Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

aan iets nieuws toe

This site may earn commission on affiliate links.
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.
 
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.

is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
 
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...

Verzekering kijkt naar de specs van de fabrikant en dat scheelt dusdanig dat de P bij de meeste standaardverzekeraars helemaal niet verzekerd kan worden en de LR wel - ik weet het uit eigen ervaring en heb met meerdere verzekeraars contact gehad hierover.
 
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
Ik vond het verschil dermate groot dat ik na het rijden in een LR deze heb afbesteld in 2019.
Had samen met een vriend een proefrit gemaakt in een M3P en daarna beide de LR AWD besteld. Auto was krek hetzelfde en in 4,4 sec naar 100 was snel genoeg. Genoeg argumenten verzameld om de M3P te laten staan. Hij kreeg zijn LR veel eerder en na een proefrit in zijn LR was ik teleurgesteld en heb de mijne afbesteld. Ik vond het verschil simpelweg te groot. Mogelijk kwam het ook doordat ik al in een niet echt langzame auto reed. Hij was en is er na 120 duizend km nog immer heel blij mee.
Ik heb geen spijt van mijn P.
Dus zeg maar; wie heeft hier gelijk?;)
 
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.
Hm, was mij al wel bekend. Snellere ICE was ook altijd al duurder: aanschaf, verbruik, onderhoud en verzekering.
 
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
Er is wel degelijk een verschil met een LR met acceleration boost en een M3P.

Op het Amerikaanse gedeelte las ik het volgende:
The difference in g-force:

0-60 in 3 flat (P3) is 0.91g
0-60 in 3.5 (LR AWD w/boost) is 0.78g
0-60 in 3.9 (LR AWD no boost) is 0.7g

Ik zou altijd de M3P kiezen voor track mode!
 
Ik vond het verschil dermate groot dat ik na het rijden in een LR deze heb afbesteld in 2019.
Had samen met een vriend een proefrit gemaakt in een M3P en daarna beide de LR AWD besteld. Auto was krek hetzelfde en in 4,4 sec naar 100 was snel genoeg. Genoeg argumenten verzameld om de M3P te laten staan. Hij kreeg zijn LR veel eerder en na een proefrit in zijn LR was ik teleurgesteld en heb de mijne afbesteld. Ik vond het verschil simpelweg te groot. Mogelijk kwam het ook doordat ik al in een niet echt langzame auto reed. Hij was en is er na 120 duizend km nog immer heel blij mee.
Ik heb geen spijt van mijn P.
Dus zeg maar; wie heeft hier gelijk?;)

Als ik hem prive had gekocht, had ik geen seconde getwijfeld en was het een P geweest. Nu heb ik er de accel boost kunnen opkletsen voor de leasingmaatschappij het master account heeft kunnen dichtdraaien :D:cool:

Wat ik zie, is dat de P de eerste meters wegspringt maar voor de rest.....

Ps:

Vanag 7:30
 
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
 
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
Dar zou impliceren dat hij de teller heeft kunnen terugdraaien, is dat zo? Dat weet je natuurlijk ook niet :)
 
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
Dat zijn verkopers trucjes, als je er in hebt gereden en de KM zijn iets hoger, en een paar maanden ouder maakt het gevoelsmatig geen verschil meer....
 
  • Like
Reactions: wooter
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.

Dat klopte ik mijn geval niet. Mogelijk iets Belgisch, maar mijn verzekeraar nam het vermogen van op het officieel document. Dat is het vermogen van de lichtste motor. Ik vind het vreemd en heb er wat vragen over gesteld, maar voor de verzekeraar klopte het. Op basis van vermogen zou het dus best kunnen dat ik beter af ben dan de SR+ (maar niet op catalogusprijs).

Zoals al een aantal keer gezegd: de rationele keuze is de LR, maar voor velen hoeft het niet perse de rationele keuze te zijn. Al mijn vorige wagens waren rationele breaks voor de familie te vervoeren en zonder zorgen uit de Ikea te kunnen wegrijden. Ik ben heel tevreden met mijn irrationele M3P.
 
Je kunt natuurlijk altijd de LR pakken en de power upgrade kopen. Dan zit je bijna aan een Performance en heb je toch de trekhaak. ;) Dat is tenminste wat ik zelf zou doen als ik ooit zou upgraden. Vooralsnog genoeg aan mijn SR+ maar wie weet in de toekomst. :D

Maar met welke je ook gaat, je zal er zeker heel blij mee zijn! :p

Dit is precies wat ik gedaan heb. Heb vorig jaar tot laatste moment gewacht met bestellen in de hoop dat de P ook een trekhaak zou krijgen. Toen toch maar de LR besteld ivm bijtelling van 4%. In December toen meteen de power upgrade gedaan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah