Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2023 Model X Seat Belt

This site may earn commission on affiliate links.
Hey Iedereen

Vraag aan iedereen die recent een Model X in ontvangst heeft genomen : op alle gordels op rij 1/2/3 zit er een label. Wanneer de gordel is vastgeklikt, zit dat label dan op de onderkant, of zichtbaar op de bovenkant, van de gordel?

In mijn Model X zit het op de eerste rij aan de bovenkant (spuuglelijk, dat label flappert, er is ook een "lus" in de gordel zichtbaar), op de andere rijen zit het aan de onderkant
In een Model S die week na mij is uitgeleverd zit alles aan de onderkant

Navraag bij Tesla -> label aan de bovenkant is de normale positie en daarmee was de kous voor hun af. Dit is niet logisch en slaat op niks

K.
 
IMG_1502.jpeg


Mijn inziens moet dit label en het "lusje" aan de binnenkant/onderkant zitten, niet de bovenkant. Zo is het in elk geval voor de stoelen op 2/3e rij, als ook in recente Model S
 

Dit lijkt aan te geven dat het dus correct is, maar dan snap ik niet waarom het op de 2e en 3e rij andersom is, en het ook in de Model S andersom. Over die laatste is net het stukje over de seatbelt niet terug te vinden in de service manual

Het is wat mij betreft niet logisch, en trouwens de eerste wagen ooit waar ik het zo zie.... Somehting's fishy
 
Dit lijkt aan te geven dat het dus correct is, maar dan snap ik niet waarom het op de 2e en 3e rij andersom is, en het ook in de Model S andersom. Over die laatste is net het stukje over de seatbelt niet terug te vinden in de service manual

Het is wat mij betreft niet logisch, en trouwens de eerste wagen ooit waar ik het zo zie.... Somehting's fishy
Lijkt een beetje op mijn vorige werkgever…. daar hebben ze ooit een bug in de software opgelost door de manual aan te passen :)
 
Volgens website Waarom de gordel van de passagier een lus heeft, maar die van de bestuurder niet

De lus dient in sommige gevallen als ‘energy management loop’. Bij zo’n lus scheuren de stiksels bij een botsing, waardoor de passagier niet in één keer stil komt te zitten in de gordel, maar er een soort remmend effect optreedt. Zeker niet alle lussen hebben deze scheurende stiksels, vaak zit de lus gewoon los op de gordel genaaid en heeft dus geen crashfunctie.

Er zijn uitzonderingen

Gek genoeg hebben bijvoorbeeld Tesla’s op alle gordels zo’n lus zitten. Het gaat hier wel om een extra stukje stof, dus geen veiligheidslusje.
 

Attachments

  • lus-gordel-tesla.jpg
    lus-gordel-tesla.jpg
    121.1 KB · Views: 20
Volgens website Waarom de gordel van de passagier een lus heeft, maar die van de bestuurder niet

De lus dient in sommige gevallen als ‘energy management loop’. Bij zo’n lus scheuren de stiksels bij een botsing, waardoor de passagier niet in één keer stil komt te zitten in de gordel, maar er een soort remmend effect optreedt. Zeker niet alle lussen hebben deze scheurende stiksels, vaak zit de lus gewoon los op de gordel genaaid en heeft dus geen crashfunctie.

Er zijn uitzonderingen

Gek genoeg hebben bijvoorbeeld Tesla’s op alle gordels zo’n lus zitten. Het gaat hier wel om een extra stukje stof, dus geen veiligheidslusje.
Dat lusje zit er om te voorkomen dat de “gordelclip” helemaal naar beneden zakt. En het inslikken van de gordel dus lastiger is. Toch?