Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

90D of P90D

This site may earn commission on affiliate links.
Nu kopen, klein tijdje het nieuwste van het nieuwste hebben.
Dan verwerkt Tesla de nieuwste technieken van MobilEye, je kunt niet upgraden en je hebt weer een Classic.
Ach, het blijft dezelfde discussie als bij de aanschaf van computers.
Wat hebben we daarvan geleerd?
Kopen, genieten van de snelheid en jezelf niet (of misschien expres wèl) voor de gek houden. :rolleyes:
 
Hier is een mogelijk argument: zolang het nog fiscaal voordelig is de duurste nemen (als je hem kan veroorloven) en er van genieten zolang het nog kan?

Há, zo werkt dat niet. Je koopt heel verantwoord het nieuwste van het nieuwste. Korte tijd later is er toch weer iets nieuwers. Dat is een niet te winnen race.
Het grote 'probleem' is dat je in Excel alles achteraf kunt rechtbreien en voor jezelf verantwoorden :) Er circuleren al meerdere sheets....

Auto = emotie. Moet je niet willen beredeneren, iedereen moet vooral zijn eigen keuzes maken.

Daniël had gewoon nog een klein zetje nodig en aangezien ons dat verder niets kost geven we hem dat graag. Go Daniël!
 
Daniël,

Als je de auto lang gaat rijden (en niet over 1 jaar overstapt naar een X) dan zou ik "als je er geen boterham minder door eet" voor goud gaan.

Maar.... wacht in ieder geval tot dinsdag met bestellen, want je zou spijt krijgen als je dit morgen al doet:biggrin:...
 
IkWeetNergensVan.jpg
 
Daniel en zuid5.nl hebben me toch weer even aan t twijfelen gebracht om toch te upgraden naar een P90D. Maar zelfs ik kan de €22.000,- extra bij mijn configuratie, voor die 1 seconde niet naar me toe rekenen. Dus bij mij blijft t nog ff een gewone. Als ik zeker wist dat t straks 2,6 sec naar de 100 zou worden dan... tja
 
ROFL! :tongue:

Ff serieus... moet je dat ding 20 minuten laten opwarmen? Kom je aan de lichten naast een McLaren te staan en sta je voor aap want je bent vergeten je batterij extra op te warmen. En zoiets ga je niet constant laten op staan want dan verlies je weer bereik... :confused:
ah joh, voordat die McLaren zijn instellingen voor max acceleratie goed heeft staan ben jij al lang weg.
 
De impact van die Max Battery Power setting is marginaal en staat los van Insane of Ludicrous mode.
Insane en Ludicrous maken het mogelijk "hoger in toeren" te gaan, ttz meer Ampère te trekken dan normaal (Sport).
Voor Insane is dat 1300A en voor Ludicrous 1500A.

Het probleem met het aanspreken van 1300 of 1500 Ampère is de spanningsval die het veroorzaakt wat een negatieve invloed heeft op de PKs.
Door de cellen op een temperatuur te brengen met de minste interne weerstand kan men de spanningsval lichtjes beïnvloeden en dat is wat die Max Battery Power doet.
Volgens wk057 zijn deze verschillen echter verwaarloosbaar en hij heeft 2 Tesla battery packs uit mekaar gehaald voor zijn solar storage installatie en veel testen gedaan op de cellen.

packampsvshp.jpg