Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

aan iets nieuws toe

stolkert

Member
Mar 29, 2019
124
29
Rotterdam
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.
 

JanG007

Active Member
Jun 16, 2019
1,155
460
Belgium
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.

is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
 

stolkert

Member
Mar 29, 2019
124
29
Rotterdam
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...

Verzekering kijkt naar de specs van de fabrikant en dat scheelt dusdanig dat de P bij de meeste standaardverzekeraars helemaal niet verzekerd kan worden en de LR wel - ik weet het uit eigen ervaring en heb met meerdere verzekeraars contact gehad hierover.
 

Tuhhje

Member
Jan 23, 2019
339
429
Veluwe
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
Ik vond het verschil dermate groot dat ik na het rijden in een LR deze heb afbesteld in 2019.
Had samen met een vriend een proefrit gemaakt in een M3P en daarna beide de LR AWD besteld. Auto was krek hetzelfde en in 4,4 sec naar 100 was snel genoeg. Genoeg argumenten verzameld om de M3P te laten staan. Hij kreeg zijn LR veel eerder en na een proefrit in zijn LR was ik teleurgesteld en heb de mijne afbesteld. Ik vond het verschil simpelweg te groot. Mogelijk kwam het ook doordat ik al in een niet echt langzame auto reed. Hij was en is er na 120 duizend km nog immer heel blij mee.
Ik heb geen spijt van mijn P.
Dus zeg maar; wie heeft hier gelijk?;)
 

Tuhhje

Member
Jan 23, 2019
339
429
Veluwe
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.
Hm, was mij al wel bekend. Snellere ICE was ook altijd al duurder: aanschaf, verbruik, onderhoud en verzekering.
 

Frankvr

Member
Dec 5, 2018
248
116
Netherlands
is dat vermogen dan nog zoveel meer? Ik vind het altijd moeilijk om daar correcte cijfers over te vinden.
Ook enkele filmpjes op internet laten zien dat bijv het verschil tussen P en LR+ erg klein is...
Er is wel degelijk een verschil met een LR met acceleration boost en een M3P.

Op het Amerikaanse gedeelte las ik het volgende:
The difference in g-force:

0-60 in 3 flat (P3) is 0.91g
0-60 in 3.5 (LR AWD w/boost) is 0.78g
0-60 in 3.9 (LR AWD no boost) is 0.7g

Ik zou altijd de M3P kiezen voor track mode!
 

JanG007

Active Member
Jun 16, 2019
1,155
460
Belgium
Ik vond het verschil dermate groot dat ik na het rijden in een LR deze heb afbesteld in 2019.
Had samen met een vriend een proefrit gemaakt in een M3P en daarna beide de LR AWD besteld. Auto was krek hetzelfde en in 4,4 sec naar 100 was snel genoeg. Genoeg argumenten verzameld om de M3P te laten staan. Hij kreeg zijn LR veel eerder en na een proefrit in zijn LR was ik teleurgesteld en heb de mijne afbesteld. Ik vond het verschil simpelweg te groot. Mogelijk kwam het ook doordat ik al in een niet echt langzame auto reed. Hij was en is er na 120 duizend km nog immer heel blij mee.
Ik heb geen spijt van mijn P.
Dus zeg maar; wie heeft hier gelijk?;)

Als ik hem prive had gekocht, had ik geen seconde getwijfeld en was het een P geweest. Nu heb ik er de accel boost kunnen opkletsen voor de leasingmaatschappij het master account heeft kunnen dichtdraaien :D:cool:

Wat ik zie, is dat de P de eerste meters wegspringt maar voor de rest.....

