Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

25 km verdwenen afgelopen nacht!

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gistermiddag mijn Tesla S uit 2014 geparkeerd met 325 km. Vanochtend staat hij bij het wegrijden op 299!

Volgens mij is het sinds de laatste update wel vaker dat er wat km’s verdwijnen s’ nachts maar dit is wel erg extreem vind ik.

Iemand ideeën/suggesties?

Bedankt alvast!
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gistermiddag mijn Tesla S uit 2014 geparkeerd met 325 km. Vanochtend staat hij bij het wegrijden op 299!

Volgens mij is het sinds de laatste update wel vaker dat er wat km’s verdwijnen s’ nachts maar dit is wel erg extreem vind ik.

Iemand ideeën/suggesties?

Bedankt alvast!
Het is koud! Een warme accu geeft andere range aan dan een koude accu. Daarom moet je onder 20% altijd proberen te stekkeren als het kouder is.

Daarnaast kan het ook door sentry mode, voorverwarmen van de auto en vast nog andere dingen komen.

Tip: zet je auto op %, geeft veel meer rust. Dan verlies je misschien ook wat %, maar je telefoon bekijk je ook niet in uren batterij.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Geen ideeën of suggesties, wel precies dezelfde ervaring hier vanmorgen met Tesla X uit 2018: 4% batterijverlies (van 13% naar 9%), geen sentry. Normaal is het verlies 0 à 1% tijdens de nacht in garage thuis.
 
Het is koud! Een warme accu geeft andere range aan dan een koude accu. Daarom moet je onder 20% altijd proberen te stekkeren als het kouder is.

Daarnaast kan het ook door sentry mode, voorverwarmen van de auto en vast nog andere dingen komen.

Tip: zet je auto op %, geeft veel meer rust. Dan verlies je misschien ook wat %, maar je telefoon bekijk je ook niet in uren batterij.
21 graden eind oktober. Das best warm 😅
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gistermiddag mijn Tesla S uit 2014 geparkeerd met 325 km. Vanochtend staat hij bij het wegrijden op 299!

Volgens mij is het sinds de laatste update wel vaker dat er wat km’s verdwijnen s’ nachts maar dit is wel erg extreem vind ik.

Iemand ideeën/suggesties?

Bedankt alvast!

Ik neem aan dat je al hebt gespeeld met de energie settings? 'always connected' zou je uit kunnen zetten bijv. Ook de auto onnodig checken in de app haalt de auto uit zijn slaap dus enkel doen wanneer echt nodig.

Ook met wifi verbonden zijn maakt verschil, de auto is hierdoor vaker wakker en gebruikt meer stroom, beste is alleen verbinding maken zodra er een update klaar staat.

Ook blijft de koeling van de batterij lang nadraaien bij een SoC van boven de 80% daardoor heb je meer vampire drain dan bijv bij 70% (dat is dat zachte zoem/brom geluid als de auto uit staat)

Ook raak je in de winter meer kwijt dan in de zomer, dit omdat hij de accu op moet warmen bij vertrek en daardoor de verwachte kilometers bij zal stellen.

Ook doet de auto soms de accucellen balanceren, dit kost ook capaciteit en gebeurt allemaal automatisch.

Sommige dingen waren hierboven al vermeld maar dit verhaal is specifiek voor de (oudere) Model S.
 
Ik heb normaal ook ongeveer 1% per dag maar heb ook al 2 keer meegemaakt dat ik plotseling (wel na een lange rit) en bij een SOC beneden 18% na thuiskomst meerdere procenten verloor binnen een uur.
Wat ik bij de tweede keer heb kunnen zien is dat het voltage van de cellen niet zakte maar alleen de berekening naar percentage en de daar aanhangende kilometers. Ik had nog 13% in het scherm maar een uurtje later maar 3% met een cel voltage die overeen komt met die 3% dus ik hou maar een iets grotere marge aan.
 
Ook met wifi verbonden zijn maakt verschil, de auto is hierdoor vaker wakker en gebruikt meer stroom, beste is alleen verbinding maken zodra er een update klaar staat.
Ik betwijfel of dat klopt. De mijne is altijd met de wifi verbonden. En slaapt soms meer dan twee dagen.

EDIT: Bij een MCU1 Model S kan dit inderdaad het geval zijn. Mijn ervaringen gaan over een Model 3 met HW3.
 
Last edited:
Ik betwijfel of dat klopt. De mijne is altijd met de wifi verbonden. En slaapt soms meer dan twee dagen.


Het advies van G-Tech is voornamelijk van toepassing op de MCU1 Model S. Jij hebt een Model 3 met een geheel andere MCU en dus ander slaap gedrag.

Het advies klopt zeker, met wifi verbonden zijn zorgt dat de auto niet meteen in slaap valt op het thuis adres.

Daarnaast kan een slechte wifi verbinding er ook voor zorgen dat de auto raar slaap gedrag heeft en dat is van toepassing op alle modellen.
 
Het advies van G-Tech is voornamelijk van toepassing op de MCU1 Model S. Jij hebt een Model 3 met een geheel andere MCU en dus ander slaap gedrag.

Het advies klopt zeker, met wifi verbonden zijn zorgt dat de auto niet meteen in slaap valt op het thuis adres.

Daarnaast kan een slechte wifi verbinding er ook voor zorgen dat de auto raar slaap gedrag heeft en dat is van toepassing op alle modellen.
Ah, helder! Dat had ik niet scherp. Ik pas bij post aan te verduidelijking.
 
Hallo,

Sinds een aantal weken hebben wij een tesla model S.
Nu is het zo dat we vanaf het moment dat we hem in ons bezit hebben tussen 20 a 25 km per nacht verliezen.

War we al gedaan hebben: sentry mode uitzetten, vanaf moment van wegzetten niet op de app kijken, bespaarmodus aan, wifi verbroken, voorverwarmen uit.
Wat blijft er nog over en zien we over het hoofd? Of is er een andere verklaring voor?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!!