Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 holiday update

This site may earn commission on affiliate links.
Over Engels spreken gesproken. Iemand al opgevallen dat het liedje "Nederland, oh Nederland, Wij zijn de kampioen! Wij houden van oranje..." is?
Laat het de Schotten maar niet horen ;)

In de VS is Auld Lang Syne een Nieuwjaarslied. Vandaar de rock versie in de nieuwe lichtshow. Voor ons Nederlanders blijft het toch altijd het deuntje van Hazes zijn EK '88 liedje.
 
Niet veel soeps:
- Apple music. Persoonlijk niet interessant.
- Regenboogwegen, die er als easter egg al 6 jaar in zit. Leuk voor de kids en jolige taxi-chauffeurs, denk ik?
- Een nieuw muziekje voor de demo-modus, gericht op de Amerikaanse cultuur (en per ongeluk Hollands sentiment van 1988)
- Een lijstje van dingen die alleen in de allernieuwste auto's zitten (Steam op 16GB AMD based S/X refresh), en/of alleen in de VS beschikbaar
- Een klein spelletje. Bijna iedereen bij de lader zit gewoon op z'n mobiel. Ik ook, of op Netflix met de kids

Dus de pret komt neer op....
- dat het knipperlicht aan het einde van de invoegstrook automatisch uitgaat - functioneel
- we in de cabine kunnen kijken in hondenmodus - functioneel
- eenvoudige bediening van de muziek op de plek kan waar de regensensor normaal staat - design/functioneel

Ben ik de enige die nu denkt dat de echte holiday update nog moet komen in 2022.44?
 
Niet veel soeps:
- Apple music. Persoonlijk niet interessant.
- Regenboogwegen, die er als easter egg al 6 jaar in zit. Leuk voor de kids en jolige taxi-chauffeurs, denk ik?
- Een nieuw muziekje voor de demo-modus, gericht op de Amerikaanse cultuur (en per ongeluk Hollands sentiment van 1988)
- Een lijstje van dingen die alleen in de allernieuwste auto's zitten (Steam op 16GB AMD based S/X refresh), en/of alleen in de VS beschikbaar
- Een klein spelletje. Bijna iedereen bij de lader zit gewoon op z'n mobiel. Ik ook, of op Netflix met de kids

Dus de pret komt neer op....
- dat het knipperlicht aan het einde van de invoegstrook automatisch uitgaat - functioneel
- we in de cabine kunnen kijken in hondenmodus - functioneel
- eenvoudige bediening van de muziek op de plek kan waar de regensensor normaal staat - design/functioneel

Ben ik de enige die nu denkt dat de echte holiday update nog moet komen in 2022.44?
En dat de kaartjes met ODO, verbruik en bandenspanning terug zijn!
 
Voor wie het swipen links onder heeft gemist de laatste tijd...... Het is weer terug.
Even swipen op de radio weergave en je ziet weer je verbruik en bandenspanning.

Toen deze functie destijds kwam te vervallen was het voor velen de slechtere update ooit, nu de functie weer terug is zou dit de beste update ooit moeten zijn:)

(Aan het eind van de rit was mijn verbruik overigens 161Wh/km op een rit van 100km. Heenweg 120km/h terugweg 100km/h)

1671129730406.jpeg
 
  • Like
Reactions: MaSansky and Enzo63
Voor wie het swipen links onder heeft gemist de laatste tijd...... Het is weer terug.
Even swipen op de radio weergave en je ziet weer je verbruik en bandenspanning.

Toen deze functie destijds kwam te vervallen was het voor velen de slechtere update ooit, nu de functie weer terug is zou dit de beste update ooit moeten zijn:)

(Aan het eind van de rit was mijn verbruik overigens 161Wh/km op een rit van 100km. Heenweg 120km/h terugweg 100km/h)

View attachment 885380
Ja, ik ben er echt blij mee, fijn als we volgende week weer naar I rijden.. Maar idd, ik hoor voor de rest niemand hierover. Dan was ik vast een zeikerd.

(PS 161 is mooi met deze kou. Gisteren op en neer naar Den Bosch, dik in de 200. Wel stukken tegen de 130 gereden.)
 
Heb het idee dat de uitrol een beetje gestopt is, ik heb hem zelf nog niet binnen en als je op TeslaFi kijkt dan +- 600 auto's nog. Afgelopen jaar dropte ze 'm ineens keer waardoor je een enorme rollout zag naar de wagens. Zouden er toch problemen zijn ontdekt die echt eerst opgelost moeten worden?
 
Heb het idee dat de uitrol een beetje gestopt is, ik heb hem zelf nog niet binnen en als je op TeslaFi kijkt dan +- 600 auto's nog. Afgelopen jaar dropte ze 'm ineens keer waardoor je een enorme rollout zag naar de wagens. Zouden er toch problemen zijn ontdekt die echt eerst opgelost moeten worden?

Gisteren op en neer naar Eindhoven. Heen met 100km/u 158Wh/km, 's avonds terug 130km/u 203Wh/km.

Overigens heeft de EAP weer een stapje terug genomen; ze is weer een stuk nerveuzer geworden.
 
Overigens heeft de EAP weer een stapje terug genomen; ze is weer een stuk nerveuzer geworden.

Is dat door de software of gewoon vuile camera's.
Ik vond hem ook wat nerveus maar nadat ik de rit daarop met een doekje langs de camera's was gegaan reed hij weer als vanouds.

Met de huidige pekel en vuil op de weg moet je ook meerdere keren op een rit je ruitensproeien.
Vuile camera's was bij mij in het verleden al vaker een issue mbt tot een "slecht" werkende AP.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: OttoR and Mars2020
Hoe weet je of ze tegen de sierstrip aan komen? Beweegt die dan mee? Als het raam niet omlaag gaat, gaat de deur lastig open lijkt mij.
Het raam (glas) blijft dan steken achter de sierstrip, omdat het raam niet omlaag gaat. De deur gaat dan slechts op een kiertje open.
Je kunt 'm wel door trekken zodat ie helemaal open gaat, met het risico dat je raam stuk gaat.. Maar dan wil je deur ook niet goed dicht.
 
Voor wie het swipen links onder heeft gemist de laatste tijd...... Het is weer terug.
Even swipen op de radio weergave en je ziet weer je verbruik en bandenspanning.

Toen deze functie destijds kwam te vervallen was het voor velen de slechtere update ooit, nu de functie weer terug is zou dit de beste update ooit moeten zijn:)

(Aan het eind van de rit was mijn verbruik overigens 161Wh/km op een rit van 100km. Heenweg 120km/h terugweg 100km/h)

View attachment 885380
Je kunt overigens in het rittenmenu ook nog aanpassen welke gegevens hier getoond worden. Door het vinkje bij Kilometerteller uit te zetten en de overige vinkjes aan te kruisen kun je alle vier de rit-tellers in een oogopslag zien