Ps:

Vanag 7:30
 

pierewiet

Member
Aug 17, 2017
32
40
belgie
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
 

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
1,953
962
Nijmegen
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
Dar zou impliceren dat hij de teller heeft kunnen terugdraaien, is dat zo? Dat weet je natuurlijk ook niet :)
 

Riestad

Member
Sep 11, 2017
510
345
Roermond / Netherlands
Verleden week zaterdag mijn s85 op autoscout gezet ,dinsdag was hij al verkocht . En woensdag had ik al een rode model 3P ,wit interieur + 4 splinternieuwe originele wintervelgen/banden . De auto was van dec 2019 en had amper 650 km op de teller voor de prijs van 61000 euro . Wat een beest is mij dat ,pfff . Zero spijt dat ik mijn model s heb weg gedaan .
Wat ik nu wel zie is dat die Afgaanse opkoper mijn auto op autoscout met 129900km gezet heeft terwijl er rond de 136500 km op stond , en hem aanprijst als een auto van october 2015 terwijl hij van januari 2015 is . dus opletten
Dat zijn verkopers trucjes, als je er in hebt gereden en de KM zijn iets hoger, en een paar maanden ouder maakt het gevoelsmatig geen verschil meer....
 
  • Like
Reactions: wooter

DutchTM3

Active Member
Dec 10, 2018
2,345
892
Utrecht
Dat zijn verkopers trucjes, als je er in hebt gereden en de KM zijn iets hoger, en een paar maanden ouder maakt het gevoelsmatig geen verschil meer....
Iets hogere km stand zou ik idd geen probleem mee hebben. Maar bij een 'vergissing' mbt de leeftijd zou ik mezelf toch even achter mijn oren krabben ....
 

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
1,953
962
Nijmegen
Iets hogere km stand zou ik idd geen probleem mee hebben. Maar bij een 'vergissing' mbt de leeftijd zou ik mezelf toch even achter mijn oren krabben ....
Eens, dan ben je aantoonbaar willens en wetens aan het oplichten. Daarmee wordt het wel onderhandelpuntje, omdat je daar dan al toch mee bezig bent. Dat is dan ook de opzet van de verkoper.
 

Stijntje

Member
Jan 27, 2020
323
212
Vlaams-Brabant (BE)
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.

Dat klopte ik mijn geval niet. Mogelijk iets Belgisch, maar mijn verzekeraar nam het vermogen van op het officieel document. Dat is het vermogen van de lichtste motor. Ik vind het vreemd en heb er wat vragen over gesteld, maar voor de verzekeraar klopte het. Op basis van vermogen zou het dus best kunnen dat ik beter af ben dan de SR+ (maar niet op catalogusprijs).

Zoals al een aantal keer gezegd: de rationele keuze is de LR, maar voor velen hoeft het niet perse de rationele keuze te zijn. Al mijn vorige wagens waren rationele breaks voor de familie te vervoeren en zonder zorgen uit de Ikea te kunnen wegrijden. Ik ben heel tevreden met mijn irrationele M3P.
 

dusssssss

Member
Sep 11, 2019
178
85
nederland
Je kunt natuurlijk altijd de LR pakken en de power upgrade kopen. Dan zit je bijna aan een Performance en heb je toch de trekhaak. ;) Dat is tenminste wat ik zelf zou doen als ik ooit zou upgraden. Vooralsnog genoeg aan mijn SR+ maar wie weet in de toekomst. :D

Maar met welke je ook gaat, je zal er zeker heel blij mee zijn! :p

Dit is precies wat ik gedaan heb. Heb vorig jaar tot laatste moment gewacht met bestellen in de hoop dat de P ook een trekhaak zou krijgen. Toen toch maar de LR besteld ivm bijtelling van 4%. In December toen meteen de power upgrade gedaan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah

Devils son

Active Member
Dec 31, 2013
1,892
850
Omgeving Eindhoven
Wat veel mensen overslaan in de keuze tussen LR en P is dat de verzekeringspremie veel hoger uitpakt vanwege meer vermogen. Dus mocht je een P overwegen; die krijg je denk ik niet voor een normaal bedrag (ik betaal 50 per maand voor mijn LR) verzekerd.

Bij mij scheelt het een tientje per maand. Niet de moeite waard om over na te denken.
 

pierewiet

Member
Aug 17, 2017
32
40
belgie
Ik betaal nu 1359 euro ,( full omnium ,rechtsbijstand ,pechverhelping, bescherming v personen, aansprakelijkheid) , privé , op waarde v 60000 euro . Dat valt nog mee.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top