Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aankoop Model S P85D

This site may earn commission on affiliate links.
Hier al iets van gehoord? Zou wel heel bijzonder zijn. Maar lijkt vooralsnog een "rumor".

Overigens blijkt de video met de reacties van de passagiers een hit te zijn geworden. De meeste netwerken in Amerika hebben hem al vertoond en op hun websites geplaatst. Meer nog dan de dragrace tegen de "Hellcat" (overigens al ergens Hello Kitty genoemd).
 
Soms niet te begrijpen...heb pas vorige week mijn aanvraag geplaatst voor de P85D...nog niet eend bevestigd, gisteren naar de bank geweest om mijn financiering te tekenen en terwijl ik aan het tekenen was, telefoontje van Tesla Holland om te vragen of ik de auto niet eerder in tweede helft van maart wou ontvangen in plaats van mei! Reden daarvan is dat er onverwacht productie plekken zijn...ben zeer zeker niet teleurgesteld van dit zelf als ik kan me nu inbeelden dat dit betekent meer dan waarschijnlijk productie onderschatting en dat dit consequentie zal hebben op de restwaarde van onze kleine bijoux!

Nu is het rap rap alles organiseren...oplaad punt bestellen, verzekering tekenen, financiering garanderen omdat het vroeger is dat voorzien, ... En toch blij! :)
 
Soms niet te begrijpen...heb pas vorige week mijn aanvraag geplaatst voor de P85D...nog niet eend bevestigd, gisteren naar de bank geweest om mijn financiering te tekenen en terwijl ik aan het tekenen was, telefoontje van Tesla Holland om te vragen of ik de auto niet eerder in tweede helft van maart wou ontvangen in plaats van mei! Reden daarvan is dat er onverwacht productie plekken zijn...ben zeer zeker niet teleurgesteld van dit zelf als ik kan me nu inbeelden dat dit betekent meer dan waarschijnlijk productie onderschatting en dat dit consequentie zal hebben op de restwaarde van onze kleine bijoux!

Nu is het rap rap alles organiseren...oplaad punt bestellen, verzekering tekenen, financiering garanderen omdat het vroeger is dat voorzien, ... En toch blij! :)

Er wordt veel verwacht van de D in het algemeen, dus waarschijnlijk wil Tesla graag zo veel mogelijk Ds in Q1 afleveren zodat ze in de cijfers zichtbaar zijn..... het kan zo maar zijn dat daarom de prio mbt productie per regio is aangepast.
 
Kijk, en dan lijkt de SIG P85+ inmiddels ook verkocht, dat schiet op...
Screen Shot 2015-02-05 at 08.06.38.png

en mogelijk de hoofdsponsor van de E Rally bezocht...
 
Oud topic weer even tot leven proberen wekken ;) gisteren test rit kunnen doen met een P85D. Wat is de acceleratie de eerste 1.5 seconde gewelddadig hard.

Nu ik ben tot het besluit gekomen dat een 85D (4.4 sec) meer dan voldoende is.

Wat me wel opviel in de testwagen was dat het interieur rammelde, dashboard zat oa wat los en hier en daar een kraakje..

Voor die prijs (100k) verwacht ik wel een kraakvrij interieur!?

Lijkt me toch een stapje lager dan bv de cabine van een A7?

Hoe is het met de windruis gesteld ? Heb ik niet op kunnen letten :(
 
Oud topic weer even tot leven proberen wekken ;) gisteren test rit kunnen doen met een P85D. Wat is de acceleratie de eerste 1.5 seconde gewelddadig hard.

Nu ik ben tot het besluit gekomen dat een 85D (4.4 sec) meer dan voldoende is.

Wat me wel opviel in de testwagen was dat het interieur rammelde, dashboard zat oa wat los en hier en daar een kraakje..

Voor die prijs (100k) verwacht ik wel een kraakvrij interieur!?

Lijkt me toch een stapje lager dan bv de cabine van een A7?

Hoe is het met de windruis gesteld ? Heb ik niet op kunnen letten :(

Bij mij geen kraakjes en ook geen dashboard dat los zit. Ik begin de windruis duidelijk te horen boven de 130 km/uur. Waarschijnlijk is een Model S zonder pano iets stiller.
Ik ga akkoord dat een 85D meer dan voldoende is. Elke Tesla is eigenlijk meer dan voldoende omdat het koppel vanaf 0 beschikbaar is. De P85D levert je als extra pretpark acceleratie, maar nodig heb je dat uiteraard niet. Omdat een wagen ook een stuk over emotie en plezier gaat levert de P85D het summum van emotie en plezier in het Model S landschap. Je gaat mij niet horen klagen over mijn keuze. Deze wagen is niet normaal... :cool:
 
Nu ik ben tot het besluit gekomen dat een 85D (4.4 sec) meer dan voldoende is.

Ik ben met name overgestapt voor de AWD, maar vond toen de achteruitgang vanuit de P85 naar de 85D te groot, waardoor ik automatisch bij de P85D uitkwam....
Indien toen bekend was geweest dat de 85D zo snel zou zijn dan had ik daar waarschijnlijk ook voor gekozen.....:mad:

Aan de andere kant, het stukje extra is wel heel prettig, en als de geruchten waar zijn dat er nog 0,3 sec in het vat zit (waardoor 2,8 naar 60M/h dus 2,96 naar 100 km/u) dan wordt het het verschil toch wel weer waard. :biggrin:

Dan wil je echt geen trage P85 of 85D loaner :wink:
 
Misschien val ik in herhaling maar ik had graag verschil in range geweten tussen meest ideale omstandigheden ( warm weer, geen wind, geen regen en constante snelheid van 100-110) en minst gunstige (regen, ijskoud, tegenwind en snelheid van 140-150)

Ik vermoed in het eerste geval (bij 90% charge) dat je een 350 a 400km range hebt?

Wat blijft daar van over in tweede geval? 150 ?
 
Misschien val ik in herhaling maar ik had graag verschil in range geweten tussen meest ideale omstandigheden ( warm weer, geen wind, geen regen en constante snelheid van 100-110) en minst gunstige (regen, ijskoud, tegenwind en snelheid van 140-150)

Ik vermoed in het eerste geval (bij 90% charge) dat je een 350 a 400km range hebt?

Wat blijft daar van over in tweede geval? 150 ?

Nee, 250km range ongeveer