Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 wordt uitgerold!

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 91534View attachment 91535View attachment 91536View attachment 91537

Alle foto's hier te zien; het is wel een hele andere look... Geen release notes gepost; in hoeverre voor AP auto's er ook meer functionaliteit beschikbaar is kan je hier niet echt uit afleiden. Overigens heeft deze ook weer een software update in het scherm staan; weer een foute push geweest naar een auto van V7.0 software en moet' ie terug naar V6.2..?


Als het windows blijkt te zijn ga ik weer op zoek naar een echte auto :scared:
 
Heel gek, bij mijn iPhone en laptop krijg ik ook de hele tijd updates en verandert al jaren de UI. Sterker nog, dat had ik al met Windows 15 jaar geleden. [/sarcasme]

Natuurlijk kan Tesla alles aanpassen als ze dat willen. Integraal onderdeel van verbeterde functies en beveiliging zoals we met de recente hack zagen. Je zal ongetwijfeld er voor kunnen kiezen dan niet te updaten, maar dan mis je bij de nieuwere auto's juist veel functionaliteit....

Die vergelijking gaat maar ten dele op. Denk niet dat heel veel mensen er erg enthousiast van zouden zijn geworden als Microsoft op een goede morgen zomaar alle Win XP en Win 7 gebruikers naar Windows 8 gepushed zou hebben.

En Tesla 'kan' misschien wel alles aanpassen, maar de vraag is of zij dat 'mag'. Het is mijn auto.
Er voor kiezen niet te updaten is in het verleden lastig gebleken.
Een ander belangrijk punt van mijn opmerking was nu juist dat die 'veel nieuwe functionaliteit' tot nu toe bij vrijwel elke update erg tegenvalt. (zeker voor classics)

De laatste 'verbetering' was een route/laadpunten suggestie die je vanuit Servie via een eerste Suc in Italie (die veel verder weg ligt dan de range, maar het stomme ding gebruikt kennelijk de hemelsbrede afstand) en dan nog vele anderen naar Budapest laat rijden terwijl je dat ook gewoon rechtstreeks op 1 lading kunt.

En dan is er nog het verschil tussen toevoegen van functionaliteit en het (redelijk zinloos; op zijn minst smaak afhankelijk) aanpassen van de looks & feel.
 
Het invoeren van een totaal aangepaste UI wordt nog wel een spannende stap. Wat nu als ik die niet prettig/functioneel vind?
Kan ik dan terug naar 6.2 of voor de oude looks kiezen?
De vraag is eigenlijk kan Tesla zomaar aanpassingen aan de auto aanbrengen (waarmee hij significant afwijkt van wat ik gezien en gekocht heb)?

Als de auto opeens met andere banden van de garage terugkomt zouden we daar ook wat raar bij kijken.

Wellicht speelt dit meer voor de classics dan de nieuwere auto's. De classics krijgen er met 7.0 volgens mij niet echt functionaliteit bij. Voor de nieuwere modellen met auto pilot opties ligt dat anders.
En wat is een 'classic' zonder 'classic' instrumentenpaneel?

Je precies. Wij willen ons met onze classic signatures natuurlijk nog wel onderscheiden van die 13 in een dozijn confectie P85D's :)
 
Ik was ook super teleurgesteld toen ik de foto's zag van de v7 look & feel. Ik heb altijd gehoopt dat Musk net als ik een hekel zou hebben aan die belachelijke mode-trend om nu ineens alles 'flat' te ontwerpen 'omdat het anders niet in de mode zou zijn'. Ik had gehoopt dat Tesla boven dat mode-fenomeentje stond, dat vaak gewoon een excuus is om sneller een ontwerp klaar te hebben, of wanneer bandbreedte heel belangrijk is. Maar toch niet in een ****ing Tesla ?! En die huidige lay-out van het instrumentenpaneel met links de snelheid en rechts het verbruik was verbluffend mooi, goed gevonden, praktisch,... daar moest echt niks aan veranderen.

Heb vroeger al vaak getwijfeld om een "Please don't do a flat design" onderwerp te posten op fora of per mail te versturen, want ik vreesde al dat dit er zou aan komen... :/ De fanatieke designer-hipsters hebben blijkbaar het laatste woord gekregen :(
 
Dat vind ik dan weer niet kunnen. Elke nieuwe deftige auto wordt standaard geleverd met android auto of carplay en wij moeten nog sukkelen met onze telefoon elke keer we spotify willen gebruiken ;-)

Eens! Spotify werkt prima op mijn iphone maar waarom niet een goeie app voor spotify, er zit tenslotte een 17" scherm in, why not use it[emoji57]
(Nee Rdio is geen spotify in mijn ogen)
 
Ben blijkbaar de enige, maar vind het huidige ontwerp juist ouderwets en kan niet wachten op de 7.0!
Maar volgens mij vonden veel mensen de 'plattere' kilometer teller die bij v6 (?) kwam ook niet mooi en ik meteen wel. En daar hoor je nu ook niemand meer over. Dus alles went blijkbaar. ;)
 
Het enige wat ik jammer vind is dat de forumleden die als eerste een nieuwe Tesla besteld hebben waarschijnlijk weinig verbeteringen zien na die nieuwe update.
Verder ben ik super tevreden en hoor je mij niet klagen. Ik rij nog wel een jaartje of 5 in mijn classic MS!
 
Ik wacht af tot de definitieve versie er is. Op mijn iPhone heb ik de overgang van iOS 6 naar 7 meegemaakt, OSX is daarna ook naar een "flat" look gegaan, Facebook verandert voortdurend zijn interface. Ik merk dat er altijd wel een stormpje losbreekt bij die veranderingen, en zelf vond ik bv. de overgang naar iOS7 ook niet persé mooi, maar kijk: we zijn een jaar verder en ik zou met geen stokken meer terugwillen naar iOS6.

Om maar te zeggen: weerstand tegen verandering is normaal en ik ben ervan overtuigd dat sommigen die nu moord en brand schreeuwen over een nieuwe look, er binnen een jaar geen enkel probleem meer zullen mee hebben ;-).
 
Je bent niet de enige :). Wat mij betreft, is het uitvoerig gebruik van schaduwtjes, verloopjes etc nogal passé...

mocht het zoals dit zijn, was ik akkoord, maar zoals het nu gepresenteerd is, lijkt het voor mij iets te simplistische. (alles zwart met minimalistische logootjes)
self-driving-Tesla-Model-S-Bosch.jpg