TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

3G Problemen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Danielk, Apr 5, 2014.

  1. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    Ik heb m'n Model S nu een week (en er inmiddels iets meer dan 1000 km op staan, gaat lekker) maar sinds donderdagochtend werkt de 3G-verbinding eerst zeer traag en sinds donderdagmiddag geheel niet meer. Er is wel mobiel netwerk, ik heb dekkingstreepjes in het scherm staan, maar het 3G-icoon verschijnt niet. WiFi doet het wel, hoewel het verbinden met m'n thuisnetwerk niet lukt (maar dat schijnt een notoir issue te zijn, het antennebereik is zeer matig en bovendien is de Model S nogal kieskeurig met welke access points hij wil verbinden). Via WiFi connecten met de hotspot op m'n iPhone werkt wel.
    Op advies van Technical Support een stuk of 8 keer al het scherm gereset, maar dat helpt niet, dus enige optie is nog de auto naar het service center brengen. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

    Het valt me wel op hoe snel je went aan online zijn in de auto :)
     
  2. AlexT

    AlexT Member

    Joined:
    Mar 9, 2014
    Messages:
    299
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Was er niet een verschil tussen een scherm reset en een system reset? Heb je die laatste al geprobeerd?
     
  3. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    Hoe doe je dat? Wat ik heb kunnen vinden zijn de reset van het centrale scherm (de 2 stuurwieltjes ingedrukt houden) en van het instrumentencluster (de bovenste knoppen op het stuur ingedrukt houden). Beide heb ik al meerdere malen geprobeerd, geen effect.
     
  4. jackie

    jackie Member

    Joined:
    Oct 23, 2012
    Messages:
    115
    Location:
    The Netherlands
    Ik heb deze probleem gehad. Via een WiFi verbinding heeft Tesla ingelogd op mijn auto en het probleem opgelost.
    I love this car :rolleyes:
     
  5. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Juist, heb dit probleem 2 keer gehad nu.
    Een wifi connectie hebben met de auto zodat tesla kan inloggen en kunnen dit fixen in 5 min.
     
  6. Zap75

    Zap75 Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    95
    Location:
    Netherlands
    Hier exact hetzelfde probleem. Auto op de 29e maart geleverd.

    Ik heb vrijdagochtend Tesla gebeld. Scherm gereset etc, meerdere keren. Wifi uitgezet. Monteurs via Wifi in de auto gekeken... niks! De auto moet naar het Service Centre voor reparatie helaas.

    Nu moest ik vrijdagmiddag vliegen en de auto staat dus nu bij een parkeerbedrijf in Hoofddorp. De mensen van Tesla halen de auto daar deze week op en gaan het maken, en zorgen ervoor dat de auto weer netjes wordt terug gebracht. Ze repareren ook gelijk twee andere puntjes die ik had bij de oplevering, waarvoor ik een afspraak had staan als ik weer in NL ben.

    Vervelend dat dit niet werkt, maar de service is prima!

    - - - Updated - - -

    P.S. de auto wilde eerst wel verbinding maken met mijn Wifi netwerk via het Ziggo Ubee modem, vanaf donderdag ook niet meer.... Ik had nog een Asus accesspoint liggen, deze even aangesloten, en toen had ik wel weer een Wifi verbinding.... Vaaaaaag!
     
  7. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    Apart. Mijn auto is de 28e geleverd. Je zou bijna denken aan een configuratiefout bij het data-abonnement voor onze auto's, kan me bijna niet voorstellen dat hetzelfde onderdeel bij twee vrijwel tegelijkertijd geleverde auto's op dezelfde dag de geest geeft. Bovendien, als er een hardwareprobleem was zou er uberhaupt geen netwerkverbinding zijn.
     
  8. LarS85

    LarS85 Member

    Joined:
    Dec 30, 2013
    Messages:
    107
    Location:
    Breda
    Bij de auto van m'n compagnon is precies hetzelfde aan de hand sinds zondag. Hij heeft 'm de 31ste in ontvangst mogen nemen en na een aantal dagen dus ineens geen 3G meer. Ze gaven aan dat de auto enkele uren aan de Wifi moet hangen zodat ze het kunnen fixen. Maar het kan dus in 5 minuten lees ik? Wel een vreemd verhaal dat het bij meerdere auto's vrijwel tegelijkertijd zo is.
     
