Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 Waiting room and delivery discussion

This site may earn commission on affiliate links.
Får jeg spørre om RN nummeret ditt? 🙃

Ganske sikker på at RN ikke er i noen rekkefølge (fordi da ville jo konkurrenter kunne følge med på reservasjonstall). Har sett andre som bestilte rundt meg med helt andre tall.

Skal sies at jeg ikke får bilen som jeg faktisk bestilte 17. mai. Opprinnelig konfig var blå/svart/19". Jeg tok turen innom Tesla for 2 uker siden og spurte om det var noen muligheter for bil før desember, og fikk muligheten til å overta en avbestilling på msm/svart/20".
 
Ganske sikker på at RN ikke er i noen rekkefølge (fordi da ville jo konkurrenter kunne følge med på reservasjonstall). Har sett andre som bestilte rundt meg med helt andre tall.

Skal sies at jeg ikke får bilen som jeg faktisk bestilte 17. mai. Opprinnelig konfig var blå/svart/19". Jeg tok turen innom Tesla for 2 uker siden og spurte om det var noen muligheter for bil før desember, og fikk muligheten til å overta en avbestilling på msm/svart/20".
Ah, okei. Takk for svar 😊
 
I forhold til hentedato, kortid har folk hørt fra forsikringa og banken om bilen? Vi har ennå ikke hentedato, men har fått mail fra både bank og forsikring angående bilen.

Jeg hadde klar et forsikringstilbud på bilen i noen uker. Forrige mandag (5. september) fikk jeg melding fra Tesla og Vegvesen om at bilen var klar til å registreres, og at jeg var nødt til å ordne forsikring for å fullføre. Tok kontakt med forsikringsselskapet da, og det var ordnet på minutter. Tror det tok en time eller to før bilen var blitt registrert. Hentet bilen torsdag, 8. september.

Alt bank relatert ordnet vi ved utlevering.
 
Jeg hadde klar et forsikringstilbud på bilen i noen uker. Forrige mandag (5. september) fikk jeg melding fra Tesla og Vegvesen om at bilen var klar til å registreres, og at jeg var nødt til å ordne forsikring for å fullføre. Tok kontakt med forsikringsselskapet da, og det var ordnet på minutter. Tror det tok en time eller to før bilen var blitt registrert. Hentet bilen torsdag, 8. september.

Alt bank relatert ordnet vi ved utlevering.
Vi valgte den forsikringen gjennom tesla, siden det var en måned gratis, og det ordnet vi når vi bestillte bilen =)
Tingen var bare den att vi fikk mail fra forsikringen om det var nå i orden og gratulerer med ny bil, og vin nummer. før vi i hele tatt har hørt noe fra Tesla om levering 😅 Men vi ringte inn noen dager senere og fikk avtalt levering =)
 
Noen som har opplevd dette før, og kan dele erfaring?

"Estimert levering: bestemmes senere"
 

Attachments

  • Screenshot_20221001_205533.jpg
    Screenshot_20221001_205533.jpg
    281.1 KB · Views: 147
Noen som har opplevd dette før, og kan dele erfaring?

"Estimert levering: bestemmes senere"
Har en kamerat med akkurat samme tekst i sin. Har du sjekket kildekoden etter VIN nummer?
Gå inn på konto-siden din hvor denne informasjonen står, trykk så "Ctrl + U" for å få opp kildekoden og søk deretter etter "XP7" som er Giga Berlin sin World Manufacturer ID. Finner du et VIN nummer da?
 
Har en kamerat med akkurat samme tekst i sin. Har du sjekket kildekoden etter VIN nummer?
Gå inn på konto-siden din hvor denne informasjonen står, trykk så "Ctrl + U" for å få opp kildekoden og søk deretter etter "XP7" som er Giga Berlin sin World Manufacturer ID. Finner du et VIN nummer da?
Nei, ikke noe VIN. Har forstått det slik at store deler av Norge mangler EDD nå. Funnet litt mere info etter posten her.

Får krysse fingrene for en oppdatering ila. helga 🤞
 
MY ODD- 8 July @Norway, EDD- 20 Nov to 6 Jan.

EDD disappeared 20 days back and is still awaiting to appear again. Is anyone else facing EDD disappearance for more than three weeks?
Hei Abhai, it seems like the majority of people in Norway no longer have a EDD. I’m in Tromsø.

Tesla told me that Norway is being prioritised and will receive a large quantity of cars in the coming 4/6 weeks. I ordered mid July and have been told/practically promised that I will receive my car (MYLR Black/Black 20”) mid November or at the start of December.

Of course I do not 100% trust what they say… however; with many others Norwegian customers posting saying the same thing, and that Tesla is currently contacting customers asking if they are ready to accept a car before the new year, it sounds very optimistic!

I’m checking in the source code daily as I read that Tesla is currently manual adding Vins to Norwegian customers 🤞
 
Hei Abhai, it seems like the majority of people in Norway no longer have a EDD. I’m in Tromsø.

Tesla told me that Norway is being prioritised and will receive a large quantity of cars in the coming 4/6 weeks. I ordered mid July and have been told/practically promised that I will receive my car (MYLR Black/Black 20”) mid November or at the start of December.

Of course I do not 100% trust what they say… however; with many others Norwegian customers posting saying the same thing, and that Tesla is currently contacting customers asking if they are ready to accept a car before the new year, it sounds very optimistic!

I’m checking in the source code daily as I read that Tesla is currently manual adding Vins to Norwegian customers 🤞
Many thanks, Michael. Fingers crossed. The anxiety is to get the delivery this year to avoid paying 25% tax on top of the 500K cost variance.
 
Many thanks, Michael. Fingers crossed. The anxiety is to get the delivery this year to avoid paying 25% tax on top of the 500K cost variance.
Not to mention the possibility of a car weight tax of around 18,500 for a Tesla Y. My MYLR could cost 50,000kr more in January! This could potentially mean many cancellations for Tesla if they don’t delivery to Norway before the end of this quarter… I’m guessing/hoping Tesla are doing all they can right now. 🤞
 
Hei. Tenkte og høre med folket hva deres OD - EDD er. Og hvilken OD - DD for de som har mottatt bil var.

Min MYP: OD - 20.05.22 | EDD: 19.09 - 13.12
OD 23.05.22 EDD 7.11.22 - 22.11.22

Jeg har også blitt oppringt av Tesla 18.10.22 (med forespørsel om jeg hadde vinterdekk i bestillingen. Det har jeg) og fått sms om jeg ønsker bilen levert før nyttår med svaralternativer JA eller NEI.

Som mange andre forsvant min EDD en lengre periode, men rundt 20.10.22 fikk jeg ny dato.
 
Hei Abhai, it seems like the majority of people in Norway no longer have a EDD. I’m in Tromsø.

Tesla told me that Norway is being prioritised and will receive a large quantity of cars in the coming 4/6 weeks. I ordered mid July and have been told/practically promised that I will receive my car (MYLR Black/Black 20”) mid November or at the start of December.

Of course I do not 100% trust what they say… however; with many others Norwegian customers posting saying the same thing, and that Tesla is currently contacting customers asking if they are ready to accept a car before the new year, it sounds very optimistic!

I’m checking in the source code daily as I read that Tesla is currently manual adding Vins to Norwegian customers 🤞
Hi Michael,
got your VIN?