Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75D (S/X) uncorking, wie in NL/BE heeft een pre-juli-17 al laten uncorken?

This site may earn commission on affiliate links.
In de US worden ze inmiddels bij bosjes uncorked (bijna 100PK extra, 1 sec sneller naar 100, gratis in SC te laten doen), maar het lijkt nog steeds niet te vlotten in Europa. Er zijn een aantal in de UK ook aangepast en vorige week ook de eerste in Duitsland. Mijn 75D gaat donderdag voor service naar AMS, ik heb een service-medewerker gevraagd of deze aanpassing meegenomen was, maar kennelijk komt deze (nog) niet in aanmerking.

Op het US-gedeelte van het forum is een tracker gestart, maar daar staan slechts 2 NL en 1 BE op de lijst, dus die statistieken zeggen niet zoveel... Er moeten hier op het forum heel wat 75D's aanwezig zijn (zowel S als X), kunnen jullie je ervaringen hieronder delen?

Tesla is zelf heel onduidelijk waarom een 75D wel of niet in aanmerking komt, in de US hebben meerdere leden al een paar keer Nee gekregen en een week later opeens wel een Ja. Ik ben benieuwd hoe de vlag er nu echt bij hangt hier in NL/BE.
 
Helaas een MS 75 geen uncorking!! Was vorige maand voor een beurt gegaan helaas waren er volgens de SEC Rotterdam geen updates meer zichtbaar. Blijkbaar geen mogelijkheid...

Moet zeggen dat bij een klein beetje nat weer de auto niet de torque aankan dus snap wel dat ze het niet met alleen achterwiel aandrijving aandurven... vin179... Build Maart 2017. Heb ook nergens gelezen dat ze de achterwiel modellen gemaakt voor jun 2017 kunnen uncorken!

Iemand iets anders gelezen?
 
Mijn 75D uit oktober 2016 (aflevering december 2016) wordt ook nog niet uncorked. Heb meermalen contact gehad met Tesla maar de bekende verhalen van niet passende hardware blijven ze herhalen. Heb het geëscaleerd en er kwam een reply uit de US. Heb ze aangesproken op de slechte communicatie; terwijl je in de US de kurken om de oren springen ontwijkt men het hier. Heb ze aangegeven dat ik graag eerlijke communicatie zie. Maakt niet uit of het nooit komt of over een jaar via een roll-out, maar wees eerlijk. Niets meer gehoord daarna. Auto rijdt fantastisch, maar een kleine 100 pk er bij sla ik zeker niet af. Zal het binnenkort nog eens proberen, maar heb er nog niet veel hoop op.
 
Mijn 75D uit oktober 2016 (aflevering december 2016) wordt ook nog niet uncorked. Heb meermalen contact gehad met Tesla maar de bekende verhalen van niet passende hardware blijven ze herhalen. Heb het geëscaleerd en er kwam een reply uit de US. Heb ze aangesproken op de slechte communicatie; terwijl je in de US de kurken om de oren springen ontwijkt men het hier. Heb ze aangegeven dat ik graag eerlijke communicatie zie. Maakt niet uit of het nooit komt of over een jaar via een roll-out, maar wees eerlijk. Niets meer gehoord daarna. Auto rijdt fantastisch, maar een kleine 100 pk er bij sla ik zeker niet af. Zal het binnenkort nog eens proberen, maar heb er nog niet veel hoop op.
Er blijken dus in Den Haag wel degelijk uncorks plaats te vinden... (zie link in 2e post). Wellicht kijken ze daar in een ander systeem of zo? Misschien moet ik SeC Den Haag morgen maar eens bellen.
 
Ik heb gebeld, ze hebben het in de werkplaats nagekeken, maar wederom afwijzing op basis van hardware. Bijzonder, maar het zou echt zo kunnen zijn, in de US zijn er ook een klein aantal die niet de upgrade krijgen, om nog onduidelijke redenen... Wie weet hebben ze donderdag andere info, als hij voor onderhoud naar AMS gaat...
 
Hè wat jammer nou:(. Mogen ze de website wel eens updaten met de nieuwe waarden...

upload_2017-11-21_12-22-19.png
 
Ik heb de S vanmorgen in AMS afgeleverd, met de vraag om naast standaard onderhoud ook naar de performance-update te kijken. Eerste persoon had geen idee waar ik het over had, 2e persoon heeft niet eens in de computer gekeken en kwam met het antwoord dat mijn auto niet de juiste hardware heeft... Ik was zo stomverbaasd dat ik niet eens de discussie ben aangegaan.

Gezien alle reacties op het US-forum vind ik dit gewoon echt niet te geloven. Is er dan niemand die in NL een 75D heeft en dat ook onder de aandacht gebracht heeft? Het is 100PK gratis, wie wil dat niet? Het is echt zeldzaam hoe slecht deze info binnen Tesla bekend is en hoe willekeurig daarmee omgegaan wordt...
 
Mijn Model S, ex-60D, nu 75D sinds een aantal weken, wordt as we speak voor wat kleinigheidheidjes nagekeken en meteen uncorked in Tilburg.

