Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

aanduiding te snel rijden?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in de settings de snelheidscontrole aan gezet enkel op visuele melding ( geen akoestisch alarm ) op een waarde van +5 km/h.
Nu gisteren per ongeluk 85 gereden waar de aanduiding in de display 70 geeft, echter geen aanduiding gekregen dat ik te snel reed.
Neen, ook niet geflitst of zo, verder niks aan de hand.

Zou ik nog ergens een setting niet correct ingeschakeld hebben?
Denk niet dat er iets fout is met de auto, 't zal wel aan mij liggen… .
 
Op je dashboard staat een klein snelheidsbord, links van de belijning van de autopilot (dus die lijnen die blauw zijn met AP ingeschakeld). Als je te hard rijdt wordt het snelheidsbord iets groter. Het valt eigenlijk amper op.

Het is vrij simpel te testen, als je 'm op +5 hebt ingesteld moet je gewoon 76 gaan rijden op een 70 weg en zodra je de 76 dan aantikt zie je 'm iets groter worden.
 
Enkel het verkeersbordicoon wordt een beetje groter onder V7. Omdat je niet de hele tijd naar die zone zit te kijken, zet dat dus geen zoden aan de dijk. Bij mij staat het geluidssignaal daarom wel aan, ook al is dat irritant. Moet ik er maar bij nemen als ik te snel wil rijden.

Toen we, een paar weken terug, op het Amerikaanse forum bezig waren verbeteringstips te formuleren voor V7.1, was een van de voorstellen om het getal dat de snelheid aangeeft in te kleuren. Dat zou veel beter opvallen.

Ik draai ook nog iCoyote en die maakt ook het nodige kabaal. Vooral op stukken waar je max 30 of 50 mag moet je opletten om niet te moeten niezen. :wink:
 
Op je dashboard staat een klein snelheidsbord, links van de belijning van de autopilot (dus die lijnen die blauw zijn met AP ingeschakeld). Als je te hard rijdt wordt het snelheidsbord iets groter. Het valt eigenlijk amper op.

Het is vrij simpel te testen, als je 'm op +5 hebt ingesteld moet je gewoon 76 gaan rijden op een 70 weg en zodra je de 76 dan aantikt zie je 'm iets groter worden.

Ah, OK. Ga ik eens nakijken. Het zou meer in het oog springen moest je snelheidsaanduiding van wit op rood gaan bv.