Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

90 is het nieuwe 100?

This site may earn commission on affiliate links.

ramonneke

Active Member
Moderator
Apr 26, 2018
4,915
3,605
Rotterdam
Sinds een tijdje rij ik bij korte ritten 90km/u ipv eerst altijd vmax + 3km/u, toen naar 103km/u en nu gewoon 90 maar 88 achter een vrachtwagen vind ik ook prima.

Het is echt BIZAR hoeveel dat scheelt in verbruik.tov 100 en helemaal met 133.

Het scheelt ook een pak herrie!

Het enige is dat vrienden me nu klassificeren als opa...... :) en dan zeg ik.. Opa kan wel lekker op autopilot aandachtig ouwehoeren.

Zijn er meer mensen hier die 90 rijden? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik vind het wel grappig dat je merkt dat mensen 90 als traag ervaren want mensen gaan echt overdreven dicht op je rijden ondanks dat je op de rechter rijstrook rijdt.
 
Het is inderdaad zeer relax om op de rechterbaan te blijven en mee te liften. Zeker achter een vrachtwagen is het verbruik dan geweldig. Echter ik hou ervan om van me af te kunnen kijken en wil eigenlijk wel op 102 km/u blijven cruisen als dat de toegestane snelheid is. Ervaring is semi-positief.. het rijdt rustig maar het van je afkijken is jammer.
 
  • Like
Reactions: Vincent PE
Ik stel EAP in op de max snelheid, maar blijf vaak in de rechterbaan hangen. En dan inderdaad vaak achter een vrachtwagen, rij je 90... EAP doet het dan helemaal goed. Als het rustig is, ga ik er wel langs....
 
Overwegend op ongeveer 103, soms wat langzamer als dat beter in het verkeersbeeld past. Ben net gewend aan de 100km/u, dus ik wacht nog even met het teruggaan naar 80-90.
100km/u scheelt sowieso al een enorme slok op een borrel qua verbruik. Afgelopen weekend retourtje Enschede gedaan. Aantal kilometers kwam exact overeen met het verbruik (320 km vv, versus verbruik in auto van 520 naar 200 km).
 
Ik rij heel graag op Nederlandse wegen met 90-95km/u (soms 100km/h voor inhalen)
Gewoon chill en verbruik is gewoon laag.
Maar opa word ik nog "niet" genoemd :D Ik doe toch al nooit mee aan stoplicht racen.
Wat ik not amused vind zijn onnodige "bumperklevers die links & rechts zwieren op rechterbaan " achter mij ipv inhalen...wanneer ik 5~10km/u onder max snelheid rijd
 
Last edited:
  • Like
Reactions: horta
Grapje hè, mannen ;)

Cluppieopgerichtvoormensenmeteenlelijkgezicht.jpg


Nóg slaapverwekkender rijden dankzij de club van 90 - Autoblog.nl
 
Soms is het lekker rijden op de rechterbaan achter een vrachtauto. Ik ontbijt vaak 's ochtends in de auto en dan is de EAP echt een uitkomst.
Het enige wat ik niet zo lekker vind als er voor mij en direct achter mij een vrachtwagen rijdt. Ik heb teveel auto's gezien die als een harmonica in elkaar zijn gedrukt tussen twee vrachtwagens bij een kop- staartbotsing op de rechterbaan.

's middags terug naar huis is het een ander verhaal. Dan rij ik vaak rond de 110 en soms 120 omdat er dan veel mensen met haast achter je zitten te duwen. Verbruik is met 90 inderdaad fenomenaal. Haal nu zo rond de 13,5 kWh bij die snelheid.
 
Zonder wiskundige formules :)

Ik hoop het niet, voor mijn gevoel kom ik dan echt niet vooruit. Qua tijd scheelt het allemaal niet zoveel, qua energie zal het wel verschil maken.... maar mijn gevoel kan er toch niet helemaal goed mee omgaan. Ik kan de auto nog steeds niet op 100 houden, laat staan op 90. En het is niet dat ik plankgas rij, maar toch... ietsjes harder mag van mij wel.
 
Nee, 90km/h kan ik echt niet. Ik rijd 110km/h op de teller overdag en als ik in de avond rij is het snel 140 a 150km/h op de teller.

Ik rijd eigenlijk altijd stukken van 180 a 200km, dan maakt zeker in de avond die snelheid voor mij een hoop goed.

Maar sinds COVID-19 werk ik nog meer vanuit huis en staan beide S grotendeels stil...
 
Ik rijd eigenlijk altijd stukken van 180 a 200km, dan maakt zeker in de avond die snelheid voor mij een hoop goed.

Dan loont het ook zeker en dan zou ik het ook niet kunnen om 90 te rijden ipv 135 op de teller.

Ik merk gewoon dat ik op de korte ritten van zeg maar 20-30 minuten het echt geen probleem (meer) vind om 90 te rijden.

Maar sinds COVID-19 werk ik nog meer vanuit huis en staan beide S grotendeels stil...

Hier nu ook bijna enkel recreatief….. Flinke afschrijving per kilometer :)