Goedemorgen allemaal,
Ik heb gistermiddag mijn Tesla S uit 2014 geparkeerd met 325 km. Vanochtend staat hij bij het wegrijden op 299!
Volgens mij is het sinds de laatste update wel vaker dat er wat km’s verdwijnen s’ nachts maar dit is wel erg extreem vind ik.
Iemand ideeën/suggesties?
Bedankt alvast!
Ik neem aan dat je al hebt gespeeld met de energie settings? 'always connected' zou je uit kunnen zetten bijv. Ook de auto onnodig checken in de app haalt de auto uit zijn slaap dus enkel doen wanneer echt nodig.
Ook met wifi verbonden zijn maakt verschil, de auto is hierdoor vaker wakker en gebruikt meer stroom, beste is alleen verbinding maken zodra er een update klaar staat.
Ook blijft de koeling van de batterij lang nadraaien bij een SoC van boven de 80% daardoor heb je meer vampire drain dan bijv bij 70% (dat is dat zachte zoem/brom geluid als de auto uit staat)
Ook raak je in de winter meer kwijt dan in de zomer, dit omdat hij de accu op moet warmen bij vertrek en daardoor de verwachte kilometers bij zal stellen.
Ook doet de auto soms de accucellen balanceren, dit kost ook capaciteit en gebeurt allemaal automatisch.
Sommige dingen waren hierboven al vermeld maar dit verhaal is specifiek voor de (oudere) Model S.