Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 op Classic MS

This site may earn commission on affiliate links.
Heb afgelopen weken gereden met een TomTom, welke ook de snelheid obv GPS weergeeft. Zowel met versie 6.x als met 7.x was de afwijking ca.2-3 km. Tesla geeft dus b.v. 120 aan en de Tom Tom 118 km/u.
Verbruik zou dus niet op deze " sjoemel" wijze lager zijn gemaakt.
En ook ik ervaar een, soms zelfs zeer opmerkelijk laag, lager verbruik. Totaal gemiddelde over ca 35K Km is 225 W/Km, maar meet nu toch regelmatig waardes ver onder de 200W/Km.
Zal binnenkort weer eens een range-check doen.
 
Het lijkt er op alsof over de hele linie (dus ook non classics) het verbruik bij "koude start" verbeterd is. En dus zouden korte ritten vooral voordeel moeten hebben.
Is ook wel in lijn met betere en zuinigere airco..... ook vorm van temperatuurbeheersing toch?
 
Het lijkt er op alsof over de hele linie (dus ook non classics) het verbruik bij "koude start" verbeterd is. En dus zouden korte ritten vooral voordeel moeten hebben.
Is ook wel in lijn met betere en zuinigere airco..... ook vorm van temperatuurbeheersing toch?

Vanochtend koud weggereden met oranje lijntje bij regen. Rustig gereden en bij uitrollen voor afslag zag ik 147 Wh/km. Geparkeerd hier met 151 Wh/km. Dat had ik vroeger echt niet. Ritje 11,6 km naar Efteling.
 
Heb afgelopen weken gereden met een TomTom, welke ook de snelheid obv GPS weergeeft. Zowel met versie 6.x als met 7.x was de afwijking ca.2-3 km. Tesla geeft dus b.v. 120 aan en de Tom Tom 118 km/u.
Verbruik zou dus niet op deze " sjoemel" wijze lager zijn gemaakt.
En ook ik ervaar een, soms zelfs zeer opmerkelijk laag, lager verbruik. Totaal gemiddelde over ca 35K Km is 225 W/Km, maar meet nu toch regelmatig waardes ver onder de 200W/Km.
Zal binnenkort weer eens een range-check doen.

Die afwijking heb ik alleen in een lichte bocht.
Bij een kaarsrechte weg geeft bij mij TOMTOM en Tesla exact dezelfde snelheid.

Ook is mijn gebruik nog altijd hetzelfde als voor de update.

Max range scheelt hooguit 3km; is meer een afrondingsverschil
 
En dit is één van de redenen dat ik nog wacht met inruilen:

Supplier hints at next generation Autopilot hardware for Tesla as soon as this year | Electrek

(Naast het feit dat ik vind dat deze auto makkelijk 5 jaar meekan, dan staat er 200.000 km op de teller :))


mobileye maakt deze, en in feite is het de camera + chip die de nodige feedback aan de auto verzorgen. aangezien de AP van tesla al die data + lidar verwerkt lijkt me heel waarschijnlijk dat je de mobileye in de tesla post sep 2014 kan upgraden naar dit nieuw model dat zou uitkomen.
 
We drove to Geneva and back last week, after V7 had installed. I haven't noticed any change in power consumption c.q. range, but I have serious problem with the climate control. With V6 I rarely changed the temp from a setpoint of 20C and never touched the settings.

With V7 I had to mess around with the controls for ages before the car got warm. The girls were wrapped in blankets, complaining about the cold. Eventually I had to crank up the setpoint cabin temperature to 27C before it was remotely warm in the cabin.

Further, in automatic mode, the climate control would suddenly dump cold air into the car, requiring manual intervention before we all got chilled again.

I checked with Tesla today it they confirmed that it is a known software problem in V7 and they're working on an update. Advice is to leave the heat turned up.

The other problem that I noticed is that the power consumption graph display gets screwed up. After a while data that has scrolled off the left edge, gets redrawn for a few seconds, then disappears, then is redrawn, etc. The range and average figures also hop around at the same time. Not too serious but at the end I was concerned about the accuracy of the range remaining calc, as the intention was to arrive home with 15km range.

Finally, the nav screen locked up and crashed/rebooted twice during the trip. All in all this seems like a qualitatively poor release. The few 'improvements', if you care to view them that way, seem to be outweighed by the poor quality of the update. I'd rather stick with software that's stable and works than get a superfluous UI update.

The Nav still completely sucks for long distance driving. The route it plans between superchargers is often laughably stupid. Eg, my brother (our destination) lives 20km north of Geneva. The nav planned to take us past his house to the supercharger south east of Geneva, before driving back to finish the trip. Stopping at Lully would have been far more efficient, but even that wasn't necessary. Egerkingen to my brothers place is just 198km.

