Ze moeten nog een groot Panasonic 18650 contract afmaken. Erna gooit Panasonic de tooling weg, of is die economisch afgeschreven, lijkt me. S/X verkopen aardig, maar er zit niet zoveel gang in dat de 18650 leveranties ruim voor het eind van het jaar gaan stoppen.
Eigenlijk maken ze de 5-zitten nu met 3e rij?
Ik vind het jaren te laat, dat beetje "U" in hun SUV.
Die 2e rij staat op stelten. Kan iemand echt iets met die ruimte? Renault Espace 1984 stoelen (super comfortabel) vouwden op, en konden voorover geklapt, tegen te voorstoelen aan. Dan had je, zonder ze eruit te halen (want dat was kinderstel, individueel) al een hele grote vlakke vloer om wat meubels of fietsen op te smijten.
Wat X mijns inziens had moeten hebben, is een middenste rij die opvouwt én knielt. Win je zo 15cm?
Nu die ruimte toch niet gebruikt wordt, waarom niet de vloer daar verhogen en er een flinke puist dubbele 2170's onder huisvesten? Breedte van de achterbank, 50 cm lengte. Dat is net zoiets als in de verborgen ruimte van de Model S past achterin, ik rekende net uit dat dat 24kWh is met een dubbele laag, met die extra breedte dus zomaar 30kWh
Die extra acceleratie is goed voor de concurrentiepositie tov de aanstormende concurrentie. Die krijgen onverwacht extra huiswerk, of moeten gewoon doorgaan met hun plannen en accepteren dan Tesla die race blijft winnen.
En het lijkt erop dat ze dusdanig veel marge maken op een simpele S/X dat ze die maar al te graag aan je verkopen. Wellicht hebben ze ruimte gevonden in de productie om er een stuk meer van te kunnen gaan maken op jaarbasis?