Hans Noordsij
Well-Known Member
Nee, zou ik ook vreemd vinden. Maar John is zeker weten ook geen gemiddelde verbruiker, iets met stiekem veel geoefend met zuinig rijden in n Zoe geloof ik...
Ik moet echt heel erg m'n best doen om op de snelweg onder de 250wh te blijven momenteel. M'n best doen is helaas geen 130 op de cruise control. Betekend gewoon dat 300 km uit mijn 85 (effectief 75)kWh accu met 100% laden het maximale is. 260/270 km uit 90% is voor mij echt een nette score met deze temperaturen.
Ik verwarm interieur dan voor in de ochtend, rij max 120 grotendeels op de AP, verwarming op 22 en in t begin even stoelverwarming aan. In de middag rij ik koud weg en moet ie interieur en vaak opende accu verwarmen.
Ik weet dat het de helft van de test is en dat ik het ook in omgekeerde volgorde moet doen (van 100% naar 0% en dan kijken hoeveel kWh ik er uit kan halen), maar kort geleden heb ik van 0% naar 100% geladen en gaf hij aan dat 67,16 kWh was geladen. Omdat ik nog iets van 60 Kw max power had had ik nog wel iets meer gekund. Maar stel 67,5 kWh effectief op een als 70 kWh gedocumenteerde 70D betekent een gunstige verhouding. Het verschil met effectief 75 kWh uit een 85 is dan niet zo groot als je erbij ook bedenkt dat de 70D efficiënter in verbruik is.