TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

4G in de Model S

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by T.blomer, Feb 28, 2016.

1. T.blomer

T.blomer Member

Ik zie posts waarin staat dat nieuw geleverde S-en 4G hebben, dat reeds geleverde auto's ineens 4G krijgen. Maar ik zie ook dat recent geleverde S-en geen 4G hebben. Mij is onduidelijk wat er nu aan de hand is.
    Ik heb een Model S 90D opgehaald op 12 februari en dus nu net twee weken oud, en ik heb geen 4G.

Besteld begin november 2015, geproduceerd december 2015.

Misschien kunnen anderen hier hun gegevens posten en zien we wellicht een trend.

2. Kristiaan

Kristiaan Member

Hopelijk updaten ze ons allen naar 4g. Ik zit veel in grensgebied tussen Nederland en België (Zeeland) en regelmatig is de internetradio onbruikbaar en willen zelfs de gps kaarten niet meer mee!

3. BobbyKings

BobbyKings Silver

4G productie vanaf medio december 2015

Heb laten checken bij SeC Den Haag. Productie vanaf medio december 2015 is voorzien van 4G / LTE.
    Oudere modellen opwaarderen kan door aanpassen hardware op CPU. In Amerika al mogelijk. Circa 500$; wanneer beschikbaar in Europa nog niet bekend.
    Gaan ze achteraan.

Will keep you posted.

4. widodh

widodh Model S R231 EU

Inderdaad. Vorige week heb ik in Amsterdam nog navraag gedaan en toen kon het nog niet.

Ik zou de upgrade zelf direct doen. Providers investeren tegenwoordig alleen nog maar in 4G/LTE en daar gaat het bereik dus alleen maar beter mee worden.

Voor 3G hoef je weinig upgrades te verwachten aan zendmasten.

De latency van 4G is ook vele malen beter. 30ms vs 300ms van 3G. Dat soort dingen merk je bij het wisselen van Spotify nummer.

5. Bram Jeurissen

Hi,

ik heb mijn 70D nu drie weken en hij is inderdaad voorzien van LTE.

6. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Welkom hier, Bram.
    Hoe heb je het al die tijd zonder dit forum uitgehouden? Of toch stiekem anoniem meegelezen?

7. T.blomer

T.blomer Member

Blijft toch raar, Bram's auto drie weken oud wel 4G, die van mij twee weken oud, geen 4G. Balen!!

8. BobbyKings

BobbyKings Silver

Ja kan me voorstellen. Waarschijnlijk heb je net pech gehad. Maar je hebt wel een 90 ipv een 70. Dat maakt vast veel goed :biggrin:.

9. ERvee

ERvee member

Hoor ik ook graag. Die upgrade wil ik wel in investeren mits beetje betaalbaar.

Een van de weinige zaken waarvan ik vind dat t de rest van de auto niet ten goede komt is idd de ontvangst. Internet is hopeloos traag, internetradio werkt soms hakkelig en kaarten laden op sommige momenten niet of nauwelijks.

10. widodh

widodh Model S R231 EU

Weet je toevallig welke provider je hebt?

Kan je eens MijnIP.nl bezoeken in de auto?

11. Firebird

Firebird Active Member

Volgens mijn intel zouden alle S'en sinds juni 2015 voorzien zijn van 4G hardware.
    Dit werd ook bevestigd door Tesla bij ophalen van mijn S eind november 2015.
    Er moest enkel nog een software activatie doorgevoerd worden.

12. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

#12 LuckyLuke, Feb 28, 2016
    Last edited: Feb 28, 2016
    Dat had ik ook al eens gehoord, is in USA iig het geval vanaf vin 86000 ergens dacht ik, om en nabij. Zou niet heel logisch zijn om voor EU auto's andere hw in te bouwen, maar Tesla's wegen zijn ondoorgrondelijk [emoji6]
    Ik heb in mijn 2013 Classic wel een nieuwe sim kaart gekregen bij de beurt eind 2015, wellicht een voorbode van wat er aan zit te komen?

ImageUploadedByTapatalk1456684663.117846.jpg

13. bartdv

bartdv Member

gewoon een 4G hotspot kopen en deze linken via wifi in de tesla.
    werkt perfect

14. Carl Leermakers

Bart, leg eens uit als je wil?

15. T.blomer

T.blomer Member

Op zich een goed idee, maar dan heb je wel een extra sim kaart nodig met onbeperkte databundel
    In Europa. Dat kost wel wat per maand. Dan is €500 voor 4G upgrade niet zo'n slecht idee.
    Maar ik hoop toch eigenlijk stiekem dat de hardware er al wel in zit.
    Heb vandaag mijn DS gevraagd, maar die wist het niet, moet nu de helpdesk bellen. Zal ik morgen doen.

16. ERvee

ERvee member

Is een klein kastje waar je simkaart in stopt met een mobiele databundel (4g) en in je auto legt. Die maakt via WiFi verbinding met je Tesla. Kost je een mobiel data-abonnement maar daarmee heb je dan wel de 4g snelheid en betrouwbaarheid te pakken.

17. sander kemper

sander kemper Member

Dit zou dan ook met mijn Iphone moeten kunnen mocht straks in mijn nieuw geleverde MS nog geen 4G zitten.

18. BobbyKings

BobbyKings Silver

Klopt, iedere mobiele telefoon met 4G en hotspot functie kunt je zo koppelen aan de Tesla. Zelfs een IPhone.

19. sander kemper

sander kemper Member

THXS

20. DutchSean

DutchSean Member

Ik heb afgelopen woensdag mijn 85D opgehaald en ik zie wel LTE staan. Natuurlijk ook even naar Antwerpen gereden (just for fun), maar als ik de grens al over kwam, viel Spotify gelijk weg (en LTE ook). Klopt dat wel?

Share This Page