TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

86ste Autosalon van Geneve

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Ivo-G, Feb 12, 2016.

1. Janc

Janc Member

Dan de hamvraag van mijn vrouw, passen er twee duitse herders in de achterbak?

2. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Als ze achterin de S zouden passen indien de daklijn hoger zou zijn, ja... met de achterste rij plat dan toch...

3. Janc

Janc Member

Ze passen achterin de S, zie alleen in raar opstapje op de fotos van de x bij derde zitrij, was benieuwd hoeveel ruimte er nog over was achter de derde zitrij. Voor de duidelijkheid we willen volledig elektrisch gaan rijden hebben twee autos nodig en een trekhaak ( voor kleine afstanden). Hoop dus dat model 3 trekhaak krijgt ga voor de zekerheid reserveren. Zo niet wel een model 3 en s tzt inruilen voor X. Maar.. Hond moet mee, plus af en toe hond van schoonouders allebei duitse herder reu :rolleyes: Van 45 kg.

4. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Achter de 3e rij is echt te weinig.

Ik verwacht overigens niet dat de 3 een trekhaak krijgt. Deze is in de X gekomen omdat daar veel vraag naar was in de VS richting boot etc. maar een kleine sedan heeft daar zelden een trekhaak (ze hebben dan wel een pickup oid om dat te compenseren voor erbij of een RV waardoor het helemaal niet meer belangrijk is....

Aan de andere kant, een S met een 3 + een hilux voor af en toe is denk ik goedkoper dan een 3 en een X (met de huidige dollarkoers).... (maar bij een X referral actie ga ik je van de noodzaak van de X overtuigen :wink:)

5. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

back to the Future

6. Janc

Janc Member

maar bij een X referral actie ga ik je van de noodzaak van de X overtuigen :wink:)[/QUOTE] daar was ik bang voor. gelukkig heeft mijn vrouw ook eigen zaak dus dubbel voordeel als er een x referral komt.
    Gaat ons trouwens niet om het goedkoper rijden, maar we willen elektrisch rijden uit overtuiging, is ook geen straf in een tesla:smile:

7. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

De knipoog verwijst een beetje naar het beeld dat kan ontstaan bij mijn enthousiasme, hoewel mijn succesjes op dat vlak eigenlijk zit in het (wel of geen actie) altijd proberen te vinden van de beste deal bij Tesla...(of bij een ander forumlid zodat er 2 blij worden zonder een handelaar ertussen)...

De knipoog geeft ook aan dat ik met de huidige dollarkoers niet echt het idee heb dat het financieel erg interessant gaat zijn over een paar jaar als de 3 er bij jullie is er nog een X ipv de S bij te zetten, maar laat ik hopen dat ik het mis heb en de koers weer een beetje lucht geeft. Toen ik mijn P85D kocht kostte die 99K ex opties, en de P90D (non L) nu al dik 122K (en over een paar weken > 125K?)... en als X al dik 133K... Natuurlijk niet voorspelbaar wat er gaat gebeuren, maar als dat zo doorgaat is het misschien wel het overwegen waar om nu al voor een X te gaan, en de S door de 3 tzt te vervangen...

8. Fred85D

Fred85D Member

Ok Hans is overtuigd, ik heb toch wat moeite met die kunststof bogen op de spatborden is dat grijs, vroeger had je die ook maar kon het (als extra) in kleur bij sommige merken.
    Bij een lichte kleur steken deze grijze wel behoorlijk af. Hier op de beurs staat een blauw exemplaar en dan is het al behelpen maar wit zou ik niet kiezen als het niet in match kleur kan.

Hoe is de feel van de auto en gebruikte materialen, Hans? Ik zie een houten (lelijke) inleg op het deskboard?! Wat/welke is dat precies die we hier zien? Lijkt echt hout te zijn, is dat ook zo?
    De stoelen zijn duidelijk anders dan in de S, hoe zitten die? Steun in de rug verstelbaar en in hardheid te wijzigen?

Ook valt op dat de interieur bekleding net onder de deurramen (in kleur) ononderbroken doorloopt, in de S wordt die (kleur)lijn onderbroken door de B stijl als je geen alcantara optie hebt gekozen. In deze X op de beurs lijkt ook alcantara aanwezig te zijn, klopt dit?

Al met al wel een verschijning en het zal best goed en comfortabel rijden. Ga daarom ook zeker een keer proefrijden.

Blijven jullie nog daar of al weer onderweg?

9. davandy

davandy Model X 90D Pearl White full option AP2.

Waar ga je op die mooie snoet die lelijke nummerplaat hangen?

10. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Ik begon me al schuldig te voelen, eerst Genève en over een paar weken Californië voor de Model 3.

Gelukkig komt Nissan net op het juiste moment met een uitnodiging voor mijn vrouw :)

Schermafbeelding 2016-03-08 om 19.25.19.png

11. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Jullie staan weer helemaal gelijk...

12. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik denk zelfs dat Hans er nog een weekendje Las Vegas aan vast mag plakken:cool:

13. Maarten

Maarten Active Member

Even terug naar de Model X: hebben jullie hem alleen binnen bewonderd?
    Ik vraag mij werkelijk af hoe de FW deuren zullen worden gewaardeerd in ons regenachtige landje.
    Lijkt mij een natte boel gaan worden in de auto, hoe mooi ik die deuren ook vanuit technisch oogpunt en qua instapgemak. :eek:

14. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Hoezo, de zitplaats is op elk moment overdekt. Alleen bij combinatie van wind en regen kan water naar binnen waaien. En het is ook nog zo dat je als hij net ver genoeg open is om in te stappen hem direct weer dicht kan laten gaan. Overigens regent het in de Bay Area ook best wel eens ;)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC