische codekloppers wijten geeft duidelijk aan dat deze realiteit je niets interesseert.
Ik heb dit namelijk ook gehad met met Franse, Duitse en zelfs Zweedse auto's.

Het voordeel van een Tesla is dat je gewoon de verwarming op afstand kunt aanzetten.
Zelfs met de Zweed moeten kloten met een emmertje lauw warm water om de boel te ontdooien met als gevolg dat je nog meer vocht in alle naden en kieren laat lopen waardoor je de volgende keer weer last hebt van een vastgevroren deur.
 
Voor MCU1/2 owners zit er eigenlijk niks boeiends in.

Ik las iets over fan control dat je nu Low/Medium/High zou hebben. Zelfs die feature krijgen MCU2 S/X owners niet eens. Het is van mij een klacht vanaf dag 1 dat de Auto stand de fan praktisch altijd op stand 5 of 6 heeft staan. Zo verschrikkelijk irritant waardoor de auto stand gewoon niet bruikbaar is.

Enige interessante zou Apple Music zijn mits je dat zou gebruiken. Is in NL/EU maar een relatief kleine groep maar dat is wel een goede.

Veel beter zou natuurlijk gewoon support voor Android Auto / Apply Carplay zijn want dan kun je elke compatible audio player gebruiken in je Tesla. Feitelijk is het eco systeem van Tesla nog slechter dan dat van Apple. Je kunt werkelijk niks zinnigs met het scherm doen in Park.

Och... sinds de Ryzen based MCU3 wist je natuurlijk dat MCU2 ontwikkeling EOL zou zijn.

Toch jammer dat vele beloofde kerst updates voor 2020 en 2021 nooit geleverd zijn.
 
  • Like
Reactions: JeePee