TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by RudiDL, Jul 1, 2017.

  1. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    188
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    De Model S 75 accelereert nu bijna even snel als de 100. De 100 wint 0,1 seconde naar de honderd. De X 75 en 100 gaan ook sneller en benaderen nu bijna de S.

    Het enige echte verschil tussen de 75 en 100 is dus nu nog de rijafstand.

    En de X krijgt eindelijk een 7-zits combinatie met neerklapbare zetels (alle 5 de zetels dus).

    Lees hier: Tesla introduces new performance enhancements to Model S and Model X
     
    • Like x 1
  2. pvdveen

    pvdveen Member

    Joined:
    Jun 10, 2017
    Messages:
    11
    Location:
    Groningen
    Dat is mooi meegenomen. Mijn 75D wordt in 1-2 weken gebouwd.
     
    • Like x 1
  3. Hilbert68

    Hilbert68 Member

    Joined:
    Mar 3, 2017
    Messages:
    19
    Location:
    Poortugaal
    Jammer de mijne is net klaar.... Die paar tienden doen me niet zoveel, maar die 7 neerklapbare stoelen had ik toch liever gehad dan die kantelende 2e rij,,
     
  4. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,047
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Kun je weer een nieuwe X bestellen @Daniel 74 :rolleyes: Toch wel handigiger zo'n 7 zitter waarvan alle stoelen plat kunnen.. Is er al een nieuwe just digit referral?
     
  5. Qualiture

    Qualiture Member

    Joined:
    May 29, 2017
    Messages:
    30
    Location:
    The Netherlands
    Ik heb begin Juni mijn order bevestigd voor een Model S 90D.

    Omdat ze nog niet gefabriceerd is — volgens My Tesla heeft ze de status "ingepland voor productie" — wat zou de kans zijn dat nog niet gefabriceerde 90D's ook zouden profiteren van een eventuele performance gain?
     
  6. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    1,242
    Location:
    Verkeerde kant van het bruggetje
    Nu kan @pjhartog ook weer een X gaan bestellen.
     
  7. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,006
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Heel brutale gedachte, maar zou het niet zijn dat men toch vanaf nu de nieuwe batterijcellen gaat inbouwen? Ik weet dat dat ergens tegengesproken werd maar men wil ook dat wat Model 3 heeft ook op de vlaggenschepen zit en Model 3 krijgt de nieuwe cellen. Wie weet wat er in de onthullingen zit. Overigens morgen al iets over het delivery-event van Model 3 van Elon.
     
  8. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    250
    Location:
    Tinte
    is dat fysiek mogelijk? begreep ergens op het amerikaanse gedeelte dat de nieuwe cellen hoger zijn, past dus niet 1 op 1 in dit accupakket.
     
  9. J-Bus

    J-Bus Member

    Joined:
    Jun 14, 2017
    Messages:
    53
    Location:
    Den Haag, NL
    Overigens lijkt het er ook op dat op dit nu de upgrade naar de snellere A/C lader standaard is. Link 0-60 Times
     
  10. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,006
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Nieuwe batterijen betekenen ook een nieuw pack. Vroeger of later zal het toch gebeuren.
     
  11. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    250
    Location:
    Tinte
    dat snap ik, alleen moet dat wel onder de auto passen, zonder dat het pack eronder uit steekt, ik denk dat er dan grotere aanpassingen nodig zijn in het ontwerp van de auto. zal inderdaad ooit gaan gebeuren denk alleen dat de resources nu voornamelijk in de model 3 en model Y worden gestoken.
     
  12. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    6,090
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    een verschil van 5 mm, (65 mm vs 70 mm) dat moet wel op een of andere manier op te vangen zijn.
     
  13. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    250
    Location:
    Tinte
    ok, dacht dat het meer was, luchtvering 5 mm hoger en klaar:)
     
    • Like x 1
  14. Cloxxki

    Cloxxki Member

    Joined:
    Aug 20, 2016
    Messages:
    570
    Location:
    Rotterdam
    Ze moeten nog een groot Panasonic 18650 contract afmaken. Erna gooit Panasonic de tooling weg, of is die economisch afgeschreven, lijkt me. S/X verkopen aardig, maar er zit niet zoveel gang in dat de 18650 leveranties ruim voor het eind van het jaar gaan stoppen.

    Eigenlijk maken ze de 5-zitten nu met 3e rij?
    Ik vind het jaren te laat, dat beetje "U" in hun SUV.
    Die 2e rij staat op stelten. Kan iemand echt iets met die ruimte? Renault Espace 1984 stoelen (super comfortabel) vouwden op, en konden voorover geklapt, tegen te voorstoelen aan. Dan had je, zonder ze eruit te halen (want dat was kinderstel, individueel) al een hele grote vlakke vloer om wat meubels of fietsen op te smijten.
    Wat X mijns inziens had moeten hebben, is een middenste rij die opvouwt én knielt. Win je zo 15cm?

