TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

85D of 90?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErnstT, Aug 4, 2015.

1. ErnstT

ErnstT Active Member

De 90KW upgrade kost 3.200, de D optie 5.400. 90KW biedt 6% meer range en de D ongeveer 5%. Wat is hier dan het beste advies, ik zou zeggen dat de 90 optie alleen ten opzichte van de D maximaal range voordeel biedt. Anders zou ik eerst de D nemen, dan heb je voor iets meer ook de wat strakkere 4WD. Ja dankzij het referral programma moet ik nu ook adviezen gaan geven... Hoe zien jullie dat?

2. dicktump

dicktump Member

Ik denk dat het per persoon verschilt. Ik geef zelf niet zoveel om 4WD, in Nederland is dat ook niet heel belangrijk ben ik van mening. Het gaat ook nog iets ten koste van de ruimte in de frunk.

3. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Ik zou zonder meer eerst gaan voor de D: bijna dezelfde range, 4wd en aanmerkelijk sneller (zowel qua optrekken als topsnelheid).

4. Andre

Andre Member

Ik ook, configureerde ff mijn huidige MS waarin ik rij maar schrok wat ie duurder is geworden, nog maar 3 jaar mijn classic rijden dus!

5. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Ik zou ook voor de 85D kiezen ipv de 90 non-D. 1% range is in de meest optimale omstandigheden maar 5km (en in de praktijk maar zo'n 3km). De 85D is weliswaar iets duurder, maar ook een stuk sneller (4.4 vs 5.6 sec naar 100) en de 4WD rijdt ook prettiger volgens mij.

6. RoaldH

RoaldH Member

Je kan ook een 70 (zonder D) configureren. Haha.

7. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik zou wel meer dan 90kW aan vermogen willen. Al is een 90kWh accu natuurlijk best leuk ;)

8. ErnstT

ErnstT Active Member

Ah, de eenheden politie staakt in elk geval niet!

9. gelden

gelden Active Member

LOL
    De mobiele eenheid

10. Alain13

Alain13 Member

Maar wat nou als je een lege 85kWh accu hebt en je die een uur lang laad met 85kW heb je dan geladen met 85kW of mag je dan wel zeggen geladen ik heb 85kWh geladen. :tongue:

11. Danielk

Danielk Member

Ik heb nog eens teruggekeken naar mijn oorspronkelijke configuratie uit februari 2014:
    Een volledig standaard 85kWh kwam op 78.230 euro, diezelfde auto kost nu 86.200 - maar daarbij zijn de navigatie (voorheen in techpakket a 3600 euro), parkeersensoren (500 euro) en hoedenplank (250 euro) inbegrepen. Verder krijg je standaard DAB+ en lane departure warning en volgens mij ook de Yacht Floor (destijds 700 euro) standaard, maar heb je niet meer standaard een elektrische achterklep. Streep die laatste twee tegen elkaar weg en je hebt nog een prijsstijging van 3600 euro (4,5%) wat aanmerkelijk minder is dan wat de dollar is gestegen ten opzichte van de euro. De losse opties zijn wel flink duurder geworden: metallic was 700 en is nu 1050, leer is van 1450 naar 1900 gegaan en de audio-upgrade van 2400 naar 2700.

12. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Volgens mij heb je met 85kW geladen en 85kWh geladen. :)

13. HansBe

HansBe Member

Ik zou zeggen - 90D....

dan heb je samengesteld dikke 10% extra range en de extra punch... maar dat is dan ook wel weerom duurder...

Tegen dat ik een nieuwe ga bestellen - hoop ik een 125D te kopen...

14. widodh

widodh Model S R231 EU

Klopt! Ben gedreven. Eenheden zijn er verder voor niets. We moeten wel technisch correct blijven.

Afijn, ik zou voor een 90kWh accu gaan. Geeft een betere restwaarde denk ik zo.

15. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

In ieder geval, zolang er geen grotere accu's zijn, een betere restcapaciteit! :tongue:

16. Pascal-R

Pascal-R Member

Misschien niet relevant voor je, maar ik vind de ruime frunc van een niet-d nog altijd ideaal, zeker voor op vakantie. Waar ik vorig jaar nog met een Passat station met dakkoffer op vakantie ging, lukt het me nu om alles in de Tesla zelf kwijt te kunnen. Nu hadden we wel iets minder bij ons dan vorig jaar, maar deze hoeveelheid zou echt niet in de passat station hebben gepast.

17. Blue Dream

Blue Dream Member

Afgelopen 2 dagen een 85D als loaner gehad. Ik was onder de indruk van de wegligging. Net alsof je op rails rijdt. De auto was stiller dan mijn P85. Wel hoorde je de voorste motor veel meer. Ik denk dat ik de D toch wel zou nemen. De 90 KWh zou mij niet zo boeien. Ik kan met de 85KWh prima uit de voeten en voor die enkele keer dat ik meer range nodig hebt, laad ik wel ergens wat bij.

18. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Mee eens. Zeker na de laatste vakantie ben ik overtuigd van de frunk. Als je koffers en tassen hebt met de juiste maten dan is het verbazingwekkend wat er in past. Ik zou hem (Classic frunk) niet meer willen missen. Maar is verder hypothetisch want een andere model S zit er echt de komende jaren niet in :)

19. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Inderdaad hoor je de voorste motor.. maar mijn ervaring was alleen bij het optrekken/lage snelheden. zodra je 80 en meer gaat rijden overstijgt het geluid van de banden en de wind dat van de motor. Vond het dus erg meevallen. En het is geloof ik nog steeds zo dat de voorste motor nog niet uit gaat zodra je een stabiele continue cruise-snelheid hebt bereikt.

20. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Was het niet de achterste motor (zwaarder uitgevoerd en bij de P's ook van een oudere generatie) die uit zou moeten gaan bij de zogeheten 'torque sleep'?

Share This Page