Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

86ste Autosalon van Geneve

This site may earn commission on affiliate links.
Niet wilder dan normaal. Ik ben een vaste bezoeker van autosalons. Normaal gezien bezoek ik het IAA, maar Genève stond al een tijd op het lijstje.

Autosalon Genève is echt wel goed, heel wat anders dan Brussel (de enige andere die ik ken). Overnachten bij SuC Macon is ook een ervaring - laat ons zeggen dat de prijs zeer eerlijk is, en de locatie schitterend, maar een renovatie zou, hmm, leuk zijn:).
 
Je kan er sowieso vanuit gaan de de laatste dagen van de Salon, zeker dat weekend maar ook donderdag en vrijdag al - het een enorme drukte met files a la CeBIT zal geven. Parkeren zou ik een paar stations weg doen en lekker met de trein naar het Palexpo - scheelt tijd en CHF's !

Tot ziens daar ?
 
oei, speciaal vluchtje geneve geboek voor de X; waar staat dat ergens vermeld ivm de reservatiehouders vereisten ? Dit zou wel erg jammer zijn :(

Het zal wel meevallen. Ik ben ook geen reservatiehouder (maar John wel) maar vind het al leuk om te zien hoe dat gaat als velen voor de X komen. Is ook beetje voor het event en de roadtrip want kort daarna kun je hem overal zien en voelen, ik denk ook zeker hier in Tilburg.
 
Dat snap ik wel, een verkoper vertelde me onlangs dat een weekje autosalon voor een nieuwe auto overeenkomt met een normale slijtage van 10 jaar. En aangezien het aantal model X'en nog lang niet zo talrijk is, geloof ik graag dat ze degenen die ze hebben in zo goed mogelijk staat willen houden.

Ik lees net op Facebook dat er ERG veel belangstelling wordt verwacht voor de Model X. Tesla geeft aan dat je alleen in de Model X mag zitten als je reserveringhouder bent. Vergeet dus niet om je bewijs mee te nemen.
 
Dat snap ik wel, een verkoper vertelde me onlangs dat een weekje autosalon voor een nieuwe auto overeenkomt met een normale slijtage van 10 jaar. En aangezien het aantal model X'en nog lang niet zo talrijk is, geloof ik graag dat ze degenen die ze hebben in zo goed mogelijk staat willen houden.

De verhalen die autoverkopers vertellen geloof ik niet zo gauw...
Als ik even bedenk wat ik van het "gebruik" heb gezien tijdens de laatste Autorai, kan ik mij voorstellen dat er wat schade ontstaat, maar 10 jaar gebruik lijkt mij overdreven.
Is ook afhankelijk of de verkopers er elke keer bij gaan zitten als iemand instapt.
Voor de motor is het natuurlijk flauwekul.
Maar goed, het bekt wel lekker zo'n opmerking van zo'n verkoper.:frown:
 
De verhalen die autoverkopers vertellen geloof ik niet zo gauw...
Als ik even bedenk wat ik van het "gebruik" heb gezien tijdens de laatste Autorai, kan ik mij voorstellen dat er wat schade ontstaat, maar 10 jaar gebruik lijkt mij overdreven.
Is ook afhankelijk of de verkopers er elke keer bij gaan zitten als iemand instapt.
Voor de motor is het natuurlijk flauwekul.
Maar goed, het bekt wel lekker zo'n opmerking van zo'n verkoper.:frown:

Laten we zeggen 5 dagen per week gebruiken voor woon-werk, met ruim genomen 6 weken vakantie per jaar. 10jaar * 5 dagen * 46 weken * 2 ritten (heen en terug). 8600 keer in- en uitstappen. En aan alle knopjes zitten want elke rit is airco/radio/stoelverstelling (al dan iet automatisch). Dan heb ik dus geen enkel weekend geteld en elke rit "los", dus even voorbijgegaan aan het feit dat je op een dag wellicht meer dan alleen heen en weer rijdt.

Gaan we uit van een week autoshow (n'importe lequel) Dan is 8600 / 7 = 1228 klanten per dag die "aan de auto zitten". Lijkt me lastig realiseren in de praktijk...... Ruim honderd per uur, uitgaande van een 12-urige dag op de beursvloer.
 
Inderdaad, de 10 jaar waar die verkoper over sprak is misschien wel wat overdreven, maar punt is wel dat het interieur en ook de automatische kofferdeksels (ik zag ze op het autosalon van Brussel bijna non-stop openen en sluiten) van de tentoongestelde auto's die toegankelijk zijn voor het publiek, heel wat te verduren krijgen. Dus snap ik van Tesla wel dat ze erg zuinig zijn op de eerste Model X'en in Europa.