Had er meermaals per mail naar geïnformeerd maar altijd vage ontwijkende antwoorden maar nu kon het dus.

Meer in het Schade topic
 
Ik heb de S vanmorgen in AMS afgeleverd, met de vraag om naast standaard onderhoud ook naar de performance-update te kijken. Eerste persoon had geen idee waar ik het over had, 2e persoon heeft niet eens in de computer gekeken en kwam met het antwoord dat mijn auto niet de juiste hardware heeft... Ik was zo stomverbaasd dat ik niet eens de discussie ben aangegaan.

Gezien alle reacties op het US-forum vind ik dit gewoon echt niet te geloven. Is er dan niemand die in NL een 75D heeft en dat ook onder de aandacht gebracht heeft? Het is 100PK gratis, wie wil dat niet? Het is echt zeldzaam hoe slecht deze info binnen Tesla bekend is en hoe willekeurig daarmee omgegaan wordt...

Ik zie dat jouw auto van aug 2016 is. Volgens dit bericht https://electrek.co/2017/11/09/tesla-unlocks-power-model-s-100d-0-60-mph-acceleration/ is het alleen mogelijk voor auto's die vanaf zomer 2017 zijn gemaakt om de 'uncorking' te doen. Heeft te maken met aangepaste motor achterin. De Tesla medewerkers zullen het daarom in mijn ogen wel correct hebben aangegeven, maar ik begrijp dat het jammer is.
 
Ik zie dat jouw auto van aug 2016 is. Volgens dit bericht https://electrek.co/2017/11/09/tesla-unlocks-power-model-s-100d-0-60-mph-acceleration/ is het alleen mogelijk voor auto's die vanaf zomer 2017 zijn gemaakt om de 'uncorking' te doen.
Dat is toch niet helemaal terecht dan; mijne is geleverd op 16 mei 2017 en gebouwd ergens in december 2016 / januari 2017 als ik me niet vergis. Ik kwam op Reddit een maand geleden iemand tegen die (van horen zeggen) 't e.e.a. ervan af weet en die zei:

I'm reasonably sure if your pack part # is one of these: 1088794-00-A 1102979-00-A 1101082-00-A 1106362-00-A 1119235-00-A You can uncork. There were some older ones, such as 1072923-00-A and 1091682-00-A that I am not sure about.

...en ik bleek dus 1101082-00-A... te hebben.
 
MAAR*: ik heb nu toch een beetje een wrange smaak in mijn mond. Toen mijn auto vanochtend klaar was en ik mijn sleutel terug overhandigd kreeg werd bevestigd dat 'ie "uncorked" zou zijn. Ik kon echter tijdens de rit behalve een beetje 'placebo' niet echt bespeuren dat 'ie nou sneller was geworden. Ook een snelle, weinig professionele weliswaar, meting leverde me rond de 5.4s. op van 0-100. Ik kan best *iets* er langs hebben gedrukt op de stopwatch, maar geen hele seconde.

Erger: Na het draaien van dit powershell script kreeg ik de waarde perf_config=P3 te zien wat betekent:
performance configuration is "corked". Your performance configuration flag is set to "P3".
De waarde zou P1 of P2 moeten zijn. Ik weet dat 't een 'courtesy' of 'goodwill' dingetje van Tesla is, maar zeg dan niet in mijn gezicht dat 'ie uncorked is (nadat ik overigens samen met de Tesla medewerker op zijn scherm had gezien(!) dat mijn auto in aanmerking kwam om te uncorken). Het is me een beetje wrang omdat ik nu in een jaar tijd (met een gloedjenieuwe auto) al 4 of 5 keer naar Tilburg ben gemoeten (retour van 2 uur totaal). En dat is niet voor 't eerst dat iets "opgelost" of "gefixed" zou zijn terwijl het dat niet is.

Tesla (het bedrijf) gaat me érg na aan het hart en de auto is mijn droomauto. En het personeel in Tilburg is écht ontzettend vriendelijk, maar ondanks mijn goede begin van de morgen, heb ik toch (weer) een beetje een nare smaak ervan :( Ik heb ze overigens gemailed hierover en ben nog in afwachting van hun respons.

___
* Excuus voor 't nieuwe bericht, ik kon mijn vorige niet meer editten.
 
Ik heb ze overigens gemailed hierover en ben nog in afwachting van hun respons.

Inmiddels ruim een week verder nog geen reactie gehad. Ik weet niet wat 't is met Tesla Nederland (nou ja, het zal wel "drukte" zijn) maar ik moet steeds vaker ergens achteraan en nog eens en nog eens voor ik überhaupt reactie krijg. Erg jammer van verder zo'n mooi bedrijf. :(
 
Einde kwartaal...
Daar moeten ze gewoon vanaf, als ze 1x een kwartaal niet zo rush doen kan je daarna elk kwartaal uitleveren op normale snelheid en niet dit soort issues hebben. Ik heb wat vrienden die er werken nu lopen ze hun benen uit hun reet en straks in juli is er weer niks te doen. Ja en nu werk weken hebben van 66 uur! Dat is gewoon niet normaal.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB