Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 wordt uitgerold!

This site may earn commission on affiliate links.
Jammer dat er niet snel iets van de releasenotes werd getoond. Er zijn nog legio mogelijkheden die benut kunnen gaan worden. Wie weet komen we weer een stapje verder richting droomscenario m.b.t. tripplanner, bezetting SuC, advies welke stall te kiezen etc..

Ik las dat de versies die ge-upload werden geen release note bevatten. En dat de beste man in Noorwegen snel na 7.0 weer terug is gezet op 6.2. Misschien dat iemand zat te slapen in de US toen voor de beta-testers 7.0 rond gestuurd werd en er eentje naar de verkeerde VIN ging?
 
IMG_3071.jpg
IMG_3076.jpg
IMG_3094.jpg
IMG_3095.jpg


Alle foto's hier te zien; het is wel een hele andere look... Geen release notes gepost; in hoeverre voor AP auto's er ook meer functionaliteit beschikbaar is kan je hier niet echt uit afleiden. Overigens heeft deze ook weer een software update in het scherm staan; weer een foute push geweest naar een auto van V7.0 software en moet' ie terug naar V6.2..?
 
A propos de titel van dit draadje: V7.0 zal echt wel ooit worden uitgerold, maar dat is nu nog niet aan de hand.
Op een paar verdwaalde updates na, zitten we nog in de 6.2 reeks.

Wat we zien op de schermafdrukken is dus niet nog de definitieve versie, lijkt me.
Ik heb daarin nog geen echt nieuwe functionaliteit kunnen bespeuren.
Het ziet er allemaal wat anders uit, deze keer in 2D look, behalve het speelgoedauto'tje in 3D onder de snelheidsmeter.
Blijkbaar nodig voor de weergave van de resultaten van de autopilot sensoren, maar ook leuk (wèl nieuw) om daar de remlichten te zien oplichten.

Zal wel hip zijn, zo'n beetje in Windows 10 stijl.
 
A propos de titel van dit draadje: V7.0 zal echt wel ooit worden uitgerold, maar dat is nu nog niet aan de hand.
Op een paar verdwaalde updates na, zitten we nog in de 6.2 reeks.

Wat we zien op de schermafdrukken is dus niet nog de definitieve versie, lijkt me.
Ik heb daarin nog geen echt nieuwe functionaliteit kunnen bespeuren.
Het ziet er allemaal wat anders uit, deze keer in 2D look, behalve het speelgoedauto'tje in 3D onder de snelheidsmeter.
Blijkbaar nodig voor de weergave van de resultaten van de autopilot sensoren, maar ook leuk (wèl nieuw) om daar de remlichten te zien oplichten.

Zal wel hip zijn, zo'n beetje in Windows 10 stijl.

Het is te hopen dat het dan stabieler is dan Windows 10 een plotse reboot onderweg ik wil het niet meemaken :)
 
Wat me trouwens opvalt aan de bovenstaande foto's, dat het om een fouders serie gaat. Nummer 14 van de productielijn. ( er zijn ook nog 'B' types, dat zijn vóór-productie auto's). Ik neem an dat er geen B of F types van model S in europa geleverd zijn. voor de model x zou dat wel een kunnen als Bjoern hem met het referal programma wint.

ik heb zelf een signature dus bij mij staat onder model 'signature', wat staat er bij een regulier model?

Op zich vreemd is dat op de plek waar de 'naam' van de auto staat, nu de milage staat.
 
is nou de power meter verdwenen? die aangeeft hoeveel energie wordt verbruikt/opgewekt? Dat zou wel heel jammer (en vreemd) zijn.

Aha, is alleen zichtbaar in het scherm dat het verbruik toont. Jammer, want ik heb normaal gesproken navigatie en media in beeld....

- - - Updated - - -

Het zou even wennen zijn maar pas jij je rijstijl aan omdat je de power meter de hoogte in ziet vliegen?
1. beetje als een turbodruk meter. Fijn om te zien dat als je 'gas' geeft dat er een metertje omhoog schiet. Geeft extra snelheidsbeleving;
2. leuk om aan 'bezoekers' te laten zien dat je soms stroom verbruikt en dat je bij gas los weer stroom opwekt.
 
Ik ben benieuwd of het auto-ikoontje ook omdraaid als je achteruit rijdt? #justasking

Ivm dat omdraaien heb ik gemerkt dat als je achteruit rijd - de GPS denkt dat je auto altijd met de neus naar voor gepositioneerd is. Is heel makkelijk te zien dit effect als je achteruit parkeert in een hoek van 90 graden met de straat en dan je navigatie opzet.

Als ze dit niet eens detecteren - vermoed ik dat het autoicoontje niet omgedraaid zal worden...
 
Ik gebruik de powermeter heel veel om de auto met zo weinig mogelijk verlies uit te laten rollen. De blauwe km teller mag van mij juist wel verdwijnen. Ik hoop dat we keuzes kunnen gaan maken van de weergave, 'classic' of V7.
 
Last edited: