TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

3G problemen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Zap75, Jan 26, 2015.

  1. Zap75

    Zap75 Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    95
    Location:
    Netherlands
    Ben ik de enige die vanmorgen z'n Tesla aantreft zonder 3G-verbinding? Reset van het scherm helpt niet....
     
  2. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    999
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Geen problemen ondervonden. Keurig voorverwarmd met Phone en daarna met internet radio naar klant toegereden....
     
  3. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    385
    Location:
    Druten, The Netherlands
    + 1

    Hier hetzelfde Zap75. Weet niet zeker of het vanochtend om 5:45u gelijk als was, heb iig 1 keer Flitsmeister ververst.
    Maar op een gegeven moment bleef het internet scherm zwart. Zag nog wel bereik streepjes, maar geen 3g indicatie meer.
    Bij mij gaf de reset helaas ook geen positief resultaat!
     
  4. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    999
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Wellicht heeft provider gewoon een storing. Gebruik anders je mobiel als hotspot en (hopelijk heb je andere provider) dan kan je gewoon alle functionaliteiten gebruiken als je in de auto zit
     
  5. Thor

    Thor Member

    Joined:
    Nov 28, 2014
    Messages:
    220
    Location:
    Nederland / Hellevoetsluis
    Kan via de APP geen verbinding krijgen met de S. Moest ook opnieuw inloggen in de App. Staat nu op "Waking Car....". Maar deze is echt wakker en staat op de Wifi. Lijkt een Telefonica/Tesla issue?
     
  6. Philinator

    Philinator Member

    Joined:
    Sep 5, 2014
    Messages:
    103
    Location:
    Bussum the netherlands
    Hier hetzelfde, geen 3g. Was letterlijk van de kaart op dr navi. Nu op tethering iphone te snorren.
     
  7. Thor

    Thor Member

    Joined:
    Nov 28, 2014
    Messages:
    220
    Location:
    Nederland / Hellevoetsluis
    Kan nu weer contacten via App naar de S. Weet nog niet of er ook 3G is. Ga zo testen.... moet toch weg
     
  8. Zap75

    Zap75 Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    95
    Location:
    Netherlands
    Ok, ik ben niet de enige dus ;). Zal wel een storing bij de provider of bij Tesla zijn dan...
     
  9. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    784
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Bij mij ook geen 3g vanmorgen.
    Dan merk je pas hoeveel je van 3g afhankelijk bent.
    File info, muziek etc..

     
  10. mbrandt

    mbrandt Member

    Joined:
    Aug 9, 2014
    Messages:
    34
    Location:
    Weesp
    Idem hier, geen 3G en geen verbinding met de App (Android). Was wel even wennen hoor weer eens een radio station analoog opzoeken :wink:. App lijkt het bij mij nu nog steeds niet te doen, wellicht een reset nodig. Ik ga vanmiddag wel eens even kijken en proberen of alles weer werkt.
     
  11. Ezra

    Ezra Member

    Joined:
    Dec 8, 2014
    Messages:
    70
    Location:
    Alkmaar
    Same here... App werkt nog steeds niet en moest vanmorgen ook opnieuw inloggen
     
  12. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,700
    Location:
    Haarlem
    Toch wel vervelend dat het in contact komen met de S met enige regelmaat niet lukt.
    Ik begin dan gelijk te denken dat er iets niet goed is met de app of de auto, maar waarschijnlijk zijn het weer eens de servers van hetzij de 3G-provider of die van Tesla?
    Als het de laatste zijn, dan snap ik niet dat Tesla niet meer up-time kan realiseren.
    In ieder geval heb ik er met telefoneren via mijn Vodafone-abo veel minder last van. Mag ik daaruit concluderen dat het (meestal) de Tesla servers zijn?
     
  13. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Als je auto aan de WiFi hangt dan zou de 3G provider er niks mee te maken moeten hebben. Ik verdenk de Tesla servers.
     
  14. Zap75

    Zap75 Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    95
    Location:
    Netherlands
    Ik denk dat dit toch wel bij de provider ligt: wel bereik maar geen 3G.
     
  15. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Ah ja, er lopen weer 2 dingen door elkaar in de thread... Ik reageerde op de post van Thor die zijn auto aan de WiFi had hangen... (En ik zal voortaan de juiste post quoten)
     
  16. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    385
    Location:
    Druten, The Netherlands
    Ik ben nog niet bij de auto zelf geweest, maar ik kan weer connect-en met m'n app.
    Ik ga er dus ook vanuit dat ik weer minimaal 3g in de auto heb.
    Misschien is het wel 4g geworden, dat zou naast de 6.1 update ook nog eens een mooie upgrade wezen :)
     
  17. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    326
    Location:
    Netherlands
    Stap net uit de auto. 3G werkt weer bij mij.
     
  18. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Dat zou idd een erg mooie update zijn!
    Ben alleen bang dat t ook andere hardware vraagt...
     
  19. Ezra

    Ezra Member

    Joined:
    Dec 8, 2014
    Messages:
    70
    Location:
    Alkmaar
    Nu weer online. Had gister trouwens ook dat de verwarming aanstond op de app en deze kreeg ik met geen mogelijkheid uit... Toen maar naar buiten gelopen...
     
  20. Zap75

    Zap75 Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    95
    Location:
    Netherlands
    Hier ook weer online.
     

Share This Page