Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 wordt uitgerold!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gebruik de power meter ook veel! Bijvoorbeeld om net zonder regen (met 0 kW) snelheid te minderen. Is nl. zuiniger dan met regen. Of om net je remlichten niet aan te laten gaan bij afremmen op regen. Of om te zien dat hij er een vermogensbegrenzer in gooit. Zowel positief als negatief.
 
Ik ben wel benieuwd naar dit dashboard... straalt wel rust uit.
En de KW meter lijkt er af, dus niet meer zichtbaar dat de PKs niet gehaald worden?:wink:

Ik vind de KW meter wel heel prettig omdat ik daarmee actueel direct voor me zie wat de invloed op mijn verbruik zal zijn. Ik hoop dus dat die anders toch te zien zal zijn (of ben ik al te snel afgehaakt bij het filmpje? :biggrin:)Bij de P85 was die met het eerste streepje op 20 KW nuttiger dan nu bij de P85D waar de eerste op 30 KW staat.....

Inmiddels dus ook door anderen ervaren als een gemis.... Nog even afwachten of start er al iemand een petitie op?:wink:
Maar serieus: ik zou het echt gaan missen.
 
Het invoeren van een totaal aangepaste UI wordt nog wel een spannende stap. Wat nu als ik die niet prettig/functioneel vind?
Kan ik dan terug naar 6.2 of voor de oude looks kiezen?
De vraag is eigenlijk kan Tesla zomaar aanpassingen aan de auto aanbrengen (waarmee hij significant afwijkt van wat ik gezien en gekocht heb)?

Als de auto opeens met andere banden van de garage terugkomt zouden we daar ook wat raar bij kijken.

Wellicht speelt dit meer voor de classics dan de nieuwere auto's. De classics krijgen er met 7.0 volgens mij niet echt functionaliteit bij. Voor de nieuwere modellen met auto pilot opties ligt dat anders.
En wat is een 'classic' zonder 'classic' instrumentenpaneel?
 
Het invoeren van een totaal aangepaste UI wordt nog wel een spannende stap. Wat nu als ik die niet prettig/functioneel vind?
Kan ik dan terug naar 6.2 of voor de oude looks kiezen?
De vraag is eigenlijk kan Tesla zomaar aanpassingen aan de auto aanbrengen (waarmee hij significant afwijkt van wat ik gezien en gekocht heb)?

Heel gek, bij mijn iPhone en laptop krijg ik ook de hele tijd updates en verandert al jaren de UI. Sterker nog, dat had ik al met Windows 15 jaar geleden. [/sarcasme]

Natuurlijk kan Tesla alles aanpassen als ze dat willen. Integraal onderdeel van verbeterde functies en beveiliging zoals we met de recente hack zagen. Je zal ongetwijfeld er voor kunnen kiezen dan niet te updaten, maar dan mis je bij de nieuwere auto's juist veel functionaliteit....
 
Wellicht speelt dit meer voor de classics dan de nieuwere auto's. De classics krijgen er met 7.0 volgens mij niet echt functionaliteit bij.

Nou, dat hoop ik wel. Met name op het gebied van de navigatie (in brede zin, dus niet alleen links en dan rechtsaf) liggen nog talloze mogelijkheden.

Wat te denken van info over ingetoetste SuC over aantal stalls, bezetting en, heel handig, hoeveel andere die SuC in de nav hebben staan en ongeveer gelijk met jou aan zullen komen? Bij nadering van de SuC advies welke stall te kiezen (bijv 1a, 2a, 3a en 4a zijn bezet en elk van deze auto's heeft een SoC met gekoppelde stroomafname. Dan kun je advies krijgen over welke stall je de meeste Kw's geeft), verbetering tripplanner en in het algemeen keuze uit meerdere routes en weghalen bugs in route (te weinig onderscheid in rangorde wegen waardoor je soms van de snelweg wordt gestuurd door een paar dorpen om drie km minder te rijden).

En zo zal er nog wel wat zijn. Overstap van 6.# naar 7.# mag wel wat inhouden.
 
Tot nu valt elke update tegen(agendafunctie geneuzel enzo), dus ik heb de draai gemaakt om tevreden te zijn met wat het nu is. Alle extra's vallen dan mee...zennnnn.

Het vreemde is dat er zo wordt gemopperd op de agendafunctie. Ik vind het juist een fijn extra. Ik vul mijn agendagegevens nu volledig in met adres en notities met telefoonnummer (vroeger maakte ik er soms een rommeltje van) en gebruik adres dan voor navigatie en zit het wat tegen dan kan ik rechtstreeks uit de agenda bellen.
 
Het vreemde is dat er zo wordt gemopperd op de agendafunctie. Ik vind het juist een fijn extra. Ik vul mijn agendagegevens nu volledig in met adres en notities met telefoonnummer (vroeger maakte ik er soms een rommeltje van) en gebruik adres dan voor navigatie en zit het wat tegen dan kan ik rechtstreeks uit de agenda bellen.

Inderdaad! Ik ben eigenlijk best wel tevreden met de auto nu. Ja, het kan altijd beter, maar al bijna 100.000km rijd ik vrolijk rond met heerlijk mijn Spotify aan vanaf mijn telefoon.

Ik lach gewoon nog steeds om alle lease sletjes in hun Polo Bluemotion diesel die voorbij komen vliegen met 140 omdat ze zo veel haast hebben.

Zennn, ik rijd gewoon 120km/h op de CC door NL en maak me er allemaal niet zo druk om.

7.0 komt vanzelf en zal vast weer leuke dingen brengen!