Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75D (S/X) uncorking, wie in NL/BE heeft een pre-juli-17 al laten uncorken?

This site may earn commission on affiliate links.
L2gWt6s.png


En nou kan 't weer niet o_O

Ik krijg hier een ontzettend sterk "you do not talk about fight club" gevoel bij. Bij intake verkeerd voorgelicht my ass; hij heeft het gewoon aangewezen op z'n scherm. En bij afgifte heeft 'ie bevestigd dat het uncorken gedaan was (maar dan waarschijnlijk mislukt OF hij liegt dat het gedrukt staat... either way behoorlijk sneu).

Zo jammer. Dit is echt wel een deuk in Tesla's reputatie voor me. Dat gecombineerd met andere zaken (zoals inderdaad voorgenoemde werkuren voor de arbeiders, updates die maar uitblijven, beloftes die niet nagekomen worden, een EAP verkopen maar pas na 3 weken zeuren toegeven dat ze 't zijn vergeten te 'activeren' en ga zo maar door) zorgt er wel voor dat ze steeds minder hoog in mijn achting staan. Zo. Jammer.
 
Het zou zomaar kunnen dat niet Tesla maar het RDW dwars ligt.
Je mag immers niet zomaar het vermogen van de auto aanpassen zonder herkeuring door het RDW.

Ondanks dat staat het vermogen van mijn Tesla ook niet geregistreerd bij het RDW :confused:
Alleen een "Nominaal continu maximumvermogen" van 79KW :rolleyes:

In de VS zijn ze niet zo moeilijk. Tenminste als ik wel eens naar programma's kijk waar ze een auto verbouwen.
Gewoon een motor erin hangen met meer dan het dubbele vermogen is gewoon legaal daar.
 
Het zou zomaar kunnen dat niet Tesla maar het RDW dwars ligt.
Je mag immers niet zomaar het vermogen van de auto aanpassen zonder herkeuring door het RDW.

Ondanks dat staat het vermogen van mijn Tesla ook niet geregistreerd bij het RDW :confused:
Alleen een "Nominaal continu maximumvermogen" van 79KW :rolleyes:

In de VS zijn ze niet zo moeilijk. Tenminste als ik wel eens naar programma's kijk waar ze een auto verbouwen.
Gewoon een motor erin hangen met meer dan het dubbele vermogen is gewoon legaal daar.
Hoe zit het dan met die tuning bedrijven die al die VW en Audi bakken er 200PK bijgeven?
 
Daar moeten ze gewoon vanaf, als ze 1x een kwartaal niet zo rush doen kan je daarna elk kwartaal uitleveren op normale snelheid en niet dit soort issues hebben. Ik heb wat vrienden die er werken nu lopen ze hun benen uit hun reet en straks in juli is er weer niks te doen. Ja en nu werk weken hebben van 66 uur! Dat is gewoon niet normaal.
Inderdaad, die kwartaal focus levert je 1 keer voordeel op (de eerste keer) en daarna blijft het je in de weg zitten terwijl het niks ui
Het zou zomaar kunnen dat niet Tesla maar het RDW dwars ligt.
Je mag immers niet zomaar het vermogen van de auto aanpassen zonder herkeuring door het RDW.

Ondanks dat staat het vermogen van mijn Tesla ook niet geregistreerd bij het RDW :confused:
Alleen een "Nominaal continu maximumvermogen" van 79KW :rolleyes:

In de VS zijn ze niet zo moeilijk. Tenminste als ik wel eens naar programma's kijk waar ze een auto verbouwen.
Gewoon een motor erin hangen met meer dan het dubbele vermogen is gewoon legaal daar.

Volgens mij is dat in NL geen probleem hoor. In Belgie is het volgens mij wel lastiger (formeel dan).
 
Hoe zit het dan met die tuning bedrijven die al die VW en Audi bakken er 200PK bijgeven?

Zolang je binnen de specs van de fabrikant blijft, kan je het vermogen laten aanpassen door het RDW. Is een formaliteit een een paar tientjes betalen.

Dus als je je 100pk Golfje opvoert naar 200pk dan is dat geen probleem want een GTI heeft ook 200pk.
Ga je naar 500pk dan ligt dit buiten de specs van de fabrikant en moet je een type goedkeuring aanvragen voor dat vermogen en dat is niet zo eenvoudig / gaat je als particulier niet lukken.

Zolang je niet gecontroleerd wordt, dan is dat ook geen probleem. Bij een controle of een ongeval kan je een WOK aan je broek krijgen en dan wordt je kenteken in beslag genomen en als je dan niet binnen x tijd (de tijd weet ik niet) je een goedkeuring hebt van het RDW mag je auto niet meer de weg op. Dit kan ook als je betrokken bent bij een ernstig ongeval waarbij de politie het vermoeden heeft dat de technisch onherstelbaar is.