Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

85D of 90?

This site may earn commission on affiliate links.
Was het niet de achterste motor (zwaarder uitgevoerd en bij de P's ook van een oudere generatie) die uit zou moeten gaan bij de zogeheten 'torque sleep'?

Nee, het is duidelijk de voorste motor. Heb ik het ook even over gehad met de Tesla medewerker die de auto kwam ophalen. Hij bevestigde dat het de voorste motor was, die ik hoorde.
Overigens was het op geen enkele manier vervelend, zoals Edi99 ook al postte. Het heeft wel wat. Als je vol optrekt geeft het het idee van een opstijgend vliegtuig. En met deze acceleratie past dat erg goed. :)
 
ja - je hoort de voorste motor. no doubt. Maar welke gaat nu straks uit als je eenmaal je snelheid het.. de voorste of de achterste..
ben nu ook aan het twijfelen gebracht ... Lijkt logisch dat dat de minst krachtige is.. de voorste
Voor het gelid maakt het niet uit.. door de windruis/banden hoor je het toch niet meer
 
De achterste motor gaat uit bij torque sleep, omdat deze (bij de performance variant) "ouder" is en daarmee minder zuinig.

Inderdaad, de achterste motor gaat uit bij een P85D (staat in de Q&A van de blog post van JB). Bij een gewone D kunnen beide motoren in sleep gezet worden gezien beide motoren gelijk zijn.

Ik moet zeggen dat ik al veel experimenten heb gedaan maar nog nooit torque sleep daadwerkelijk heb waargenomen. Het zou handig zijn via een icoontje te zien wanneer je in die zuinige mode zit en wanneer niet.
 
ik heb zo'n vermoeden dat jij nooit in zuinige modus rijdt :rolleyes:

Absoluut wel, ik rij bvb altijd met Range mode aan en maak er ook een spelletje van om met een lichte voet te rijden. Minder dan een gemiddeld verbruik van 178 op een afstand van 50 km of meer ben ik echter nog niet geraakt met mijn wagen. Mijn gemiddeld verbruik sinds het begin is nu 236. Als je 'normaal' in het verkeer rijdt en dus niet je best doet om echt zuinig te rijden is het met mijn wagen moeilijk om daaronder uit te komen. En ik gebruik Insane mode nauwelijks omdat hij dan nogal hyperkinetisch is. Het zou echter gek zijn een P85D te hebben en altijd en alleen als bompa rond te rijden he. Heel af en toe moet het beest ook eens los. :rolleyes:
 
Allesbehalve wetenschappelijk natuurlijk maar ik heb het idee dat de 85D behoorlijk efficiënt met de kilowattuurtjes omgaat. Ik heb mijn auto op 5 juni opgehaald en sindsdien 17.000 km gereden. Mijn gemiddeld verbruik staat nu op 208 Wh, niet schokkend laag maar van die 17.000 km zitten behoorlijk wat Duitse auto-Bahn kilometers waarbij van Supercharge naar supercharge wordt gehoopt. Een meestal duurt zo een stop lang zit je batterij te vol dus moet je leeg voor de volgende stop. Dus knallen waar het kan. Mijn dagelijkse route enkel 135 km een mix van snelweg 100 en 130 km per uur ligt het verbruik tussen de 160Wh en 185Wh. Soms rijd ik in rangemode, maar merk niets van een eventuele torque sleep.

 
Allesbehalve wetenschappelijk natuurlijk maar ik heb het idee dat de 85D behoorlijk efficiënt met de kilowattuurtjes omgaat. Ik heb mijn auto op 5 juni opgehaald en sindsdien 17.000 km gereden. Mijn gemiddeld verbruik staat nu op 208 Wh, niet schokkend laag maar van die 17.000 km zitten behoorlijk wat Duitse auto-Bahn kilometers waarbij van Supercharge naar supercharge wordt gehoopt. Een meestal duurt zo een stop lang zit je batterij te vol dus moet je leeg voor de volgende stop. Dus knallen waar het kan. Mijn dagelijkse route enkel 135 km een mix van snelweg 100 en 130 km per uur ligt het verbruik tussen de 160Wh en 185Wh. Soms rijd ik in rangemode, maar merk niets van een eventuele torque sleep.


Dat zijn mooie cijfers! De torque sleep zou je niet mogen opmerken, omdat de elektromotoren zo soepel zijn en volgens mij de torque sleep enkel plaatsvindt bij vaste snelheid of afremmen. Zelfs bij de hybride auto's merk je nauwelijks dat de ICE aanslaat.
 
Het gebeurd gelukkig niet elke dag maar een kleine voordeel van de D is dat als een van de twee motoren uitvaalt, kun je verder blijven rijden...dat heb ik zelf ervaart in Frankrijk toen de motor van voor (en heel de electronica --> traction & stabilisation controle + Regen) is uitgevallen. Je kunt met de auto of eerder de draagster op dat moment gewoon door rijden.
 
Het gebeurd gelukkig niet elke dag maar een kleine voordeel van de D is dat als een van de twee motoren uitvaalt, kun je verder blijven rijden...dat heb ik zelf ervaart in Frankrijk toen de motor van voor (en heel de electronica --> traction & stabilisation controle + Regen) is uitgevallen. Je kunt met de auto of eerder de draagster op dat moment gewoon door rijden.

uitvaalt, leuke woordspeling ;)