Please Tesla, forget the UI and just give us a half decent navigation system.

Rob.
 
mobileye maakt deze, en in feite is het de camera + chip die de nodige feedback aan de auto verzorgen. aangezien de AP van tesla al die data + lidar verwerkt lijkt me heel waarschijnlijk dat je de mobileye in de tesla post sep 2014 kan upgraden naar dit nieuw model dat zou uitkomen.

Dat lijkt me sterk. Deze vernieuwde Mobile Eye is één deel van het verhaal. Er zullen meer sensors en camera's (8!)nodig zijn en tegen die tijd ook meer processing power om alles te verwerken. De huidige generatie NVIDIA procesoren gaan dat niet trekken. Het is overigens (denk ik) geen toeval dat een van de Model X Founders edition naar de NVIDIA CEO is gegaan. En ook dan zal hetzelfde worden gezegd als nu over de classics:

Screen Shot 2015-11-03 at 21.16.05.png
 
The other problem that I noticed is that the power consumption graph display gets screwed up. After a while data that has scrolled off the left edge, gets redrawn for a few seconds, then disappears, then is redrawn, etc. The range and average figures also hop around at the same time. Not too serious but at the end I was concerned about the accuracy of the range remaining calc, as the intention was to arrive home with 15km range.

Zelfde probleem hier. Had er al filmpjes en foto's van gemaakt om te posten, maar niet aan toegekomen. Dansende verbruiksgrafieken en ook interessant: wisselende verschillen tussen gereden afstand in 'since last charge' en 'recent trip'.
 
Zelfde probleem hier. Had er al filmpjes en foto's van gemaakt om te posten, maar niet aan toegekomen. Dansende verbruiksgrafieken en ook interessant: wisselende verschillen tussen gereden afstand in 'since last charge' en 'recent trip'.


Tijdens het rijden 'bevriezen' soms de tellers.

IMAG1109.jpg


'last trip' vs 'last charge'
hier viel het nog mee eigenlijk; heb verschillen gezien van meerdere km.


IMAG1112.jpg


en dan springen beide weer gelijk - maar verbruik is fout
 
Voor mij een teken dat ze hebben lopen klungelen met de hele verbruiksberekening e.d.
Niet alleen 'eenvoudig' de recent trip data toegevoegd.

Zolang dit niet fatsoenlijk gefikst is, is er ook weinig te zeggen over de waarde van de observaties dat hij nu zuiniger zou zijn.
Voorlopig heb ik de indruk dat hij het gemiddelde verbruik af en toe wat rooskleuriger voorstelt, maar dat we op een volle batterij niet meer km's rijden.

Overigens vind ik het ook wel weer opmerkelijk dat we van de recent trip alleen mogen weten hoelang die geduurd heeft maar niet wat het totale verbruik was (is natuurlijk wel terug te rekenen, maar toch)
 
Zou dat verbruik van de laatste trip gelijk zijn aan het energie scherm, dus van de laatste 10, 25 of 50 km, afhankelijk van welke je geselecteerd hebt?

Volgens mij ook niet.
Ik zie echt vreemde afwijkingen:

image.jpg


image.jpg


Laatste 50 km volgens tripmeter 220 Wh/km en volgens grafiek 226 Wh/km.
Laatste 51 km (gestopt bij crèche dus klopt) volgens tripmeter 246 Wh/km. Helaas wat te laat met een foto van de grafiek toen deze op 50 km stond, maar was zeker geen 246 Wh/km gemiddeld. Zou ook betekenen dat ik de eerste kilometer 1,5 kWh verbruikt zou hebben en dat was niet het geval.
Irritant dat het niet meer betrouwbaar is...
 
Gister na thuiskomst de auto even op de lader gezet - moest er s avonds nog mee weg. voor het wegrijden om 19:45 laadkabel losgemaakt.
Kom ik in de auto.. staat er op het scherm dat de buitentemperatuur 30 graden is. Liep wel snel terug - zie foto.. Maar vreemd dat niet de omgevingstemperatuur wordt getoond..
Wat is dat ? temp van de batterij ?
AAA - 1 (10).jpg
 
Gister na thuiskomst de auto even op de lader gezet - moest er s avonds nog mee weg. voor het wegrijden om 19:45 laadkabel losgemaakt.
Kom ik in de auto.. staat er op het scherm dat de buitentemperatuur 30 graden is. Liep wel snel terug - zie foto.. Maar vreemd dat niet de omgevingstemperatuur wordt getoond..
Wat is dat ? temp van de batterij ?
View attachment 100212
Onze kilometerstanden komen wel heel erg overeen zie ik!