Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

aan iets nieuws toe

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo , na verkoop van mijn tesla 85 zou ik graag naar een model 3 gaan,
maar welke ? de longrange of de performance . ik geraak er niet aan uit .
Die trekhaak vind ik interresant maar zou zelden nodig zijn , tot ik ze nodig heb .
En de P ,tja ....
Zijn er hier die zich beklagen geen P gekocht te hebben?
dank bij voorbaat
 
Je kunt natuurlijk altijd de LR pakken en de power upgrade kopen. Dan zit je bijna aan een Performance en heb je toch de trekhaak. ;) Dat is tenminste wat ik zelf zou doen als ik ooit zou upgraden. Vooralsnog genoeg aan mijn SR+ maar wie weet in de toekomst. :D

Maar met welke je ook gaat, je zal er zeker heel blij mee zijn! :p
 
  • Like
Reactions: OttoR and Superendo
Ik heb een LR RWD met slechts een motor, maar gebruik die tegenwoordig vooral in chill mode. Die gaat er alleen nog af voor een demo af en toe, blijft lekker, maar ik weet inmiddels ook wat nieuwe banden kosten ;)
Ach, waar wil je je geld aan kwijt, dat blijft toch persoonlijk.
 
Ik rij een M3LR, geen enkele spijt dat ik de P niet heb gekocht. Tuurlijk, de performance is erg leuk, maar mis ik dat op dit moment? 0-100 in 4,4sec is meer dan voldoende om vrijwel alles weg te rijden bij het stoplicht. En voor 2000 euro extra ga je nog een halve seconde sneller als je dat wilt. Kan je van het overige verschil tussen de LR en P een setje velgen kopen of een wrap.

Ik zou het wel weten, maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen.
 
  • Like
Reactions: MaSansky and OttoR
De M3 LR stond bij ons op de lijst. De P niet....Ik heb dan snel de acceleration boost erop gegooid en mis dus enkel de uiterlijke opsmuk en nog een tikkeltje betere prestaties.

Persoonlijk had ik direct voor de P gegaan maar zoals hier eerder al gezegd is dit puur persoonlijk. (En heb geen trekhaak nodig)

Voor de officiële grotere range van de LR zou ik het niet doen aangezien je daar in de praktijk niet veel van merkt tov een P.

Dat gezegd zijnde, met de LR kom je nooit bedrogen uit!
 
Ik heb de P bewust niet genomen: zelden heb je meer dan 4,4s nodig (en je kan dus ten alle tijde 2K extra betalen voor 3,9s) + met 20inch velgen heb je meer baangeluid en dit wou ik absoluut vermijden. Het baangeluid is al meer aanwezig in M3 dan in pakweg Mercedes en BMW. Ben uiterst tevreden van mijn keuze. Is hij morgen total-loss dan wordt het gewoon terug dezelfde. Persoonlijk zie ik zelfs de velgen van 'versie-1' liever dan de huidige vernieuwde versie.
 
Luxe problemen eigenlijk.
De LR zonder P is "good enough" zou ik zeggen en heeft trouwens meer actieradius.
Voor het prijsverschil leg je familie eens lekker in de watten !
 
Ik had deze week een testrit gedaan in gent met een p en wat mij vooral opviel is toch de technologische vooruitgang die deze auto gemaakt heeft in 5 jaar tijd (mijne is van 2015) . de zetels zitten beter dan mijn model s , wegligging was super , vond zeker niet te hard v vering , toch ruim vanbinnen , enkel achteraan beetje krap voor de benen . Nu , instappen ging moeilijker ( ben er niet op vermagerd) , maar eens je zit toch super . de wagen dient niet om mee op reis te gaan ,daarvoor heb ik een camper. wat mij ook opvalt is dat het heel snel gaat op de teslasite van voertuigen die snel beschikbaar zijn , er staan er nog maar 6 op , verleden week een 30 tal . graag nog jullie mening over dat wit interieur , kleurvast genoeg ?
 
graag nog jullie mening over dat wit interieur , kleurvast genoeg ?
Heb het witte interieur sinds October 2019, ik kan je gerust stellen. Wel opletten met goedkope Jeansbroeken.
Kleine tip: Ik gebruik nog altijd het originele BMW leather protection kit van mijn 420D met licht beige zetels van destijds. Aanrader. Zeker geen producten met alcohol of baby doekjes gebruiken.
 
Heb het witte interieur sinds October 2019, ik kan je gerust stellen. Wel opletten met goedkope Jeansbroeken.
Kleine tip: Ik gebruik nog altijd het originele BMW leather protection kit van mijn 420D met licht beige zetels van destijds. Aanrader. Zeker geen producten met alcohol of baby doekjes gebruiken.
Ik heb het witte interieur sinds september 2019 en nog geen moment beklaagt. Ik heb er wel een Gyeon leather Coating opgezet en zo hoef ik ook niet met goedkope jeansbroeken op te letten. Afvegen met een vochtige doek en klaar. Zien er nog steeds als nieuw uit.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Voor de aanschaf van onze 3 hebben we test gereden met zowel de S en 3. S is ruimer, wat meer luxe maar rijdt zeker niet zo fijn als de 3.
We hebben uiteindelijk voor de M3P gekozen.
Patiënte van mijn vrouw heeft de LR. We zijn al enkele keren samen op uitstap geweest en er zijn toch wel wat voordelen: opmerkelijk veel lager verbruik met dezelfde rijstijl, comfortabeler zowel vering als bandenruis, trekhaak voor de fietsen.
Maar de onze is mooier en... rapper :)
 
  • Informative
Reactions: Epyx
Er is geen rationeel argument voor de P.
Een LR doet alles vrijwel net zo goed en met een paar dopkes om de wielen komt ie ook nog verder op een acculading. Netto benut je het hogere snelheids-potentieel vrijwel nooit. De zit, de verwarming, het stuurwiel en de audio zijn het zelfde. De kleuren zijn ook al niet anders. Hij laadt net zo snel, ontlaadt wel iets sneller. Het spoilertje ziet niemand, ook al blijft ie vastgeplakt zitten. Kofferruimte is ook krek hetzelfde. Trekhaak gaat onder een LR, easy does it. Badge met rode streep valt totaal niet op. Sport-pedalen heeft iedereen al aftermarket in z’n tesla geplakt. Remmen doe je vrijwel nooit als je goed regenereert, dus de gewone zijn meer dan voldoende. Circuit modus zet je zelden aan. Als je jouw moeder meeneemt mag je nooit voluit accelereren. Van ieder ander trouwens ook niet.. Hij rijdt iets stugger dan de LR door z’n lage 20 inch velgen die je overigens snel kunt beschadigen. Hij kost ook nog eens een stuk minder. Kun je een hoop andere dingen mee doen.
Heb zelf een P en als ik die niet had gehad had ik hem waarschijnlijk na een paar weken rijden in de LR toch gekocht(had nooit een proefrit moeten maken in de P)of zelfs een andere auto. Kansloos natuurlijk en totaal zinloos, maar o zo leuk....