    Nu die ruimte toch niet gebruikt wordt, waarom niet de vloer daar verhogen en er een flinke puist dubbele 2170's onder huisvesten? Breedte van de achterbank, 50 cm lengte. Dat is net zoiets als in de verborgen ruimte van de Model S past achterin, ik rekende net uit dat dat 24kWh is met een dubbele laag, met die extra breedte dus zomaar 30kWh :)

    Die extra acceleratie is goed voor de concurrentiepositie tov de aanstormende concurrentie. Die krijgen onverwacht extra huiswerk, of moeten gewoon doorgaan met hun plannen en accepteren dan Tesla die race blijft winnen.

    En het lijkt erop dat ze dusdanig veel marge maken op een simpele S/X dat ze die maar al te graag aan je verkopen. Wellicht hebben ze ruimte gevonden in de productie om er een stuk meer van te kunnen gaan maken op jaarbasis?
     
  15. Cloxxki

    Cloxxki Member

    Joined:
    Aug 20, 2016
    Messages:
    570
    Location:
    Rotterdam
    Er schijnt gewoon ruimte te zijn in het originele pack. Zo niet zonder aanpassing al, dan met iets efficientere bedrading en dergelijke. Ik vermoed dat als het niet gepast had, ze de cellen misschien wel meteen 80mm gemaakt hadden. Nieuw pack voor S&X, auto's iets aangepast. Nu is er geen aanpassing nodig maar past er in hetzelfde pack ineens 7.7% meer volume aan cellen. Bovenop de 102.4KWh van de 100, bovenop het geoptimaliseren van de celdiameter voor minder alu en meer inhoud, en de beloofde (lang overtijdse) chemie verbetering.
    Als de 2170's traag laden, is minder dan 130kWh voor een S/X pack eigenlijk een dikke fail. Als ze heel snel laden, is 100kWh nog wel acceptabel. Maar dan bedoel ik wel 2-3x sneller dan nu. Dus 300kW voor 100kWh.
     
  16. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,234
    Location:
    The Netherlands
    Nee joh, die platte stoelen van de nieuwe tweede zitrij zijn veel lelijker dan die in mijn "oude" 7 zitter. Als ik heel veel laadruimte wil dan pak ik de S wel. Of op het dak. Of het roofrack van de defender :p
     
  17. Diederik

    Diederik Member

    Joined:
    Feb 3, 2016
    Messages:
    12
    Location:
    Enschede, Netherlands
    Als 'ie net klaar is heb je een aardige kans dat de upgrade meegenomen is, volgens een bron op Reddit geldt het voor alle voertuigen geproduceerd vanaf 19 juni.

    Model X & Model S Changes • r/teslamotors
     
  18. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    188
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    Nieuwe batterijen dat is hardop dromen.

    Wat men volgens mij gedaan heeft is gewoon de electronische zekering ingebouwd die in alle P modellen zit en daar verkocht wordt (werd) als Ludicrous upgrade. Door dezelfde zekering in te bouwen in de modellen met 2 kleine motoren (de P heeft 1 grote en 1 kleine) kan je kortstondig meer stroom naar de motoren sturen en op die manier de acceleratie verbeteren. Het zal wel een kwestie zijn van productieoptimalisatie of de stock van de oude zekeringen was gewoon op.

    Goede marketing heet zo iets. Die zekering werd eerst verkocht voor 10000 Euro. Een upgrade op een P85D (mijn auto) kost 6000 Euro. Maar eigenlijk kost die zekering gewoon niets meer in productie.

    Ik vrees dat dat feestje niet zal doorgaan. Men heeft alleen de 75 en 100 batterijen aangepast. Maar misschien kan je tegen een zacht meerprijsje nog upgraden naar een 100. De acceleratiewinst bij een 100 is nu ook weer niet zo spectaculair (0.1 sec).
     
    • Like x 1
  19. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    188
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    De huidige 75D is nu bijna zo snel als de originele Model S P85 (model 2012-2014). En het rijbereik van de 75 is zelfs beter. Eigenlijk kopen nieuwe 75D eigenaars dus een P85 ;), het gaat snel :D
     
  20. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,311
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Maar toch laat dat wel weer eens zien wat een brute drive train de P85(+) heeft. 3 jaar moeten duren om met de nieuwe techniek op dezelfde snelheid te komen met twee drive trains.
     
    • Like x 3

Share This Page