  9. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Waardoor het komt is mij nooit verteld.
    Maar, aangezien ze het binnen 5-10 minuten kunnen fixen lijkt het mij een software bugje.
    De rede dat ze vragen de wagen een "aantal" uren op de Wifi te laten staan is dat de engineer dit tussendoor doet en hij niet hiervoor apart tijd reserveert.
    Het is een amerikaans bedrijf en ik verwacht dat ze geen ITIL handhaven, dus wordt het opgepakt zodra het kan.

    Bij mij is het 2 keer voorgekomen, kort na elkaar. De eerste keer 's morgens vroeg bij vertrek deed de 3G het niet meer. De tweede keer was tijdens het rijden, viel plots weg...zomaar.
     
  10. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    #10 Danielk, Apr 8, 2014
    Last edited: Apr 8, 2014
    Ik zit nu bij Tesla in Amsterdam (bij mij kon het dus niet op afstand gefixed worden) en het probleem lijkt te zijn dat de auto met het Vodafone-netwerk verbindt, terwijl dat KPN moet zijn. Op Vodafone is data niet geautoriseerd dus zit je zonder 3G. De simkaart is vervangen maar dat heeft niet geholpen, ze zijn er nu nog mee bezig.

    Edit: nieuwe simkaart hielp uiteindelijk toch, hij doet het weer. Hopelijk blijft dat nu ook zo :)
     
  11. LionKingBike

    LionKingBike Member

    Joined:
    Sep 14, 2013
    Messages:
    315
    Location:
    Kaatsheuvel
    Tesla maakt toch gebruik van het Vodafone netwerk via Telefonica Spanje?
     
  12. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Waarschijnlijk bedoelt hij het andersom. verbindt met KPN en niet met vodafone, terwijl het vodafone moet zijn.
    Je hebt gelijk, Tesla heeft een deal met vodafone zover mij bekend is.
     
  13. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,098
    Location:
    Europe
    Tja, als wij het hier al niet snappen, hoe moeilijk hebben die mensen van Tesla het er dan wel niet mee?
     
  14. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    LOL, daarvoor hebben we die engineers.
    Die fixen alles voor ons :)
     
  15. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    Nee, zou KPN moeten zijn, volgens Telefónica to provide M2M connectivity for Tesla



    Nu is die deal wel vrij recent (bericht is van een paar dagen geleden) dus het zou kunnen dat het voorheen op Vodafone was - misschien dat het daar ook mis is gegaan bij mij. In België zou BASE de connectie moeten verzorgen.
     
  16. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,281
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Heeft iemand met 5.9 al geconstateerd dat de overgang van Nederlandse naar Belgische provider nu probleemloos verloopt? Ik zit nogal vaak in het grensgebied, en ben het meer dan zat om minimaal twee keer te rebooten tussen iedere overgang....
     
  17. LarS85

    LarS85 Member

    Joined:
    Dec 30, 2013
    Messages:
    107
    Location:
    Breda
    Gisteren van Breda naar Eke (B) en dat ging in Google Maps niet goed (steeds meer grijze kaart). Even twee scrollwieltjes ingedrukt en vrijwel meteen hersteld. Op de terugweg ging het wel feilloos.
     
  18. Danielk

    Danielk Member

    Joined:
    Mar 5, 2014
    Messages:
    118
    Location:
    Amsterdam
    Toen ik vanochtend de grens over ging bij Hazeldonk duurde het erg lang voor de 3G terugkwam. Uiteindelijk na een minuut of 5 wachten maar gereset. Vervolgens nog steeds geen 3G, en het mobiele signaal viel een paar keer helemaal weg. Ik stond op het punt weer met Tech Support te gaan bellen toen ik net voor de ring Antwerpen weer 3G terugkreeg. Bepaald robuust is het dus nog altijd niet.
     
  19. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,318
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    na het instaleren van de 5.9 software was mijn 3G verbinding ook weg.
    3 resetten nodig gehad vooraleer deze er terug was.
     
  20. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    #20 AnalysiZ, Apr 12, 2014
    Last edited: Apr 12, 2014
    Bij mij ook zo gegaan. Na de 2e reset even 3G die weer wegviel, en na de 3e keer idd weer normaal stabiel 3G.

    Herstel: 3G ligt er weer uit, ook na 4e en 5e reset..... Zal toch weer eens een mailtje naar Tesla sturen....
     

Share This Page