Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie posts waarin staat dat nieuw geleverde S-en 4G hebben, dat reeds geleverde auto's ineens 4G krijgen. Maar ik zie ook dat recent geleverde S-en geen 4G hebben. Mij is onduidelijk wat er nu aan de hand is.
Ik heb een Model S 90D opgehaald op 12 februari en dus nu net twee weken oud, en ik heb geen 4G.

Besteld begin november 2015, geproduceerd december 2015.

Misschien kunnen anderen hier hun gegevens posten en zien we wellicht een trend.
 
4G productie vanaf medio december 2015

Ik zie posts waarin staat dat nieuw geleverde S-en 4G hebben, dat reeds geleverde auto's ineens 4G krijgen. Maar ik zie ook dat recent geleverde S-en geen 4G hebben. Mij is onduidelijk wat er nu aan de hand is.
Ik heb een Model S 90D opgehaald op 12 februari en dus nu net twee weken oud, en ik heb geen 4G.

Besteld begin november 2015, geproduceerd december 2015.

Misschien kunnen anderen hier hun gegevens posten en zien we wellicht een trend.

Heb laten checken bij SeC Den Haag. Productie vanaf medio december 2015 is voorzien van 4G / LTE.
Oudere modellen opwaarderen kan door aanpassen hardware op CPU. In Amerika al mogelijk. Circa 500$; wanneer beschikbaar in Europa nog niet bekend.
Gaan ze achteraan.

Will keep you posted.
 
Heb laten checken bij SeC Den Haag. Productie vanaf medio december 2015 is voorzien van 4G / LTE.
Oudere modellen opwaarderen kan door aanpassen hardware op CPU. In Amerika al mogelijk. Circa 500$; wanneer beschikbaar in Europa nog niet bekend.
Gaan ze achteraan.

Will keep you posted.

Inderdaad. Vorige week heb ik in Amsterdam nog navraag gedaan en toen kon het nog niet.

Ik zou de upgrade zelf direct doen. Providers investeren tegenwoordig alleen nog maar in 4G/LTE en daar gaat het bereik dus alleen maar beter mee worden.

Voor 3G hoef je weinig upgrades te verwachten aan zendmasten.

De latency van 4G is ook vele malen beter. 30ms vs 300ms van 3G. Dat soort dingen merk je bij het wisselen van Spotify nummer.
 
Heb laten checken bij SeC Den Haag. Productie vanaf medio december 2015 is voorzien van 4G / LTE.
Oudere modellen opwaarderen kan door aanpassen hardware op CPU. In Amerika al mogelijk. Circa 500$; wanneer beschikbaar in Europa nog niet bekend.
Gaan ze achteraan.

Will keep you posted.

Hoor ik ook graag. Die upgrade wil ik wel in investeren mits beetje betaalbaar.

Een van de weinige zaken waarvan ik vind dat t de rest van de auto niet ten goede komt is idd de ontvangst. Internet is hopeloos traag, internetradio werkt soms hakkelig en kaarten laden op sommige momenten niet of nauwelijks.
 
Dat had ik ook al eens gehoord, is in USA iig het geval vanaf vin 86000 ergens dacht ik, om en nabij. Zou niet heel logisch zijn om voor EU auto's andere hw in te bouwen, maar Tesla's wegen zijn ondoorgrondelijk [emoji6]
Ik heb in mijn 2013 Classic wel een nieuwe sim kaart gekregen bij de beurt eind 2015, wellicht een voorbode van wat er aan zit te komen?

ImageUploadedByTapatalk1456684663.117846.jpg
 
Last edited:
gewoon een 4G hotspot kopen en deze linken via wifi in de tesla.
werkt perfect

Op zich een goed idee, maar dan heb je wel een extra sim kaart nodig met onbeperkte databundel
In Europa. Dat kost wel wat per maand. Dan is €500 voor 4G upgrade niet zo'n slecht idee.
Maar ik hoop toch eigenlijk stiekem dat de hardware er al wel in zit.
Heb vandaag mijn DS gevraagd, maar die wist het niet, moet nu de helpdesk bellen. Zal ik morgen doen.