TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

86ste Autosalon van Geneve

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Ivo-G, Feb 12, 2016.

1. Frank C

Frank C Member

En nog eens +1

2. tonvanboven

tonvanboven Member

Je hebt het mooi voor elkaar Hans met een eigen chauffeur. Is het zo koud in de auto dat John zijn jas aan moet houden? Veel plezier met de X ;-)

3. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Stoelverwarming uit en thermostaat op 19. De heren hebben aan zelfkastijding gedaan.

4. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

1568f1b8d404bb6ccec7edccbab88805.jpg

Ze zeiden al dat het dicht bij het vliegveld was....

5. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Er ligt weer sneeuw op de lagere heuvels. Toen afgelopen vrijdag daar was was het helemaal groen.

6. Top

Top Member

Hans, hoe was de model X, nog foto's gemaakt? Hoe bevalt een langere reis met de 70D tov je vorige? Merk je nog laadsnelheid verschil?

7. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

We hebben onderweg tot ca 116 kW snelheid kunnen laden.... het lagere voltage werd gecompenseerd door meer Amps....
    Dus de angst dat een 70 vanwege max voltage van ca 350 ipv 400 minder snel laadt is nu toch wel weg. Ja... hij bereikt dan wel sneller het punt dat ie sneller vol zit maar we hebben geen een keer helemaal vol geladen (vaak 60-80%)....

8. Refie

Refie Member

Tja, anders wordt het saai:biggrin:

- - - Updated - - -

Tja:biggrin:

9. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Bij sommige stops regende het zo hard dat ik liever mijn jas aanhield bij het instappen.... maar met de X is er natuurlijk de mogelijkheid om de jas onder de falconwings uit te doen... Dus een tijdelijk probleem

10. Fred85D

Fred85D Member

We moeten wel het oorspronkelijke uitgangspunt van model X in de gaten houden bij beoordeling van de X.
    Hans verwoorde het al eerder "people transporter" maar daarbij heeft Elon gezegd dat hij het vaak storend vond dat je niet direct naar de 3e rij kon instappen.
    Wil je dit bereiken dan moet je of een schuifdeur of een falcon deur gebruiken/toepassen.
    Bij de introductie/presentatie van de MX werd duidelijk gedemonstreerd dat een schuifdeur (mede door zijn dikte) toch meer ruimte inneemt dan de falcon deur immers die gaat de lucht in. Dat is dus het uitgangspunt geweest en dat is dus zeer innovatief opgelost, kenmerkend voor Tesla.

Persoonlijk vind ik die 3e rij al onzin, wij in europa (uitzonderingen daar gelaten) doen niet aan carpoolen zoals in de US/school runs met mega veel kids waarbij dat instappen wel een ding (kan) zijn. Ben het er dus wel mee eens dat de markt hier niet om die deuren (en de kosten ervan) zitten te springen.
    Nadeel van de MS was dat achterin (op de 3e rij) uitsluitend kinderen konden plaats nemen. Nu met de X zijn het 7 volwassenen, weer een stap(je) vooruit maar in mijn ogen niet wereldwijd een eis geweest.

jm2c

Nu weer terug naar het "schoolreisje" van de mannen, kom op met die plaatjes!

11. FVO

FVO Active Member

12. Hans Noordsij

Nu heb ik de auto gezien en ik heb er in gezeten en natuurlijk speciaal gelet op die Falcon deuren. Ze zijn een flink aantal keren open en dicht gegaan en in vergelijking met de elektrische schuifdeuren die ik in de `voyager had scheelt het in tijd niet eens zo veel.
    Ik ben een paar keer achterin gestapt en er wordt hier alleen over de derde zitrij gesproken maar juist de instap op de tweede zitrij is fantastisch. Dit heb ik nog nooit in een auto meegemaakt. Ja, die derde rij gaat ook goed, zeker in verhouding met andere SUV's maar onderschat niet het nut voor de tweede zitrij.

Als je daarna achterin de S stapt dan is dat in vergelijking wel enorm behelpen. Het is in alle opzichten een bijzondere auto en dus ook met deze deuren. Ik zou ze zo willen hebben. En weten wij waar de markt op zit te wachten nu de auto's de komende anderhalf jaar niet aan te slepen zullen zijn? We moeten oppassen niet teveel de Grumpy van de klas te worden.

De foto's:

IMG_1317.jpg IMG_1381.JPG IMG_1360.JPG IMG_1328.JPG IMG_1324.JPG IMG_1323.JPG IMG_1320.JPG IMG_1337.jpg IMG_1345.jpg

13. flatlander

flatlander Member

Iemand anders die range van 465km opgevallen? Hoe zouden ze dat geregeld hebben?

14. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Rated Range?:rolleyes:

15. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

En is ie toch anders in echt als op de foto ? Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat is van het model moet vinden.

16. Hans Noordsij

Natuurlijk, gaat om het plaatje.

- - - Updated - - -

Precies, daarom hebben we 1.800 km gereden :) (En voor de fun van de roadtrip)

17. CJA Hulskamp

Maar wat vond je er van ? ik hoor het niemand echt van de daken af schreeuwen

18. Hans Noordsij

#98 Hans Noordsij, Mar 7, 2016
    Last edited: Mar 7, 2016
    Wat wil je dan horen? Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik die deuren zeer geslaagd vind en tussen de regels door dat ik dit een heel mooie auto vind. Ze mogen hem zo hier op de oprit zetten en elke keer als ik die deuren open en dicht doe zal ik weer met dezelfde verbazing staan kijken als nu naar de Model S (die nog steeds Back from the future is, vergeleken met andere auto's op de beurs).

19. CJA Hulskamp

Kijk, Hans dat wilde ik nou eens weten. Ik moet tegen die tijd in levende lijven eens bekijken. Die deuren zijn wel grappig. Die MS wordt denk ik ook tijdloos model.

20. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik was bang dat de X in het echt toch wat lomp over zou komen, maar zeer zeker niet... als je de S gewend bent dan is dit even wennen, maar zeker net zo geslaagd. De lelijke Kia Carens achterkant van een jaar terug is ogenschijnlijk niets aan veranderd, en toch klopt het nu ineens wel, dus stiekem een hele kleine wijziging? Qua stijl sluit de S aan op Aston M / Jaguar etc. m.i. en hoewel overduidelijk dezelfde lijn als de S, vind ik deze ook wel aansluiten op de vorige (want de nieuwe is weer wat schreeuweriger) Lexus RX. En dat is m.i. ook een geslaagde SUV / Crossover die niet al te lomp overkomt...
    Dus mij heeft het overtuigd van de X door te zetten, en daar vanaf deze zomer in te willen rijden. :cool:

Er is natuurlijk maar 1 mooie kleur voor deze auto en dat is signature red :biggrin:

Deze foto van elders op het forum heeft me daar toch wel van overtuigd:

5web.jpg

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC