Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

22inch velgen geluid bij stilstand

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo iedereen,

Ik heb een tesla model X raven en heb zonet mijn 22inch velgen opgezet. Mijn wagen is van 2019 en heb 120000km. Sinds deze erop staan maakt mijn wagen enorm veel lawaai als ik bijna tot stilstand ben. Idem bij het vertrekken of achteruit rijden. Geluid duurt maar heel even maar is telkens aanwezig. Lijkt alsof remblokken blijven kleven aan de schijven. Tijdens het rijden en remmen op snelheid heb ik geen trillingen of geluiden enkel als ik tot stilstand kom.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.
 
Hallo iedereen,

Ik heb een tesla model X raven en heb zonet mijn 22inch velgen opgezet. Mijn wagen is van 2019 en heb 120000km. Sinds deze erop staan maakt mijn wagen enorm veel lawaai als ik bijna tot stilstand ben. Idem bij het vertrekken of achteruit rijden. Geluid duurt maar heel even maar is telkens aanwezig. Lijkt alsof remblokken blijven kleven aan de schijven. Tijdens het rijden en remmen op snelheid heb ik geen trillingen of geluiden enkel als ik tot stilstand kom.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.
Ik heb ooit zoiets gehad en toen was het een band met een breuk in het loopvlak (de metalen gordel in de band of zoiets) bij lage snelheid schuurden die metalen vlakken over elkaar en maakten precies het geluid dat je beschrijft. Vooral in file rijden was het goed hoorbaar. Maar dan zou je het constant moeten horen als je stapvoets rijdt.
 
Hallo iedereen,

Ik heb een tesla model X raven en heb zonet mijn 22inch velgen opgezet. Mijn wagen is van 2019 en heb 120000km. Sinds deze erop staan maakt mijn wagen enorm veel lawaai als ik bijna tot stilstand ben. Idem bij het vertrekken of achteruit rijden. Geluid duurt maar heel even maar is telkens aanwezig. Lijkt alsof remblokken blijven kleven aan de schijven. Tijdens het rijden en remmen op snelheid heb ik geen trillingen of geluiden enkel als ik tot stilstand kom.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.
Als je eventueel een filmpje zou kunnen maken van het geluid zouden we je misschien gerichter kunnen helpen.