TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

4G op de Model S ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Firebird, Jul 30, 2015.

1. Firebird

Firebird Active Member

In mijn laatste rechte lijn naar de bestelling ben ik als een bezetene nog overal rond info aan het sprokkelen omtrent de Model S.

Ik las dat de auto's die de laatste maanden ( 1 bron gaf juni 2015 ) van de band rollen reeds hardwarematig voorzien zijn van 4G, maar dat tot nu alles op 3G blijft werken.
    In de US zijn er in de laatste maanden al S'en die op de "balk" 4G of LTE tonen in gebruik.
    Iemand hier al iets over vernomen en/of enig idee wanneer 4G effectief operatief zou worden? Dit zou wellicht een betere reactiesnelheid van de refresh van de kaarten en de browser betekenen.

2. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Ik heb een Model S van na 1 juni 2015 en die heeft altijd gewoon 3G. Ik mag hopen dat 4G snel komt. Internetsnelheid kan me niet zo heel erg boeien, maar het navigatiesysteem is met name de laatste weken vaak heel erg langzaam met laden...

3. Hans69

Hans69 Member

Deze week mijn nieuwe 85D opgehaald - geen spoor van 4G

4. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Ik heb ergens gelezen dat dat er hardwarematig al in de auto's, vanaf een bepaald moment, aanwezig is en dat het later softwarematig kan worden aangezet.

5. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

En waarschijnlijk is het ook afhankelijk van het type connectiviteit dat Tesla Motors inkoopt bij de verschillende telecomproviders.

Verder moet je er niet de wereld van verwachten. De internetverbinding is doorgaans niet de zwakke schakel, maar de beperkte rekenkracht van de geïnstalleerde, inmiddels verouderde, hardware.
    Omdat de software steeds complexer wordt, trekken die processors het af en toe gewoon niet.
    Zo vrees ik dat de software de verbruiks- en afstandsgegevens permanent heen en weer blijft rekenen tussen miles en kilometers. (Je ziet de afrondingsverschillen oplopen.)

6. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Ik heb het nagevraagd gehad aan de DS. Die wist me te vertellen dat de hardware vanaf eind mei, begin juni voorzien is op 4G/LTE, maar dat de abonnementen op de sim van de telco nog niet zijn aangepast. Dat had te maken met de contracten tussen de telco en Tesla. Hij wist me niet te vertellen wanneer we hier een verandering in mogen verwachten.

7. Tes(l)aRossa

Tes(l)aRossa Member

4G zo wel handig zijn, de DAB+ verlangt van sommige internetzenders 4G.
    Ik als fan van "DeepFM"maar dat kan ik niet meer ontvangen omdat deze zender dus 4G verlangt :-(

8. Herbie65

Herbie65 Member

#8 Herbie65, Aug 1, 2015
    Last edited: Aug 1, 2015
    DAB is digitale radio via de ether. Je hebt er dus absoluut geen 4g voor nodig. sterker nog, je hebt helemaal geen internet nodig voor DAB.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting#Geluidskwaliteit_DAB.2B

- - - Updated - - -
    Dit kastje zit onder het center display.
    Als je het vakje, weghaalt, zie je dit kastje onder het centendisplay zitten. Hij zit gewoon met klittenband onder het scherm,
    en met 1 enkel 4 polig kabeltje. Er zit een standaard formaat simkaart in. Deze is geheel blanco. Dit lijkt mij dus een externe 3G module. Ik dacht dat er 1 ingebouwd zit achter het display....
    20150801_125404.jpg

9. Maarten

Maarten Active Member

Jij begint zo langzamerhand ècht handig te worden in het in- en uit elkaar halen van de Tesla hè? :rolleyes:

10. widodh

widodh Model S R231 EU

4G gaat wel zo fijn zijn. Het werkt namelijk veel op 800Mhz en daardoor heeft het beter bereik.

Waar je auto nu vaak op Edge moet terug vallen ipv 3G kan je auto véél beter 4G aan houden en dus beter reageren.

Er is meer dan brandbreedte :)

Gaaf! Die ga ik er ook eens uit halen.

11. Herbie65

Herbie65 Member

Toch vreemd, terwijl hij er uit was, had ik nog steeds 3G op mijn scherm. Dit is dus toch niet de unit die de communicatie met de central unit regelt.
    Volgens een ander draadje zit hij toch echt achter het scherm: Where is the SIM card located? - Page 2
    Maar wat is dan de unit die ik gevonden heb???
    Of is dit een bug en wordt ik door iemand gevolgd?

12. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

best eens met mevrouw Herbie65 praten :wink::wink:

13. Herbie65

Herbie65 Member

is niet echt nodig, ze heeft ook de Tesla app op haar iPhone.....:smile:

14. Herbie65

Herbie65 Member

Ik heb even gevraag in het SeC. In de nieuwe modellen zit de sim kaart dus in dit kastje onder het scherm. Het is puur een sim houder. De modem zit nog gewoon op de computer. Dit hebben ze gedaan om makkelijk van Sim te kunnen wisselen.

15. ErikR

ErikR Member

Maar waarom doet 3G het dan nog steeds als je het kastje hebt afgekoppeld?? [emoji47]

16. Herbie65

Herbie65 Member

vermoedelijk niet lang genoeg gewacht......

17. Zee

Zee Member

18. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Voor de $500 (omgerekend naar Europese prijs wss €500) zou ik zo'n aanpassing zeker overwegen, mits het inderdaad een betere dekkin en een wat sneller reagerende kaart en internetradio oplevert.

19. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik heb een MiFi aangeschaft, auto dan op WiFi indien nodig.

in mijn mobiel abo zit al 500MB roaming.
    daar kom ik ook een eind mee.

20. ERvee

ERvee member

Zou ik t ook voor doen. Mits het dan ook echt lijkt op een goede 4G verbinding.

Share This Page