Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou toch graag t grootst mogelijke accupack hebben, helemaal voor een X. Niet omdat t nodig is maar voor de keuzevrijheid om hier en daar een SuC over te slaan. Daarnaast rij ik graag wat door wat zoals we hier allemaal wel weten het meeste effect op je range heeft. Maar t prijs verschil vind ik ook wel steeds moeilijker te verdedigen.
 
Denk dat je daarmee de spijker op kop slaat. Voor de show wordt het aangeboden maar dan wel tegen de absolute hoofdprijs. Met huidige superchargerdichtheid is de 100 niet helemaal een must meer. Wel lekker als je een langer stuk op tempo in Duitsland wil doorkachelen...
Echt doorrijden is in Duitsland ook niet meer mogelijk, met alle snelheidsbeperkingen en baustellen.
En als je een stuk hebt gevonden waar het nog wel kan, dan wordt het vermogen al snel afgeknepen.
 
Zeer vreemd. Op de Belgische Tesla-site is de trekhaak optie voor de MX helemaal verdwenen ; op de Tesla USA -site ook (ttz als optie), maar daar is ze gewoon een standard included item bij elke MX geworden. Ik denk dat het gewoon zo moet zijn, en het vergeten is bij de aanpassing van de Design Studio voor de vertalingen voor de diverse landen. Een Tesla MX zonder zijn unieke mogelijkheid tot trekken of dragen is even absurd als een café zonder bier.
 

Attachments

  • IMG_0620.PNG
    IMG_0620.PNG
    308.9 KB · Views: 57
  • Like
Reactions: SofaSogo
Sprak gister een dsp in Tilburg en die vertelde dat de neerklapbare 2e rij voorlopig nog niet voor de Europese markt is. Natuurlijk een kwestie van tijd..

Op donderdag 19/7 in Tromsö op een Tesla stand met een vertegenwoordiger geklapt bij een demo model met een neerklapbare 2de rij, en hij beweerde dat het binnenkort wel verkrijgbaar zou zijn op de Europese markt...
Zo zie je maar hoe goed iedereen ingelicht is :)
 
Volgens mij zijn er een aantal belangrijke nieuwtjes op dit vlak (via internationale collega's op TMC):

- 75 voor juni 2017 zouden wel performance update moeten kunnen krijgen als software update. Zo staat bijvoorbeeld in Zweden een CPO met VIN 134xxx (heb zelf 143xxx, Aug 2016) te koop, met 0-100 in 4.4s. Model S 75D 5YJSA7E23GF134313 | Tesla Sverige
- alle 75D's used inventory in Europe (via ev-cpo) zijn nu sneller (4.4s) / laagste VIN beschikbaar: 134xxx
- alle 75's used inventory in Europe (via ev-cpo) zijn nu sneller (4.6s) / laagste VIN beschikbaar: 153xxx
- alle 70D's used inventory in Europe (via ev-cpo) zijn niet sneller (5.4s) / hoogste VIN beschikbaar: 127xxx
- 100D is stuk nu opeens ook sneller, 0-100 in 3,3s. Kijk bijvoorbeeld maar eens op Model S 100D 5YJSA7E28HF210187 | Tesla Nederland

Actief forum kan je hier volgen: 75 and 75D variants increased performance from July 1st - software and hardware improvements?
Wellicht handig om hier de belangrijke updates te verzamelen? Ik vind het zelf nogal interessant... :)
 
Last edited:
0-100 3.3sec is toch absurd voor de standaard dual drive. Als de info klopt...
Die inventory link van 100D is momenteel het enige wat verwijst naar de snelle 3.3sec.
Op de main Tesla website configurator staat voor de 100D 4.1 seconde. Zowel de US als NL web selectie.

Ik zal eens kijken of ik überhaupt merk dat mijn 90D 0.1 seconde sneller is. Al vermoed ik met mijn stopwatch meeting al meer marge is als de 0.1 sec :p
 
En ook de inventory X100 zijn sneller: 4,5 i.p.v. 4.9 met de nodige forse prijsverlagingen. 10K op een X100. Something's coming.
Inderdaad, opmerkelijk in het weekend zijn de prijzen van de inventory x100d met 10k gedaald. Dus of het is een prijscorrectie die ook bij de nieuwe auto's komt, of Tesla moet van de inventory auto's after omdat er wat nieuws aan komt.
 
Of ze houden eindelijk rekening met de koersverschillen. De EUR/USD verhouding is dik 14% veranderd in de laatste 6 maanden... (lees: je krijgt nu 14% meer dollars voor je euro's dan 6 maand geleden).

Als je prijscorrecties wilt zien, dan moet je Tesla Inventory Search gebruiken. Die indexeren de Tesla sites zeer regelmatig en houden per auto de KM-stand en prijs bij, weergegeven in een simpel grafiekje per auto. Als ik het goed heb, is deze sinds kort ook buiten de US actief (of ik vergis me met Teslahunt.com).... Het werkt in ieder geval prima.
 
  • Informative
Reactions: Nexus
Het gaat er echt naar uitzien dat we weer af gaan stevenen op en 1.25-1.30 koers tegen het einde van het jaar. Als ik nu mijn gewenste configuratie bekijk, zie je eind november staan als afleverdatum. Tesla telt toch de uitgeleverde voertuigen tot kwartaal/jaarcijfers? Dus eindsprint eigenlijk voor ons Europa nog in september. Hierna zal de productie capaciteit denk ik voornamelijk naar de US gaan, ivm korte transittijden aldaar ipv op de boot ermee naar Europa of elders Overigens verwacht ik door de nieuwe bijtellingsregels dat eind 2018 zowat alle productie voor Nederland zal zijn, en de prijs dan misschien gezien de bijtellingsvoordelen dan voor de meeste minder belangrijk zijn. Beste moment om een nieuwe te kopen misschien Q2 2018? P120D+ (plus wat ja!) Had ik maar een glazen bol...
 
  • Like
Reactions: HWS
Het gaat er echt naar uitzien dat we weer af gaan stevenen op en 1.25-1.30 koers tegen het einde van het jaar. Als ik nu mijn gewenste configuratie bekijk, zie je eind november staan als afleverdatum. Tesla telt toch de uitgeleverde voertuigen tot kwartaal/jaarcijfers? Dus eindsprint eigenlijk voor ons Europa nog in september. Hierna zal de productie capaciteit denk ik voornamelijk naar de US gaan, ivm korte transittijden aldaar ipv op de boot ermee naar Europa of elders Overigens verwacht ik door de nieuwe bijtellingsregels dat eind 2018 zowat alle productie voor Nederland zal zijn, en de prijs dan misschien gezien de bijtellingsvoordelen dan voor de meeste minder belangrijk zijn. Beste moment om een nieuwe te kopen misschien Q2 2018? P120D+ (plus wat ja!) Had ik maar een glazen bol...
Keep on dreaming.....:p
 
  • Funny
Reactions: pvh