Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G op de Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de $500 (omgerekend naar Europese prijs wss €500) zou ik zo'n aanpassing zeker overwegen, mits het inderdaad een betere dekkin en een wat sneller reagerende kaart en internetradio oplevert.

Andere reden is vooral dat Telco's nu enkel in 4G dekking investeren en niet in 3G. Je gaat dus op 4G vooral beter bereik hebben.
 
ik heb een MiFi aangeschaft, auto dan op WiFi indien nodig.

in mijn mobiel abo zit al 500MB roaming.
daar kom ik ook een eind mee.

Ik heb dat ook getest, met een 4G MiFi. Ik kon eerlijk gezegd niet merken dat mijn google maps sneller laden. Het browsen leek wat sneller en de speedtest ging ook omhoog. Maar die browser gebruik ik bijna nooit. Al met al maakte het me niet voldoende uit om het te blijven gebruiken. Overigens lees is elders dat met de huidige NVIDIA chip het maximale wel is bereikt, is een architectuur uit 2011, en was dus al oud toen de auto in volume geleverd ging worden.
 
Je kunt met de 4G iPhone een lokaal WiFi netwerk instellen.
Doet dit hetzelfde als een MiFi ? Of is dit minder snel ?

komt op hetzelfde neer, dat klopt; maar ik wil liever niet altijd de hotspot op mijn mobiel in- en uitschakelen.
overigens maakt de smartphone dan ook verbinding met de Mifi.

Voordeel van de Mifi is dat je deze ook kan plaatsen op die plaats met de beste ontvangst.

- - - Updated - - -

Ik heb dat ook getest, met een 4G MiFi. Ik kon eerlijk gezegd niet merken dat mijn google maps sneller laden. Het browsen leek wat sneller en de speedtest ging ook omhoog. Maar die browser gebruik ik bijna nooit. Al met al maakte het me niet voldoende uit om het te blijven gebruiken. Overigens lees is elders dat met de huidige NVIDIA chip het maximale wel is bereikt, is een architectuur uit 2011, en was dus al oud toen de auto in volume geleverd ging worden.

ik merk wel verschil; maar dat komt waarschijnlijk doordat ik een andere provider heb. (voor de Mifi dan Tesla)
de 3G ontvangst is dikwijls veel minder dan de 4G.
 
voor de echte road-warriors is dit misschien wel een erg mooie 4G oplossing:

https://www.kickstarter.com/projects/787756203/glocalme-kills-sim-card-and-roaming-pains?ref=card


ik heb het even gelezen :

1. ik dacht dat Mobiel Internet in B duur was... schijnbaar moet ik mijn mening herzien :
Screen Shot 08-10-15 at 11.54 PM.JPG


2.
eerst dit :
Screen Shot 08-10-15 at 11.56 PM.JPG

en dan dit :
Screen Shot 08-10-15 at 11.57 PM.JPG
 
ik heb het even gelezen :

1. ik dacht dat Mobiel Internet in B duur was... schijnbaar moet ik mijn mening herzien :
View attachment 90088
dit is het tarief voor wereldwijd roaming, dan is het niet duur. Mag je niet vergelijken met lokaal internet van je eigen provider (vandaar de mogelijkheid om er toch een sim kaart in te stoppen, voor die gevallen dat je een lokale sim hebt).
 
dit is het tarief voor wereldwijd roaming, dan is het niet duur. Mag je niet vergelijken met lokaal internet van je eigen provider (vandaar de mogelijkheid om er toch een sim kaart in te stoppen, voor die gevallen dat je een lokale sim hebt).

thx Maurice,
ik vermoedde al dat ik ergens iets gemist had. het was al veel te laat om nog helder te denken :wink:
 
Zoals een paar posts hier boven te lezen is, kun je de simkaart van de Tesla makkelijk bereiken verwijderen. Als ik nu een mifi kastje in de auto leg, kan ik daar de Tesla sim in gebruiken? Dan kan ik via WiFi de auto er aan koppelen, maar ook de ipads op de achterbank....
 
Zoals een paar posts hier boven te lezen is, kun je de simkaart van de Tesla makkelijk bereiken verwijderen. Als ik nu een mifi kastje in de auto leg, kan ik daar de Tesla sim in gebruiken? Dan kan ik via WiFi de auto er aan koppelen, maar ook de ipads op de achterbank....

Je kán het proberen, maar dat gaat Tesla niet tof vinden. Ik zou het niet proberen.


Ik heb voor 5 November een service afspraakt gemaakt. Heb specifiek gevraagd om de 4G/LTE upgrade, maar voor Europese auto's is deze er nog niet. Daarom heb ik de afspraak op 5 November gezet, hopelijk is het er dan ook al voor EU auto's.
 
Nog even terugkomen op het tot hotspot maken van de auto. tegenwoordig bied bijna elk merk dat aan.
Ik vind dan ook dat tesla hier nu mee achter begint te lopen.
Ook zou een SOS knop handig zijn, en een knop om direct met het service centrum te verbinden.
Dit zijn alleen maar softwarematige wijzigingen. en wat te denken om dit te verkopen?
Een extra fee om het hotspot te activeren?
 
  • Like
Reactions: Noelis and Pebe
Ik snap je gedachtegang maar dan geef je zo'n beetje het internetgebruik vrij voor alle gebruikers. Dan willen de kids op de achterbank filmpjes zitten streamen als je op weg bent naar je vakantieadres in Frankrijk. Dergelijke hoeveelheden data kan het mobiele netwerk gewoonweg (nog) niet aan onderweg waardoor we dus nog steeds beperkt worden door databundels om zo het verbruik een beetje in de hand te houden. Uit ervaring sprekende, vindt je ook geen enkele netwerkoperator/provider die jou een 3G/4G -abonnement voor gebruik in heel Europa gaat leveren waar geen restricties op zitten, hoe graag we het ook willen.

Die van die SOS -knop is eenvoudig en moet in mijn beleving ook kunnen. Je kunt die knop ook "automatiseren. Als een airbag is afgegaan dat dan automatisch contact gezocht worden met het servicecentrum om eventueel de hulpdiensten voor je te bellen en zo. Is niets nieuws en bestaat al bij BMW en Opel geloof ik.