Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

21' turbine wielen aaarghhh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook erg tevreden met de Alloygators. Heb zelf sinds begin 2014 al 2 setjes 'versleten'. :rolleyes:

Er is overigens nog steeds de korting voor TMC forum leden, ook bij Alloygator-NL. Even naar vragen dan krijg je de code.

Heb je wel een rijbewijs? :)
Ik snap werkelijk niet waarom zoveel Tesla eigenaren hun velgen aan barrels rijden.
Na 30.000 km met 21" velgen zijn deze nog volkomen krasvrij. En dan moet je weten dat ik maar met één oog kijk. De andere is een prothese.
Heeft waarschijnlijk veel met de manier van parkeren te maken. Ik rij standaard iets verder dan nodig en rij dan achteruit met hulp van de spiegel en de lijntjes in de achteruitrijcamera tot naast het trottoir.
De Michelin Pilot Sport banden hebben een redelijk goede bescherming tegen velgschade.
Ik heb ook grijze Alloygators in gebruik gehad, één dag. Ziet er in mijn oog :))) niet uit.
 
@ WIm: Gewoon parkeren langs de stoep is ook niet het probleem...
Rij wat vaker een parkeergarage in, met name een hele smalle, dan overkomt het je vanzelf wel een keer ;-)

Ik rij regelmatig parkeergarages in. Is het een oude garage in de binnenstad, dan mijd ik die. Recenter gebouwde garages zoals die in Zwolle, Alkmaar en verschillende parkeergarages in Haarlem zijn ruim genoeg. Ook de RAI parkeergarage inA'dam gaat voor wat het inrijden prima, de plekken zijn voor een Tesla wat krapper.
 
Ik rij regelmatig parkeergarages in. Is het een oude garage in de binnenstad, dan mijd ik die. Recenter gebouwde garages zoals die in Zwolle, Alkmaar en verschillende parkeergarages in Haarlem zijn ruim genoeg. Ook de RAI parkeergarage inA'dam gaat voor wat het inrijden prima, de plekken zijn voor een Tesla wat krapper.

Probeer Amsterdam Arena maar eens en P23 naast Stadsdeelkantoor Zuidoost....veel plezier ;-)
 
Probeer Amsterdam Arena maar eens en P23 naast Stadsdeelkantoor Zuidoost....veel plezier ;-)

Als je dan toch bezig bent, de garage "onder" de DAS, ook in Zuid Oost. Daar lukt het al niet om het bochtje te maken om voor de ingang te komen zonder de velgen te schuren. En dan het hek. Spiegels inklappen en dan nog is het precies uitkienen. Wie dat toch bedenkt....

Overigens, in die hoek kun je het omzeilen door te parkeren (en gelijk te laden, evt. 22Kw) bij Tesla, letterlijk om de hoek.
 
Door beschadigingen en ook om een complete winterset te hebben zoek ik twee 21” 245 grijze/anthraciete velgen voor een Model S.
Ik had deze begin oktober bij Tesla service besteld, maar kreeg telefoontje dat deze velgen niet binnen afzienbare tijd te leveren zijn.
Weet iemand een betrouwbaar adres, die deze velgen op voorraad heeft?
 
Door beschadigingen en ook om een complete winterset te hebben zoek ik twee 21” 245 grijze/anthraciete velgen voor een Model S.
Ik had deze begin oktober bij Tesla service besteld, maar kreeg telefoontje dat deze velgen niet binnen afzienbare tijd te leveren zijn.
Weet iemand een betrouwbaar adres, die deze velgen op voorraad heeft?
Als je op Marktplaats.nl zoekt op 'Tesla 21 velg' heb je keus genoeg.
 
Door beschadigingen en ook om een complete winterset te hebben zoek ik twee 21” 245 grijze/anthraciete velgen voor een Model S.
Ik had deze begin oktober bij Tesla service besteld, maar kreeg telefoontje dat deze velgen niet binnen afzienbare tijd te leveren zijn.
Weet iemand een betrouwbaar adres, die deze velgen op voorraad heeft?
Waarom niet de beschadiging laten repareren? Altijd goedkoper dan een paar nieuwe.
 
  • Like
Reactions: Rdam5314