Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 op Classic MS

This site may earn commission on affiliate links.
Ben op zich best tevreden met de nieuwe UI.
Verbruik bij mij is ook lager geworden.
Weet alleen niet meer hoe ik het linker- en rechterscherm naast kilometerteller kan wisselen.
Hoe moest dat ook alweer?

Het bijhorende scrollwieltje ingedrukt houden en de beschikbare apps worden zichtbaar, scrollen om er door te bladeren en duwen om er 1 te kiezen.
Er zijn slecht 4 apps beschikbaar + een leeg vakje
 
wow. tot vorige week was een volle batterij bij mij 264 a 265km.
dit was ooit begonnen op 285 a 286km

nu laad ik voor de eerste keer vol na de 7.0 update en zit op 295km!!!!!
Ik denk dat ik nu geen 18 km onder 0 kan rijden zoals vroeger en misschien hebben ze de brick zone ook kleiner gemaakt
Screenshot_2015-10-28-18-27-19.png
 
wow. tot vorige week was een volle batterij bij mij 264 a 265km.
dit was ooit begonnen op 285 a 286km

nu laad ik voor de eerste keer vol na de 7.0 update en zit op 295km!!!!!
Ik denk dat ik nu geen 18 km onder 0 kan rijden zoals vroeger en misschien hebben ze de brick zone ook kleiner gemaakt
Gefeliciteerd Frank, je hebt nu ineens een Classic 70!?
Je kunt vast nog wel ca. 18km onder nul rijden hoor. Tesla is echt niet zo dom om die reserve ineens te laten verdwijnen zonder dat te melden. Dat zou vast een aantal gestrande collega's betekenen!
 
Gefeliciteerd Frank, je hebt nu ineens een Classic 70!?
Je kunt vast nog wel ca. 18km onder nul rijden hoor. Tesla is echt niet zo dom om die reserve ineens te laten verdwijnen zonder dat te melden. Dat zou vast een aantal gestrande collega's betekenen!

Reken je niet te rijk met die "onder nul km" dat had ik ook een tijd tot is compleet stil stond op de nul. (koud weer)
 
Doet 7.0 iets met het motormanagement (inverter software) ?
Sinds 7.0 heb ik het idee dat mijn 85S sterker accelereert vanaf 120 km/uur.
Ook heb ik nu een lichte brom (geen drama) bij afremmen van 130 naar 110 km/uur.

De geruchten gaan wel dat het zo is, maar niemand weet het echt zeker. Ik merk zelf weinig verschil. Dat wat ik merk schrijf ik vooral af als "tussen de oren".
 
Doet 7.0 iets met het motormanagement (inverter software) ?
Sinds 7.0 heb ik het idee dat mijn 85S sterker accelereert vanaf 120 km/uur.
Ook heb ik nu een lichte brom (geen drama) bij afremmen van 130 naar 110 km/uur.

Ik denk ook vrij zeker te weten dat na installeren v7 ik weer een brom heb rond de 120km.

SeC ontkend dat v7 iets met motoraansturing te maken zou hebben (maar ik weet niet hoe diep de kennis daar op dit moment gaat).

Soepeler rijden is een observatie die ik ook deel, maar die is natuurlijk super subjectief.
 
Dat wat ik merk schrijf ik vooral af als "tussen de oren".
Ik merk ook niks qua acceleratie, voor zover ik uberhaupt in staat zou zijn om één of twee tienden van seconden verschil waar te nemen. Zelfs van het eerder vermeende gunstigere verbruik kom ik een beetje terug, hoewel ik op dit moment toch nog steeds geloof dat het wel iets scheelt. Maar inderdaad, de vraag is of dat tussen de oren zit of op feiten gebaseerd is.
 
Merk weinig qua zuiniger rijden en ook geen extra acceleratie op mijn P85. Ga er ook vanuit dat als Tesla deze twee punten aangepakt zou hebben, dat wel in de release notes zou staan.
Dat was ook mijn gedachte. Als ze hier daadwerkelijk een optimalisatie voor elkaar hebben gekregen zou ik verwachten dat ze dat van de daken schreeuwen. En daarom wrijf ik ook steeds mijn ogen uit bij het zien van mijn verbruik en houd ik mezelf voor dat ik het me verbeeld. En toch...ik zie deze week een gemiddeld verbruik dat ik alleen gewend ben van 25 graden Celcius en constant hooguit 105 rijden. Op de korte woon-werk ritjes vanuit de Zaanstreek naar Amsterdam, inclusief starten met koude accu, files op provinciale wegen, de A8 en Ring A10, duik ik nu weer met gemak onder 200Wh/km. Ben ik niet gewend, en de enige verandering is de firmware. Maar goed, het zal wel een soort Pavlovreactie zijn.