Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

86ste Autosalon van Geneve

This site may earn commission on affiliate links.
Nog wat bewegend beeld van 0:50 Model X, let verder niet op het zuur gezever.

Wat een nonvaleur die daar staat te zeuren. Wat kan het hard aankomen als je een auto zelf niet kunt hebben en er iets over moet zeggen.

ABHD kan men wel veranderen in ADHD.

Benieuwd hoe druk het zal zijn als de persdagen om zijn en de gewone mensen komen. Zal wel eens (letterlijk) verpletterend kunnen zijn,.
 
Het is ook wel sneu voor een auto journalist. Sinds 2013 is je hele vak niet-relevant geworden.

Als ze bij die fossiele zooi blijven wel ja, maar als ze nu de stap maken naar elektrisch rijden... Dan is het opeens heel relevant en interessant. Een hele nieuwe wereld gaat open en als autojournalist kun je het nu (als je het goed doet) ontzettend druk hebben met alle nieuwe technologie.
 
Ongelooflijke eikel deze gast, met een heel irritant zelfingenomen toontje.
En toch verkondigt hij naar mijn mening geen onwaarheden...ik ben persoonlijk geen 'believer' van de falcon doors en vrees dat dit een absolute farce gaat worden. Het zal me niet in dank afgenomen worden, maar het is omslachtigheid ten top bedoeld om in krappe ruimtes te kunnen uitstappen(?). Sure....de kinderen staan dan buiten en ik kom er niet uit vanachter het stuur. Ik hoop dat de toekomst gaat uitwijzen dat dit een geniale auto gaat zijn, maar ik deel voorlopig grotendeels de mening van deze kwallerige stuiterbal.
 
Ongelooflijke eikel deze gast, met een heel irritant zelfingenomen toontje.
En toch verkondigt hij naar mijn mening geen onwaarheden...ik ben persoonlijk geen 'believer' van de falcon doors en vrees dat dit een absolute farce gaat worden. Het zal me niet in dank afgenomen worden, maar het is omslachtigheid ten top bedoeld om in krappe ruimtes te kunnen uitstappen(?). Sure....de kinderen staan dan buiten en ik kom er niet uit vanachter het stuur. Ik hoop dat de toekomst gaat uitwijzen dat dit een geniale auto gaat zijn, maar ik deel voorlopig grotendeels de mening van deze kwallerige stuiterbal.
Voor mij zijn de FW Doors ook geen must. Maar zie ook geen alternatief.
 
En ik denk dat ze heel goed zullen zijn als ik bedenk in wat voor bochten ik me moet wringen om de kinderen achterin vast te zetten. Bovendien, je stapt en en activeert het sluiten en als je dan eenmaal zit en je riem vast hebt zijn ze echt wel dicht. Ik had eerder elektrische schuifdeuren en daar duurde het ook een seconde of zes voordat ze helemaal dicht waren.
 
Ze hadden gewoon nooit de Falcon Doors moeten toepassen. Foutgevoelig, duur in fabricage (laat staan het R&D proces waarvan we de details weten), en worden door te veel mensen als "gimmick" ervaren. Mijn inziens terecht ook. Had die derde zitrij inklapbaar gemaakt a la XC90, en Tesla had een winner gehad die waarschijnlijk veel eerder leverbaar was geweest, minder duur, en beter "real world" te gebruiken.

De elektrische voorportieren ook onzin mijn inziens trouwens. Pas de tech toe in je aandrijflijn en alle andere unieke Tesla zaken zoals navi, software, lange voorruit, unieke stoelen, enz.
 
Ze hadden gewoon nooit de Falcon Doors moeten toepassen. Foutgevoelig, duur in fabricage (laat staan het R&D proces waarvan we de details weten), en worden door te veel mensen als "gimmick" ervaren. Mijn inziens terecht ook. Had die derde zitrij inklapbaar gemaakt a la XC90, en Tesla had een winner gehad die waarschijnlijk veel eerder leverbaar was geweest, minder duur, en beter "real world" te gebruiken.

De elektrische voorportieren ook onzin mijn inziens trouwens. Pas de tech toe in je aandrijflijn en alle andere unieke Tesla zaken zoals navi, software, lange voorruit, unieke stoelen, enz.

Dan denk ik altijd van: Niemand hoeft hem te kopen.

En meningen verschillen nu eenmaal. Ik wacht met een oordeel totdat ik hem echt heb ervaren. Voorlopig lijkt het mij een unieke auto, in positieve zin. Ik had een auto met zeven zitplaatsen en neerklapbare achterbank(en). Een paar keer gebruikt in een paar jaar en dan om spullen naar de stort (milieustraat) te brengen.

Wie ben ik om een auto waarvoor men in de rij staat en die het eerste jaar niet voldoende aangeleverd kan worden vanwege de vraag op voorhand te veroordelen?

Klinkt wat cru maar soms zakken we wat af.
 
Ik mag die Wouter wel,
Hij heeft zich zeker goed verdiept in Tesla en weet zeer veel van de Tesla modellen. Dat is bij collega's van hem wel eens anders.
Dat hij de falcon Doors afkraakt is wel jammer, maar niet geheel onterecht.
Ik heb hem overigens wel eens lovend over de model S horen spreken.
 
Nog wat bewegend beeld van 0:50 Model X, let verder niet op het zuur gezever.
Ik kan deze man niet echt op onwaarheden betrappen. Hij is wat zuur qua stijl maar legt wel meteen de vinger op de zere plek: de falcon doors. Ik denk dat dit soort gadgets Tesla wel eens de kop kan kosten. Nutteloze en onnodig complexe 'innovatie' die wat mij betreft meer past bij een 'patserige supercar' dan bij een efficiente 'computer op wielen'.
 
Zijn manier van presenteren en de aannames die hij doet vind ik ergerlijk. Maar de kern van zijn verhaal is al wel onderkent door Elon Musk. Musk heeft namelijk al aangegeven dat de X waarschijnlijk iets te veel van het goede is en dat als hij de X opnieuw zou maken, deze minder "moeilijk" zou zijn. Tegelijkertijd is het natuurlijk wel belangrijk dat Tesla flinke innovatie en luxe kent om te concurreren met andere merken.