TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

2e hands Classic of nieuwe

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hurkie, Mar 9, 2016.

  1. Hurkie

    Hurkie Member

    Joined:
    Mar 1, 2016
    Messages:
    45
    Location:
    Vleuten, Netherlands
    Ik sta voor de keuze om een classic ms te kopen uit 2014, met ongeveer alle opties en 30k op de teller, of voor ongeveer 15.000 meer een nieuwe (demo, 6k km) met auto pilot, next gen seats en tech pakket. Ben particulier dus hoef geen rekening te houden met enig belastingvoordeel helaas.
    Ben nu vreselijk aan het twijfelen wat ik moet doen, iemand hints of tips?
     
  2. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    712
    Location:
    Wassenaar
    Autopilot is de killer feature. En die nieuwe heeft nog wel meer waar je bij de classic straks spijt krijgt dat je ze er niet in zitten.
     
  3. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,060
    Location:
    The Netherlands
    Tsja, het hangt er natuurlijk van af welke overige opties er op de nieuwe zitten en hoeveel belang je er aan hecht. Autopilot is zonder meer leuk en op langere verplaatsingen ook zinvol, maar de vraag is of dit voor jou voldoende waarde heeft om een verschil van 15k te rechtvaardigen.

    Kun je aangeven wat de exacte specs zijn van beide opties?
     
  4. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp Member

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    753
    Location:
    Westzaan
    Idd wat hier boven staat. Hoeveel van de opties ga je echt gebruiken. Heb AP niet genomen omdat ik in mijn situatie het weinig zal gebruiken.
     
  5. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,060
    Location:
    The Netherlands
    Nou, niet overdrijven. Toen ik gisteren met de p85 van mijn echtgenote naar het schadeherstelbedrijf reed ([emoji17]) had ik niet direct het gevoel de autopilot te missen. Bovendien werkt de stoelverwarming in de stoelen van de classic beter dan die in de next gen seats. Vooruit, ik miste wel de stuurverwarming [emoji12]
     
  6. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    998
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Heeft ze nu al schade gereden??????? toch maar Ampera houden;-)
     
  7. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Wat vind je van deze? : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/64037-Te-koop-Grijze-S-85-Classic-06-2014-63-000-km
     
  8. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Ik stond een paar weken terug voor dezelfde keuze. M'n roadster gaf de geest, en er moest snel een vervanger komen. Wachten op een nieuwe was geen optie.
    Uiteindelijk gekozen voor een S 70 demo met 5k op de teller. Doorslaggevende argumenten waren de garantie, het aankopen bij Tesla zelf, de next gen seats en de Autopilot.
     
  9. Hurkie

    Hurkie Member

    Joined:
    Mar 1, 2016
    Messages:
    45
    Location:
    Vleuten, Netherlands
    De classic heeft alles behalve rear facing seats. De nieuwe heeft next gen seats, autopilot en tech pakket.

    Verder rijd ik iedere dag schiphol - utrecht op en neer dus ik gebruik veel cruise control (en zou dus ook veel auto pilot gebruiken)
     
  10. Rprp

    Rprp Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    177
    Location:
    Groningen, Netherlands
    Ik zou voor de nieuwe gaan. Als je veel rijd zijn imho de next-gen seats echt een must. Het is een wereld van verschil met de oude seats. Hetzelfe geldt voor adaptive cruise + autopilot. Enige argument zal de bijbetaling zijn, dus denk dat het toch echt een keuze voor jezelf zal zijn.
     
  11. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,865
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Even ervan uitgaande dat die 15k overbrugbaar is, dan is het een nobrainer. Juist dat traject is perfect voor AP. Daarnaast zal over een paar jaar de restwaarde steeds meer beïnvloed worden door de hardware. Natuurlijk kan er dan misschien al AP2 zijn maar het zal wel even duren voordat de software helemaal uitgerold zal zijn. Ik zou het, wederom ervan uitgaande dat het kan, wel weten.
     
  12. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    510
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Ik zou niet een auto kopen zonder autopilot. Het is toch wel een feature die essentieel is.
    Misschien niet voor jou, maar straks wel voor de verkoopbaarheid van de auto.

    PS: ik heb een rode 85 met autopilot te koop - mocht je geïnteresseerd zijn. :redface:
     
  13. jetje

    jetje rkc waalwijk

    Joined:
    Apr 23, 2012
    Messages:
    724
    Location:
    noord brabant
    ik zou voor de classic gaan! kies dan er dan wel 1 die signature rood is dat is blijft de mooiste kleur!
    verder alle opties en die kinderstoeltjes zijn geweldig.
     
  14. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Tech pakket is standaard op de nieuwere. Die staat dus vaak niet meer tussen de opgelijste opties, maar is wel degelijk aanwezig.
     
  15. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,060
    Location:
    The Netherlands
    Ik zal je vrijdag het dashcam filmpje laten zien: alsof je op de kermis in een botsauto zit [emoji12]
     
  16. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,060
    Location:
    The Netherlands
    Ik zou - als je voor een autopilot versie gaat - wel een auto met panoramadak zoeken. Meer hoofdruimte en een aanmerkelijk ruimtelijker gevoel tegen een relatief bescheiden meerprijs.
     
  17. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    998
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Leuk!! Ga je het filmpje ook presenteren voor het gezelschap wat er zit? Lijkt me leuk....ik zie de brief eind november wel weer verschijnen met een +++ qua jaarlijkse bijdrage ;-)
     
  18. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,478
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Zoals je hierboven al een beetje kunt zien is de conclusie: zoveel mensen, zoveel meningen. En dat is ook logisch. Binnen de aangegeven kaders zou ik het volgende willen noemen:
    Als je een verpletterende stoplichtsprint belangrijk vindt, zoek dan een classic P85.
    Als je de nu aan te kopen Tesla misschien al na vrij korte tijd weer wilt vervangen, kun je waarschijnlijk beter kiezen voor eentje met Autopilot.
    Als je bepaalde (dure) opties belangrijk vindt, ga dan op zoek naar een classic of demo met die opties.
    Als je niet kiest voor Autopilot houdt er dan rekening mee dat het mogelijk is dat je Tesla snel(ler) in waarde daalt en dat het dus niet aantrekkelijk is om er na relatief korte tijd weer afstand van te nemen.

    Als je uit komt op een classic, bedenk dan dat de algemene garantie op een Tesla (op de drive-unit en accupakket na) eigenlijk niet best is: na 80.000km is die garantie over. Er zijn al best een aantal Tesla's met hogere kilometerstand.

    Oftewel: zet je persoonlijke voorkeuren op een rij en kijk naar de gunstigste manier om die voorkeuren in te vullen. Kijk vervolgens naar de consequenties van die keuze op de langere termijn.
     
  19. Top

    Top Member

    Joined:
    Apr 30, 2015
    Messages:
    78
    Location:
    Vleuten
    Belangrijke aanvulling in mijn beeld is dat de modellen na de upgrade meer voordelen hebben zoals betere geluidsisolatie, betere build quality etc. Ik zou dus ook voor de nieuwe gaan (en ik heb niet eens autopilot :-( )
     
  20. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,478
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Overigens heb ik ook iemand horen beweren die een classic MS had en inmiddels een nieuwe, dat hij eigenlijk helemaal geen verschil in bouwkwaliteit heeft geconstateerd.
     

Share This Page